Od ostatniego czasu dużo wody upłynęło w wiśle... Końcówka sezonu motocyklowego, budowa garażu, kolejne jakieś projekty w trakcie i tak Cadillac zszedł na boczne tory.
Dotoczyłem tuleje do wybicia panewek wałka rozrządu. Z wymianą poszło bardzo szybko. Nowe panewki wałka firmy Enginetech.
IMG_20221219_175402_compress58.jpg
Tak naprawdę zostały głowice do obróbki. Dogadałem się wstępnie z firmą AutoWache spod Poznania ale również po drodze mam zajrzeć do Top-Maru bo nie powiedzieli nie.
IMG_20221219_155041_compress6.jpg
IMG_20221219_155030_compress60.jpg
IMG_20221219_152502_compress13.jpg
IMG_20221219_152458_compress67.jpg
IMG_20221219_163521_compress52.jpg
IMG_20221219_163400_compress27.jpg
Wstawiamy nowe prowadnicę, prawie 3 miesiące szukałem odpowiednich w stanach, jak zwykle pomogli mi chłopaki że sklepu Clegg Engine. Prowadnicę żeliwne, wymiar zew i wew się zgadza, na długość są dłuższe ale to na tokarce się skróci. Prowadnice firmy SBI. Nadwymiarowe zawory, szlif płaszczyzn w tym od strony wydechu. Udało mi się uratować wszystkie gwinty oprócz jednego. 3/8 skok 16 zwoi na cal. Komuś wcześniej urwał się gwint i na wiercili nie w osi i tak zostało. Rozwierciłem otwór pod śrubę m14. Wstawiłem miękką śrubę m14 na klej do połączeń wał/piasta i nawierciłem nowy otwór i przegwintowałem. Po wyrównaniu płaszczyzny nie będzie śladu po naprawie. Helicoil czy inne tulejki naprawcze mają rację bytu jak otwór jest w osi...
IMG_20221214_204536_compress87.jpg
Przy okazji zakupów w Stanach kupiłem świetna książkę Chilltona do napraw Cadillaca( używka raptem 10$) Jakby ktoś szukał sensownej książki to tylko Chillton. W ogóle temat manuali do amerykańskich krążowników to temat rzeka. Mam chyba z 7 już. Książki dedykowane do danego auta to bieda, dopiero kupując książki z danego rocznika można mieć sensowną literaturę i to najlepiej właśnie Chilltona. Tylko że książka Chilltona obejmuje wszystko modele z danego roku. Więc oprócz Seville jest też DeVille, Eldorado, Fleetwood, stricte dedykowane do serwisów samochodowych.
Wracając do głowic usunąłem wszystkie przewody od egr, przegwintowałem otwory i założyłem korki wraz z miedzianymi podkładkami.
Głowice posiadają też wyjście na podgrzewanie kolektora ssącego spalinami. Tzw. Cross over. Z racji że powoduje to straty w mocy i podnosi temperaturę głowic wstawiłem dorobione ręcznie zaś łepki z płaskownika 6mm a następnie zaspawałem kanały. Dość popularna i częsta modyfikacja. Wiele silników z końcówki lat 70tych ma właśnie problem z zacieraniem się zaworów w prowadnicy na środkowych cylindrach właśnie w związku z utrudnionym wydalaniem spalin. Wyszło szczelnie, elektrody do spawania na zimno Esaba, cudów nie ma. I tak trzeba też od strony zaworów ssących zabielić.
Przy okazji grzebania na OLX, wyskoczył mi zegar ciśnienia oleju, facet na szczęście nie wiedział co sprzedaje, koszerny bo od GM, firmy Rochester ( tej samej co mam gaźnik), stan nieznany. W zegar po przybyciu nalałem wd40, przedmuchałem powietrzem i działa. Ważna sprawa bo w Caddim jest tylko kontrolka ciśnienia oleju co się zapala przy 0,4bar...
IMG_20221219_192657_compress35.jpg
IMG_20221219_192652_compress37.jpg
I w Nowym garażu
IMG_20221130_115604_compress34.jpg