Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Cadillac
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3308
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: cezar62 »

Pięknie, proszę Wojtka :) Szkoda, że nie jestem gdzieś tam bliżej - usiadłbym na wygodnym fotelu, z dobrą kawą i w ciepłych kapciach, popatrzył i posłuchał jak obmyślasz tę strategię działania... ;)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L


Marko
Posty: 101
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Marko »

Wojtek pisze: 20 cze 2021, 17:33 ... Muszę przemyśleć dobrze strategie działania. Bo jak już robię silnik to oczywiście chce wrócić do nominalnej mocy tego układu z lat 60tych, a nie wykastrowanych 180hp.
Również mnie to ciekawi. Głównie z powodu ew. różnic w podejściu Cadillaca do "kastrowania" w stosunku do Forda. Jestem akurat na końcówce składania 302 SBF z 1978 roku po kapitalce ze zmianami w celu powrotu do mocy osiąganych w latach 60 tych + lekkie korekty (porting). Jak to wyjdzie kiedy silnik zagada i auto zacznie jeździć jestem ciekaw. Ale tanio to nie wyszło a i zmian w silniku też niemało. Tak z grubsza to: głowice, zawory, wałek rozrządu, tłoki, gaźnik, kolektory (ssący, wydechowe). Jedna zmiana niejako wymusza inną. Trzeba dużo samozaparcia by nie dać się wciągnąć w ten wir.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
1971 r. LTD - 351 W V8
Razem około 1 800 koni.

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

O pancerności jednostki świadczy ten wał. Muszę go zwarzyc bo jest pancernie ciężki. Gdyby w nowym tsi zabrakło ciśnienia na kilkanaście sekund, to korby byśmy szukali w masce.... A tutaj pomimo braku panewek korbowody zostały na miejscu. Silnik pracował.

Odnośnie dużego koła rozrządu, oryginalny rozrząd GM, duże koło celowo oblane tworzywem - aby wyciszyć i zniwelować luz łańcucha na kole. W wielu dziwnych konstrukcjach stosowano oblewanie kół rozrządu by wyciszyć pracę i poprawić smarowanie/poślizg np. stosując teflon.

Zakupiłem książkę na Polskim Amazonie odnośnie budowy co prawda wyścigowych silników oldsa. Ale powiem szczerze wiem już jak walczyć o HP. Seryjny silnik z seville był na wtrysku, moc została ograniczona wydatkiem wtryskiwaczy, stopniem sprężania CR 8:1, i średnica przepustnicy powietrza.....

Mam 4 gardzielowy gaźnik średnica przepływu powietrza prawie 160% więcej niż oryginał. Kolektor ssący Edelbrocka, w porównaniu do seryjnego kolektora to jak porównać przepływ przez słomke a przez rurkę. Głowice mam o oznaczeniu 3A, zawór ssący średnica talerzyka 1.88cala, wydechowy 1.50 cała. Komora spalania w głowicy ma wielkość około 70cc. Tłoki mam seryjne, z standardowa miską. W USA dominowały paliwa o liczbie oktanowej 70-80. W tej chwili mamy na każdej stacji pb95. Pomysł jest mniej więcej taki: szlif głowic, nowe zawory ssące 2.05 cala, wydechowe 1.65 cała, porting głowic, tłoki zamówić seryjne, ale zebrać głowice o tyle by zmniejszyć komorę spalania a tym samym podnieść stopień sprężania do wartości Maks 10.0:1., wałek rozrządu z wydłużonymi fazami, ale dający swobodną pracę w zakresie 800-5000obr./min. Oryginalny seville kręcił się do 4200obr./min. Oczywiście hamownia na koniec. Cel 280hp, nie więcej.... Bo i po co. Ma być sprawny cruiser. Oczywiście bym zapomniał układ wydechowy 2.5 cała, xpipe na środku, i jakieś dwa tłumiki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3308
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: cezar62 »

Ty zanim napiszesz posta, to doktoryzujesz się w temacie? Czy zrobiłeś to już dawniej, wcześniej i siedzi wszystko w Twojej głowie?... Ja to czytam i nie wiem jaką książkę łapać, żeby zrozumieć chociaż połowę... :pada:

Ale przyznaję, że czyta się Ciebie nieźle. Masz tę zadziwiającą umiejętność przyciągania uwagi czytelnika i chyba mógłbyś pitolić o czymkolwiek, a i tak by się czytało ;) No i zdjęcia, muszą być zdjęcia :D
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Cylindry i tłoki pomierzone. Wychodzi na to że wszystko jest w nominale i trzeba przemyśleć czy kupujemy tłoki +0,030 in czy +0,040 in

Jakby kogoś interesowało to pierwszy pomiar jest średnicy cylindra jest wzdłuż pracy korbowodu a drugi w poprzek. Dość powszechne zjawisko.

Oczywiście wyszedł pęknięty blok, niby nie ma śladu że się sączył płyn do oleju ale trzeba to zrobić i przy okazji z 0.1mm zebrać blok na jednej i drugiej stronie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3308
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: cezar62 »

A to pęknięcie bloku to jak? Spawaniem?...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Pękniecie trzeba roztworzyć i ładnie zalać . Następnie lekkie planowanie bloku tak by zebrać naddatek, później sprawdzenie bloku w wannie na szczelność. Narazie trwają rozmowy z chłopakami z Stanów ( klub classicoldsmobile) na temat jak uzyskać CR 9,5:1 , jakie tłoki, jaki wałek rozrzadu, jakie zawory wstawic - oni mają te silniki w małym palcu :)

Części silników wpakowałem do wózka bo garaż się robi za ciasny. Ciekawostka się znalazła : stworzeń tłoka był wprasowywany na prasie, bez zabezpieczeń żadnych. To jest oryginalne rozwiązanie stosowane w tłokach na pierwszy montaż. Aby go wyprasować wskazówka na prasie pokazywała 5 ton...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3665
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: KARLone »

Wojtek! Gratuluję zapału i wolnego czasu. Przebrnąłem przez cały wątek. Fajny czasoumilacz. Ja to z każdą pierdołą jeżdżę do magików bo nie ma kiedy dziubać. Choć raz musiałem sam szukać usterki, bo magik się poddał. Pełen respekt. Zrobisz i będziesz wiedział co masz.

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

KARLone pisze: 26 cze 2021, 18:00 Wojtek! Gratuluję zapału i wolnego czasu. Przebrnąłem przez cały wątek. Fajny czasoumilacz. Ja to z każdą pierdołą jeżdżę do magików bo nie ma kiedy dziubać. Choć raz musiałem sam szukać usterki, bo magik się poddał. Pełen respekt. Zrobisz i będziesz wiedział co masz.
Dzięki za miłe słowo. Dokładnie, jak się zrobi to wiadomo ze bedzie zrobione. Na ta chwile wał mam zarezerwowany, z jeżdzącego silnika. Cena kosmetyczna bo 150$ za wał z korbowodami. Tłoki wybrane, będą zupełnie płaskie i wyższe od seryjnych firmy:

https://www.summitracing.com/parts/slp- ... oldsmobile

Narazie czekam na wał by wszystko w jednej paczce poszło, jeszcze muszę zamówić wałek rozrządu, panewki wałka itp. Blok umyty dimmerem, wszystkie powierzchnię natluscilem, bo od razu ruda wychodzi. Zastanawiam się komu zlecić obróbkę bloku i wału. Jakieś pomysły? Myślę o Krasnobrodzka Racing z Wawy, ale cenowo tanio nie będzie. Okoliczni partacze u mnie odpadaja, bo zrobią jak im wyjdzie... .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Paczki ze Stanów to jak dzień dziecka. Spore zamówienie przyszło, trzeba po spawac blok i zdecydować się gdzie zlecić obróbkę. Co do zamówienia:
- używany wał korbowy
- panewki główne i korbowodowe na 1 i 2 szlif firmy Enginetech - tak jak w oryginale są wykonane z aluminium - według mnie szkoda kasy na kompozytowe
- tłoki nadwymiarowe Sealed Power (Federal Mogul) +0.30 tzw. Zero deck czyli płaskie i wyższe od oryginału o 0.6mm. Więc stopień kompresji dość gwałtownie do góry. Mam nadzieję zamknąć się w 10;1.
- do kompletu zestaw pierścieni Hastingsa - chyba najlepsze co można wsadzić.
- zawory ssące / wydechowe Milodon - wersja z nierdzewki o dużym przepływie
- nowe poduszki silnika Anchor 2szt.
- nowy wlew oleju ocynkowanej wraz z korkiem
- nowe tuleje wałka rozrządu Enginetech
- zestaw broków
- zamiast oryginalnego uszczelniacza tylnego wału tzn.sznurka, uszczelniacz połówkowy Fel-pro. Wymiarami się zgadza
- nowa pompa paliwa mechaniczna Carter - myślałem o elektrycznej ale mam miejsce w bloku i to rozwiązanie jest dość mało zawodne. A do pełni szczęścia odpada zakup regulatora paliwa. Więcej plusów niż minusów.

Na ta chwilę czeka mnie obróbka silnika.
Zanim zawioze głowicę do obróbki muszę zbudować flow Bench. Chciałbym zrobić pomiary przed obróbka, później po bowlingu wraz z wstawianiem większych zaworów.
Dojdzie jeszcze pomiar komory spalania w głowicy żeby ustalić grubość uszczelki i sumaryczny CR.

Na sam koniec zamówie uszczelki głowic i wałek rozrządu. Dopiero jak będę znał dokładne przepływy i stopień kompresji. Tak robią chłopaki w Stanach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12266
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: RadAg! »

Co tam za komar stoi po lewej? :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Shl 175 m11 pamiątka rodzinna po dziadku mojej żony
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3665
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: KARLone »

wygląda nieźle, na mieście każdy by się obejrzał.

Awatar użytkownika

Topic author
Wojtek
Posty: 256
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: Wojtek »

Ostatnio za dużo się w temacie nie dzieje. Przyszedł wał korbowy od Cutlass'a 350 ale jest sporo cięższy niż mój. Więc bez wyważania się ten wał nie obejdzie. Kwoty za usługę są kosmosu, więc udało mi się kupić kolejny wał korbowy, po szlifie, gotowy do założenia. Wał zdegenerowany przez znana firmę Enginetech. Na dniach paczka wyjdzie z USA.
Okazuje się że w późniejszych wersjach silników Oldsmobile jest tzw light casting. I są niestety różne wały. Oczywiście cięższy też da się wyważać do mojego silnika. Tylko pytanie po co pchać się w koszty.
Parę elementów dałem do piaskowania i malowania proszkowego, przy okazji koło pasowe trzeba było przetoczyć bo ananasy zapomnieli zabezpieczyć przylgnie.
Sworznie tłokowe mocowane są na wciska w główkę korbowódu, tzw press fit pin wrist. Bez zabezpieczeń żadnych. Oczywiście dorobiłem sobie ściągać, do tego łożysko oporowe bo muszę wszystkie tłoki zdjąć. Powoli do celu :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3308
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Cadillac Seville 1979 - 1st gen - 350cui

Post autor: cezar62 »

Kosmos, proszę Pana... :)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

ODPOWIEDZ