Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
-
- Posty: 3671
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Podziwiam zapał. Ja sam nie potrafię wybrać się na zbieżność
-
- Posty: 1433
- Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
- Samochód: Azul grande, El Canino
- Skąd: Łódź
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
ja bym swapował coś mocniejszego w momencie znalezienia tych uszkodzeń w środku silnika, a już na pewno po znalezieniu pękniętego bloku
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Z jednej strony masz racje, ale z drugiej strony auto powinno posiadać oryginalna jednostkę że względu na żółte tablice.
Staram się narazie działać tak by spróbować uratować ten blok. Na tą chwilę blok jedzie do sprawdzenia do wanny, bo może się okazać że nic na tej rysie nie będzie lecieć. Jeśli będzie leciec to będziemy próbować naprawić.
Dzisiaj przyleciał wał z Stanów, oryginalny do wersji light casting, z panewkami, po pierwszym szlifie. Cena wału z panewkami 200 dolców, więc zakup w cenie szlifu w PL... Przy okazji uszczelki wydechu dwie wersję bo nie wiedziałem które będą pasować , fluorowe uszczelniacze zaworów Enginetech, piny ustalające głowice. Stay tune! Powoli startuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Ogólnie rzecz biorąc :
- wał ma idealny luz wzdluzny bo 0,06mm książka zaleca przedział 0,04-0, 08mm
- wał przy założonych panewkach na pierwszy szlif ma luzu prawie 0,25mm, ale jak założyłem drugi szlif to wychodzi 0,05 mm więc jakaś pomyłka się wkradła bo dorzucili panewki na pierwszy szlif.
- dzisiaj byłem w Warszawie , w warsztacie Krasnobrodzka Racing.
Z ustalen: blok idzie do wanny na szczelność, następnie spawanie pęknięcia, znowu wanna. Jak będzie szczelny na 100% sprawdzenie stop wału, bo może się okazać że Amerykanie pomylili się dorzucając panewki na pierwszy szlif. Następnie szlif obydwóch płaszczyzn, i szlif cylindrow.
Tłoki zgodnie z zaleceniem ludzi co obrabiają te silniki w stanach pasowanie 0,1mm.
Pierwszy raz byłem na Krasnobrodzkiej, całkiem pozytywne wrażenie, herbata, rozmowy, przemyślenia. Zobaczymy jak im to wyjdzie, jestem dobrej myśli.
-
- wał ma idealny luz wzdluzny bo 0,06mm książka zaleca przedział 0,04-0, 08mm
- wał przy założonych panewkach na pierwszy szlif ma luzu prawie 0,25mm, ale jak założyłem drugi szlif to wychodzi 0,05 mm więc jakaś pomyłka się wkradła bo dorzucili panewki na pierwszy szlif.
- dzisiaj byłem w Warszawie , w warsztacie Krasnobrodzka Racing.
Z ustalen: blok idzie do wanny na szczelność, następnie spawanie pęknięcia, znowu wanna. Jak będzie szczelny na 100% sprawdzenie stop wału, bo może się okazać że Amerykanie pomylili się dorzucając panewki na pierwszy szlif. Następnie szlif obydwóch płaszczyzn, i szlif cylindrow.
Tłoki zgodnie z zaleceniem ludzi co obrabiają te silniki w stanach pasowanie 0,1mm.
Pierwszy raz byłem na Krasnobrodzkiej, całkiem pozytywne wrażenie, herbata, rozmowy, przemyślenia. Zobaczymy jak im to wyjdzie, jestem dobrej myśli.
-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Ten blok jest taki duży czy bagażnik jest taki mały??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Niby mój Superb ma 660l bagażnik
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
W końcu nadszedł czas szykować wszystko.
Na pierwszy ogień skrzynia. TH-400 wersja bez linki kick-down, sterowanie za pomocą modulatora podciśnieniowego a kick-down realizowany czujnikiem pod pedałem gazu.
Wszystkie pozycje skrzyni działają, więc narazie nie pcham się w koszty aby grzebać głębiej. Wymiana uszczelniacza przód, tył, nowy filtr oleju, nowe wszystkie uszczelki, niektóre muszę dorobić. Materiał na uszczelki kupiony. Uszczelniacze i inne pierdoły zamówiłem midparts, mają być za dwa dni.
Udało mi się kupić ori lusterko, jedynie szkło do wymiany ale cena była mega bo raptem 50zł.
Odnośnie silnika - info z Krasnobrodzkiej:
- blok pospawany
- płaszczyzny bloku splanowane
- w czwartek blok idzie do wanny i będą testy szczelności a następnie dalszą obróbka
Na pierwszy ogień skrzynia. TH-400 wersja bez linki kick-down, sterowanie za pomocą modulatora podciśnieniowego a kick-down realizowany czujnikiem pod pedałem gazu.
Wszystkie pozycje skrzyni działają, więc narazie nie pcham się w koszty aby grzebać głębiej. Wymiana uszczelniacza przód, tył, nowy filtr oleju, nowe wszystkie uszczelki, niektóre muszę dorobić. Materiał na uszczelki kupiony. Uszczelniacze i inne pierdoły zamówiłem midparts, mają być za dwa dni.
Udało mi się kupić ori lusterko, jedynie szkło do wymiany ale cena była mega bo raptem 50zł.
Odnośnie silnika - info z Krasnobrodzkiej:
- blok pospawany
- płaszczyzny bloku splanowane
- w czwartek blok idzie do wanny i będą testy szczelności a następnie dalszą obróbka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Dobrze, że idzie do przodu, a dzieciaki nie przeszkadzają bo huśtawki są obok
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Na ta chwilę bez postępów.
Na Krasnobrodzkiej nic do przodu, nie mają płyty pasującej do sprawdzenia szczelności bloku, muszą dorobić. Ale też perypetie bo a to chłopak na l4, teraz problem z dostaniemy formatki alu....
Z rację że mój domowy ocynk mocno poszarzał. Dogadałem sprawę z jedna dużą firma że mi zrobią jak przywiozę oczyszczone. Złoty cygan. 20zl/kg.
Przyszły uszczelniacze do skrzyni. Na ta chwilę jeden już siedzi na miejscu i dorobiłem nowa uszczelkę.
Kolejny temat rzeka korbowody. Moje wszytskie nadawały się do regeneracji w tym dwa do prostowania... Prostowania nie uznaje a poszukiwanie korb w EU było strata czasu. Tak samo na ebayu nie mogłem nic namierzyć po zwymiarowaniu korbowodów.
Aż znalazłem firmę :
https://www.cleggengine.com/
Ekipa mega obeznana. Wysłałem im zwymiarowany korbowód na kartce. Odpisali ile szt. Więc wziąłem komplet. 8 szt. Prosili również o wagę więc sa tej samej wagi co poprzedniej i najlepsze jeszcze wyważone...
Widać że główki były lekko odświeżone ale stopy miały pełna regenerację. Cenowo za 8szt. Około 1000zl
Regeneracja w PL około 100zl za szt. I tym sposobem mam swoje 8szt.w zapasie.
Pozostaje temat głowic otwarty. Na ta chwilę znalazłem sensowna firmę co się podejmą. Mało kto chce obrabiać żeliwo. Wszystkie Fbokowe celebryty odpuścili.
U mnie nie ma typowych wymiennych gniazd. Są gniazda wyfrezowane w monolicie. Ale już były wstępne rozmowy z firmą z Poznania, muszę domówić prowadnicę zaworowe że Stanów i zbliżonym rozmiarze i będziemy działać. Dopiero po obróbce gniazd porting. Firma specjalizuje sje głowicach żeliwnych do maszyn przemysłowych i budowlanych.
Na Krasnobrodzkiej nic do przodu, nie mają płyty pasującej do sprawdzenia szczelności bloku, muszą dorobić. Ale też perypetie bo a to chłopak na l4, teraz problem z dostaniemy formatki alu....
Z rację że mój domowy ocynk mocno poszarzał. Dogadałem sprawę z jedna dużą firma że mi zrobią jak przywiozę oczyszczone. Złoty cygan. 20zl/kg.
Przyszły uszczelniacze do skrzyni. Na ta chwilę jeden już siedzi na miejscu i dorobiłem nowa uszczelkę.
Kolejny temat rzeka korbowody. Moje wszytskie nadawały się do regeneracji w tym dwa do prostowania... Prostowania nie uznaje a poszukiwanie korb w EU było strata czasu. Tak samo na ebayu nie mogłem nic namierzyć po zwymiarowaniu korbowodów.
Aż znalazłem firmę :
https://www.cleggengine.com/
Ekipa mega obeznana. Wysłałem im zwymiarowany korbowód na kartce. Odpisali ile szt. Więc wziąłem komplet. 8 szt. Prosili również o wagę więc sa tej samej wagi co poprzedniej i najlepsze jeszcze wyważone...
Widać że główki były lekko odświeżone ale stopy miały pełna regenerację. Cenowo za 8szt. Około 1000zl
Regeneracja w PL około 100zl za szt. I tym sposobem mam swoje 8szt.w zapasie.
Pozostaje temat głowic otwarty. Na ta chwilę znalazłem sensowna firmę co się podejmą. Mało kto chce obrabiać żeliwo. Wszystkie Fbokowe celebryty odpuścili.
U mnie nie ma typowych wymiennych gniazd. Są gniazda wyfrezowane w monolicie. Ale już były wstępne rozmowy z firmą z Poznania, muszę domówić prowadnicę zaworowe że Stanów i zbliżonym rozmiarze i będziemy działać. Dopiero po obróbce gniazd porting. Firma specjalizuje sje głowicach żeliwnych do maszyn przemysłowych i budowlanych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 3313
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Najbardziej podobają się mnie te gniazda wyfrezowane w monolicie...
albo złoty cygan 20zl/kg...
kosmos...
normalnie kosmos...
albo złoty cygan 20zl/kg...
kosmos...
normalnie kosmos...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Temat skrzyni można uznać narazie za zamknięty.
Wymieniłem wszystkie oringi i uszczelniacze, do niektórych dostęp jest słaby np. oś wybieraka biegów. Przy okazji nowy filtr oleju wix, nowa uszczelka gumową miski, ustawiłem zawór Governor, całkiem fajna instrukcje znalazłem na YouTube.
Sprawdziłem zawór kick-downa, działa.
Problem miałem z przednim uszczelniacze m skrzyni - uszczelniaczem konwerter/pompa. Wymiar był +0,25mm , więc uszczelniacz trzeba było przetoczyć na tokarce. Poduszkę skrzyni zostawiłem stara, gdyż jest OEM w bardzo dobrym stanie.
Ciekawa naklejkę znalazłem na aucie, Sicilia 95'. Więc auto podróżowało po Europie.
Wymieniłem wszystkie oringi i uszczelniacze, do niektórych dostęp jest słaby np. oś wybieraka biegów. Przy okazji nowy filtr oleju wix, nowa uszczelka gumową miski, ustawiłem zawór Governor, całkiem fajna instrukcje znalazłem na YouTube.
Sprawdziłem zawór kick-downa, działa.
Problem miałem z przednim uszczelniacze m skrzyni - uszczelniaczem konwerter/pompa. Wymiar był +0,25mm , więc uszczelniacz trzeba było przetoczyć na tokarce. Poduszkę skrzyni zostawiłem stara, gdyż jest OEM w bardzo dobrym stanie.
Ciekawa naklejkę znalazłem na aucie, Sicilia 95'. Więc auto podróżowało po Europie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Skąd ty bierzesz na to wszystko czas?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Po prostu trzeba mało spać i wykorzystywać każda chwilę by projekt szedł do przodu. Nie trzeba poświęcać całego dnia. Wystarczy sukcesywnie kilka godzin tygodniowo. Pracy ubywa.
Na ta chwilę muszę zbudować benchflow. Amatorskie benchflow do pomiarów przepływów przez glowicę. Porting kanałów w głowicy nie ma sensu bez możliwości sprawdzenia wyników. Zresztą na podstawie danych uzyskanych po portingu dobiera się wałek rozrządu. ( tak zalecają wszyscy tunerzy z USA).
Krasnobrodzka Racing stała z robota z powodu braku materiału na płytę do sprawdzenia szczelności bloku. Udało mi się znaleźć. Płaskownik ALU pa6 500mm x 200mm x 50mm grubości. Cena super bo raptem 250zl z wysyłka, komuś została taka sztabka. Płaskownik dotarł na Krasnobrodzka, więc po majówce startują pełną parą mam nadzieje.
Na ta chwilę muszę zbudować benchflow. Amatorskie benchflow do pomiarów przepływów przez glowicę. Porting kanałów w głowicy nie ma sensu bez możliwości sprawdzenia wyników. Zresztą na podstawie danych uzyskanych po portingu dobiera się wałek rozrządu. ( tak zalecają wszyscy tunerzy z USA).
Krasnobrodzka Racing stała z robota z powodu braku materiału na płytę do sprawdzenia szczelności bloku. Udało mi się znaleźć. Płaskownik ALU pa6 500mm x 200mm x 50mm grubości. Cena super bo raptem 250zl z wysyłka, komuś została taka sztabka. Płaskownik dotarł na Krasnobrodzka, więc po majówce startują pełną parą mam nadzieje.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Dzisiaj odebrałem blok z obróbki z Krasnobrodzkiej. Udało się wszystko zrobić więc jestem zadowolony. Zakres pracy spory:
- spawanie bloku
- szlifowanie płaszczyzn bloku
- dorobienie płyty i szczelność bloku
- szlif cylindrów, honowanie petarda!
- osiowanie bloku i legalizacja stóp głównych. Przy okazji kupiłem znaczki od Cadillaca na OLX, bo akurat dwóch mi brakowało.
Na ta chwilę walczę z głowicami, większość śrub od wydechu urwane ale powoli ogarniam na nowo gwinty 3/8 na 16.
Flow Bench powoli do przodu, do września planuje zawieźć głowice do obróbki.
- spawanie bloku
- szlifowanie płaszczyzn bloku
- dorobienie płyty i szczelność bloku
- szlif cylindrów, honowanie petarda!
- osiowanie bloku i legalizacja stóp głównych. Przy okazji kupiłem znaczki od Cadillaca na OLX, bo akurat dwóch mi brakowało.
Na ta chwilę walczę z głowicami, większość śrub od wydechu urwane ale powoli ogarniam na nowo gwinty 3/8 na 16.
Flow Bench powoli do przodu, do września planuje zawieźć głowice do obróbki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 3313
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Wygląda to wszystko całkiem sprytnie Trochę zdezorientował mnie ten bagażnik, ale wygląda na to, że faktycznie Cadillac powstanie jak Feniks
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L