Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
I po urlopie. Wziąłem się za wymianę brokow. Kosztuja grosze a właściwie wymiana na aucie mocno skomplikowana.
Stare wyjąłem za pomocą młotka bezwładnościowego i spawarki. Pręt dospawywalem do broka, 2-3 pukniecia młotkiem i wyskakiwały. Napewno temperatura przy spawaniu pomagała bo wychodziło nieźle.
Gniazda oczyszczone, nowe broki osadzone na silikon rtv. Oczywiście duży brok zakrywający wałek rozrządu był o 0,40mm za duży więc poprawiłem go na tokarce.
Na dniach zostało dotyczyć mi tuleje do wyjmowania panewek wałka rozrządu. Po wymianie tulejek silnik wraca na stojak i działamy.
Stare wyjąłem za pomocą młotka bezwładnościowego i spawarki. Pręt dospawywalem do broka, 2-3 pukniecia młotkiem i wyskakiwały. Napewno temperatura przy spawaniu pomagała bo wychodziło nieźle.
Gniazda oczyszczone, nowe broki osadzone na silikon rtv. Oczywiście duży brok zakrywający wałek rozrządu był o 0,40mm za duży więc poprawiłem go na tokarce.
Na dniach zostało dotyczyć mi tuleje do wyjmowania panewek wałka rozrządu. Po wymianie tulejek silnik wraca na stojak i działamy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Od ostatniego czasu dużo wody upłynęło w wiśle... Końcówka sezonu motocyklowego, budowa garażu, kolejne jakieś projekty w trakcie i tak Cadillac zszedł na boczne tory.
Dotoczyłem tuleje do wybicia panewek wałka rozrządu. Z wymianą poszło bardzo szybko. Nowe panewki wałka firmy Enginetech. Tak naprawdę zostały głowice do obróbki. Dogadałem się wstępnie z firmą AutoWache spod Poznania ale również po drodze mam zajrzeć do Top-Maru bo nie powiedzieli nie. Wstawiamy nowe prowadnicę, prawie 3 miesiące szukałem odpowiednich w stanach, jak zwykle pomogli mi chłopaki że sklepu Clegg Engine. Prowadnicę żeliwne, wymiar zew i wew się zgadza, na długość są dłuższe ale to na tokarce się skróci. Prowadnice firmy SBI. Nadwymiarowe zawory, szlif płaszczyzn w tym od strony wydechu. Udało mi się uratować wszystkie gwinty oprócz jednego. 3/8 skok 16 zwoi na cal. Komuś wcześniej urwał się gwint i na wiercili nie w osi i tak zostało. Rozwierciłem otwór pod śrubę m14. Wstawiłem miękką śrubę m14 na klej do połączeń wał/piasta i nawierciłem nowy otwór i przegwintowałem. Po wyrównaniu płaszczyzny nie będzie śladu po naprawie. Helicoil czy inne tulejki naprawcze mają rację bytu jak otwór jest w osi...
Przy okazji zakupów w Stanach kupiłem świetna książkę Chilltona do napraw Cadillaca( używka raptem 10$) Jakby ktoś szukał sensownej książki to tylko Chillton. W ogóle temat manuali do amerykańskich krążowników to temat rzeka. Mam chyba z 7 już. Książki dedykowane do danego auta to bieda, dopiero kupując książki z danego rocznika można mieć sensowną literaturę i to najlepiej właśnie Chilltona. Tylko że książka Chilltona obejmuje wszystko modele z danego roku. Więc oprócz Seville jest też DeVille, Eldorado, Fleetwood, stricte dedykowane do serwisów samochodowych.
Wracając do głowic usunąłem wszystkie przewody od egr, przegwintowałem otwory i założyłem korki wraz z miedzianymi podkładkami.
Głowice posiadają też wyjście na podgrzewanie kolektora ssącego spalinami. Tzw. Cross over. Z racji że powoduje to straty w mocy i podnosi temperaturę głowic wstawiłem dorobione ręcznie zaś łepki z płaskownika 6mm a następnie zaspawałem kanały. Dość popularna i częsta modyfikacja. Wiele silników z końcówki lat 70tych ma właśnie problem z zacieraniem się zaworów w prowadnicy na środkowych cylindrach właśnie w związku z utrudnionym wydalaniem spalin. Wyszło szczelnie, elektrody do spawania na zimno Esaba, cudów nie ma. I tak trzeba też od strony zaworów ssących zabielić.
Przy okazji grzebania na OLX, wyskoczył mi zegar ciśnienia oleju, facet na szczęście nie wiedział co sprzedaje, koszerny bo od GM, firmy Rochester ( tej samej co mam gaźnik), stan nieznany. W zegar po przybyciu nalałem wd40, przedmuchałem powietrzem i działa. Ważna sprawa bo w Caddim jest tylko kontrolka ciśnienia oleju co się zapala przy 0,4bar... I w Nowym garażu
Dotoczyłem tuleje do wybicia panewek wałka rozrządu. Z wymianą poszło bardzo szybko. Nowe panewki wałka firmy Enginetech. Tak naprawdę zostały głowice do obróbki. Dogadałem się wstępnie z firmą AutoWache spod Poznania ale również po drodze mam zajrzeć do Top-Maru bo nie powiedzieli nie. Wstawiamy nowe prowadnicę, prawie 3 miesiące szukałem odpowiednich w stanach, jak zwykle pomogli mi chłopaki że sklepu Clegg Engine. Prowadnicę żeliwne, wymiar zew i wew się zgadza, na długość są dłuższe ale to na tokarce się skróci. Prowadnice firmy SBI. Nadwymiarowe zawory, szlif płaszczyzn w tym od strony wydechu. Udało mi się uratować wszystkie gwinty oprócz jednego. 3/8 skok 16 zwoi na cal. Komuś wcześniej urwał się gwint i na wiercili nie w osi i tak zostało. Rozwierciłem otwór pod śrubę m14. Wstawiłem miękką śrubę m14 na klej do połączeń wał/piasta i nawierciłem nowy otwór i przegwintowałem. Po wyrównaniu płaszczyzny nie będzie śladu po naprawie. Helicoil czy inne tulejki naprawcze mają rację bytu jak otwór jest w osi...
Przy okazji zakupów w Stanach kupiłem świetna książkę Chilltona do napraw Cadillaca( używka raptem 10$) Jakby ktoś szukał sensownej książki to tylko Chillton. W ogóle temat manuali do amerykańskich krążowników to temat rzeka. Mam chyba z 7 już. Książki dedykowane do danego auta to bieda, dopiero kupując książki z danego rocznika można mieć sensowną literaturę i to najlepiej właśnie Chilltona. Tylko że książka Chilltona obejmuje wszystko modele z danego roku. Więc oprócz Seville jest też DeVille, Eldorado, Fleetwood, stricte dedykowane do serwisów samochodowych.
Wracając do głowic usunąłem wszystkie przewody od egr, przegwintowałem otwory i założyłem korki wraz z miedzianymi podkładkami.
Głowice posiadają też wyjście na podgrzewanie kolektora ssącego spalinami. Tzw. Cross over. Z racji że powoduje to straty w mocy i podnosi temperaturę głowic wstawiłem dorobione ręcznie zaś łepki z płaskownika 6mm a następnie zaspawałem kanały. Dość popularna i częsta modyfikacja. Wiele silników z końcówki lat 70tych ma właśnie problem z zacieraniem się zaworów w prowadnicy na środkowych cylindrach właśnie w związku z utrudnionym wydalaniem spalin. Wyszło szczelnie, elektrody do spawania na zimno Esaba, cudów nie ma. I tak trzeba też od strony zaworów ssących zabielić.
Przy okazji grzebania na OLX, wyskoczył mi zegar ciśnienia oleju, facet na szczęście nie wiedział co sprzedaje, koszerny bo od GM, firmy Rochester ( tej samej co mam gaźnik), stan nieznany. W zegar po przybyciu nalałem wd40, przedmuchałem powietrzem i działa. Ważna sprawa bo w Caddim jest tylko kontrolka ciśnienia oleju co się zapala przy 0,4bar... I w Nowym garażu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 3313
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Relacja rewelacja... jak zwykle...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3671
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
bogaty serwis zdjęciowy, ten wątek robi się jak książka dla serwisu szacun
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Jak tam? Składasz coś?
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
W piątek odebrałem głowice, w sumie zeszło około 2 miesięcy, więc czasowo spoko. Zakres prac:
- szlif głowicy 0,45mm uderzamy w cr około 9,6:1
- szli płaszczyzny od strony kolektora ssącego również 0,45mm
- szlif płaszczyzny od strony kolektora wydechowego
- wyfrezowane gniazda pod prowadnicę, nowe prowadnice wprasowane
- wyfrezowanie głowicy pod nowe zawory
- obróbka gniazd głowicy pod katy na zaworach
- szczelność płaszcza wodne
- szczelność gniazd zaworowych
- nowe broki
- głowice czyszczone laserowo w tym kanały ssące i wydechowe
Teraz zostało:
- pomiar komory spalania żeby zobaczyć na ile zmieniło nam się CR.
- zamówić wałek rozrządu pod aktualne pomiary
- porting kanałów w obrębie prowadnic tzw. Bowling. W obrębie talerzyka zaworowego nie ma co robić bo firma na moje życzenie wjechała wytaczadłem wgłąb kanału
- pomiar przepływów na benchflow
Z pełnym sumieniem polecam firmę, przy kolejnych projektach na bank tylko Oni.
Firma WACHE - REMONTY SILNIKÓW SPALINOWYCH
E-mail: biuro@wache.pl
Adres: 62-081 Wysogotowo ul. Bukowska 7
Tel. (+48) 61 8 143 555
Tel. (+48) 61 8 141 590
Tel. GSM (+48) 609 099 660
- szlif głowicy 0,45mm uderzamy w cr około 9,6:1
- szli płaszczyzny od strony kolektora ssącego również 0,45mm
- szlif płaszczyzny od strony kolektora wydechowego
- wyfrezowane gniazda pod prowadnicę, nowe prowadnice wprasowane
- wyfrezowanie głowicy pod nowe zawory
- obróbka gniazd głowicy pod katy na zaworach
- szczelność płaszcza wodne
- szczelność gniazd zaworowych
- nowe broki
- głowice czyszczone laserowo w tym kanały ssące i wydechowe
Teraz zostało:
- pomiar komory spalania żeby zobaczyć na ile zmieniło nam się CR.
- zamówić wałek rozrządu pod aktualne pomiary
- porting kanałów w obrębie prowadnic tzw. Bowling. W obrębie talerzyka zaworowego nie ma co robić bo firma na moje życzenie wjechała wytaczadłem wgłąb kanału
- pomiar przepływów na benchflow
Z pełnym sumieniem polecam firmę, przy kolejnych projektach na bank tylko Oni.
Firma WACHE - REMONTY SILNIKÓW SPALINOWYCH
E-mail: biuro@wache.pl
Adres: 62-081 Wysogotowo ul. Bukowska 7
Tel. (+48) 61 8 143 555
Tel. (+48) 61 8 141 590
Tel. GSM (+48) 609 099 660
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
A samego skoku krzywki walka nie jesteś w stanie nadrobić długością laski popychacza?
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Wałek rozrządu, sterowanie to temat rzeka.... W dużym wolnossącym silniku to trzeba zacząć od dostarczenia mu mieszanki paliwowo-powietrznej, podniesienie CR dokąd nie będzie stukał więc bezpieczne CR max 10:1 przy stosowaniu pb95.
Głowice mają większe zawory, większą średnica kanałów.
Dłuższa laska to dłuższy skok zaworu, częściowo przekłada się na czas napełniania ale nie do końca. Najbezpiecznie stosować ori laski popychaczy a sterować wszystko wałkiem rozrządu, szczególnie że mamy jeden, a nie dwa czy cztery . Więc koszt 150~200$ za zakup markowego wałka przy całości inwestycji to szkoda czasu na kombinacje.
W internecie mamy gotowe kalkulatory. Można do bólu porównać parametry. Będę wiedział ostateczne CR to wrzucę diagramy porównawcze do ori wałka rozrządu.
Głowice mają większe zawory, większą średnica kanałów.
Dłuższa laska to dłuższy skok zaworu, częściowo przekłada się na czas napełniania ale nie do końca. Najbezpiecznie stosować ori laski popychaczy a sterować wszystko wałkiem rozrządu, szczególnie że mamy jeden, a nie dwa czy cztery . Więc koszt 150~200$ za zakup markowego wałka przy całości inwestycji to szkoda czasu na kombinacje.
W internecie mamy gotowe kalkulatory. Można do bólu porównać parametry. Będę wiedział ostateczne CR to wrzucę diagramy porównawcze do ori wałka rozrządu.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Rozumiem
Spoko, czekam na aktualizacje
Spoko, czekam na aktualizacje
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Wziąłem się za ponowny pomiar komory spalania. Planowany szlif głowicy 0,45mm chłopaki wykonali. Nie pamiętam czy poprzedni pomiar wrzucałem, ale był wynik około 75- 75,5ml cieczy.
Z nowego pomiaru wychodzi 73ml.
Wrzucam tabelkę aktualnego stopnia sprężania. Wynik jest bdb. Było seryjne 8:1, a teraz mamy 9,4:1.
Przy okazji kolejna partie śrub odebrałem z ocynku, co by w miarę wszystko było pod szykowane.
Została walka z portingiem głowic. A na dniach trzeba zamówić wałek rozrządu.
Z nowego pomiaru wychodzi 73ml.
Wrzucam tabelkę aktualnego stopnia sprężania. Wynik jest bdb. Było seryjne 8:1, a teraz mamy 9,4:1.
Przy okazji kolejna partie śrub odebrałem z ocynku, co by w miarę wszystko było pod szykowane.
Została walka z portingiem głowic. A na dniach trzeba zamówić wałek rozrządu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Przyszedł wałek rozrządu z Stanów firmy CompCams wraz z olejem montażowym.
Sporo zmian jest w silniku co wymusiło kolejne zmiany. Z racji że przełożenie w tylnym moście 2,56:1 , muszę zakupić również nowy stall converter ( konwerter skrzyni biegów wzmocniony) z momentem startowym około 2000-2300 obr.
Nowy wałek rozrządu jest o parametrach:
Czas otwarcia przy 0,050" - 212/218
Odwrócony . 256/268
Uniesienie zaworu: 0,453/0,456
Rozstaw krzywek 110°
Oryginalny wałek rozrządu :
Czas otwarcia przy 0,050'' - 186°/204°
Odwrócony 250°/264°
Uniesienie zaworu 0,400/0, 400
Rozstaw krzywek 110°
Reasumujac: dużo dłuższe czasy otwarcia i większy skok zaworu = więcej mieszanki = więcej mocy i momentu.
Cdn.
Sporo zmian jest w silniku co wymusiło kolejne zmiany. Z racji że przełożenie w tylnym moście 2,56:1 , muszę zakupić również nowy stall converter ( konwerter skrzyni biegów wzmocniony) z momentem startowym około 2000-2300 obr.
Nowy wałek rozrządu jest o parametrach:
Czas otwarcia przy 0,050" - 212/218
Odwrócony . 256/268
Uniesienie zaworu: 0,453/0,456
Rozstaw krzywek 110°
Oryginalny wałek rozrządu :
Czas otwarcia przy 0,050'' - 186°/204°
Odwrócony 250°/264°
Uniesienie zaworu 0,400/0, 400
Rozstaw krzywek 110°
Reasumujac: dużo dłuższe czasy otwarcia i większy skok zaworu = więcej mieszanki = więcej mocy i momentu.
Cdn.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
Liczyłeś wstępnie w jakie przyrosty mocy mierzysz?
-
Topic author - Posty: 258
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
279km= 180km*(9,4/8)^(0, 365x8cylindrów)
Wzór teoretyczny dla takiego samego AFR, kąta zapłonu przy braku spalania detonacyjnego.
Wzór teoretyczny dla takiego samego AFR, kąta zapłonu przy braku spalania detonacyjnego.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui
To już ładnie