[Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: KARLone »

ten pomysł zastosowania falcona jest chyba najlepszy :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Alexander25

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: Alexander25 »

Troszke tytuł tego artykułu jest błędny bo ranchero i elcamino nie ma nic wspolnego z crossoverem. El Camino mało rozni sie od camaro:) z tego co widzialem na zlocie w Szwecji te auta bardziej sa do siebie podobne niz elcamino do chevelle chociaz jest to bardziej zalezne chyba od rocznika i generaci ElCamino . Ranchero ktorm troche jezdzilem bardziej sie roznil od mustanga i bardziej pasuje mi jako bardziej usportowiony pickup niz mustang w pickupie. Te auta sa troche rozne ale daleko im do crossover bo crossover sluzy w zalozeniach do zupelnie innego typu pracy niz ranchero. W artykule poruszono wiele modeli aut i jest tam wiecej modeli aut które bardziej pasuja do obecnych aut typu crossover.
Poza tym uwazam ze artykuł jest bardzo fajny po pokazuje ze amerykanie robili nie tylko muscle cars i pickupy a wiekszosc ludzi o tym nie wie nie pamieta badz zupelnie tego nie zauwaza.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: KARLone »

cieszę się, że Ci się podoba :) jednak jeszcze chciałem raz wspomnieć o definicji słowa "crossover" w pojęciu auta. Już pisałem o tym wyżej, to nie rodzaj nadwozia determinuje crossovera, tylko połączenie różnych klas samochodów, stąd ten tytuł. Ranchero i El Camino to crossovery bo łączą cechy pikapów, z limuzynami, a później nawet z autami sportowymi. Oczywiście jeszcze o tym napiszę ;)


Alexander25

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: Alexander25 »

W pojeciu EU crossover sluzy do transportu osob a przestrzen ladunkowa jest zmniejszona do minimum kosztem wygody tylnych pasazerow. W USA bardziej chodzi o to by zwiekszyc pakownosc z tylu przy zachowaniu wygody paszerow na tym polega roznica:) Boj sie boga nazywac elcamino crossoverem:P

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: cezar62 »

Również z tego co ja wiem, crossover to ogólnie połączenie dwóch typów i to nie tylko w motoryzacji.
Czyli samochód „przechodzący” z osobowego w pick-up, to jest również jak najbardziej crossover.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: RadAg! »

Aleksandrze 25, czy moglbys mi/nam pokazac ktory to ElCamino byl podobny do Camaro?
Druga kwestia to
Alexander25 pisze:W pojeciu EU crossover sluzy do transportu osob a przestrzen ladunkowa jest zmniejszona do minimum kosztem wygody tylnych pasazerow.
Jak mozna zmniejszyc przestrzen ladunkowa kosztem wygody pasazerow? Powiekszyc to rozumiem, lub zmniejszyc ale na korzysc pasazerow. Mam wrazenie ze nie czytasz tego co napiszesz zanim klikniesz 'wyslij'
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: RadAg! »

Kolejny stary artykuł na nowej stronie :)

http://www.roadrunners.pl/ranchero-vs-e ... rossovery/
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: Pan Arek »

Przeczytałem wszystko i brakuje mi tylko kolejnych części :)

Bardzo ciekawy temat poruszający te bardzo niepopularne modele w PL :)
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: RadAg! »

Karol nigdy nie napisał drugiej... :/
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: Pan Arek »

Zastanawiam się skąd bierzecie wiedzę do pisania tak merytorycznych artykułów? Literatura z USA? Wywiady z użytkownikami? Zagraniczne fora? Własne doświadczenia?
To musi być mega dużo kopania, bardzo dużo źródeł, żeby napisać dwie strony A4 pełne sensu i trzymające się "kupy".
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: RadAg! »

Ja nie wiem skąd Karol czerpie wiedzę ale jest dość obszerna. Ja to najwyżej mogę pisać arty techniczne albo o Panther jak mają być przektrojowe, bo inne moje teksty to głównie tłumaczenia z zachodniej prasy.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

iwanbezdomny
Posty: 207
Rejestracja: 27 maja 2015, 17:05
Samochód: 2002 Chevy Tahoe
Skąd: Poznań

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: iwanbezdomny »

Świetny artykuł! Fascynująca jest idea stworzenia samochodu teoretycznie użytkowego, który ma 300 kilogramów ładowności. To się wręcz trochę nie mieści w głowie.

Swoją drogą dobrze, że Amerykanie mają ten ich Chicken Tax w przypadku lekkich trucków. Przynajmniej na tym jednym rynku wszystkie samochody wyglądają jak trzeba i Chevy oraz Ford nie muszą konkurować z Amarokiem.
Obrazek

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: KARLone »

rzeczywiście, temat jest bardzo ciekawy - niestety pokonała mnie ilość wartościowych materiałów i brak czasu. Źródło to oczywiście internet (fora, strony tematyczne, strony fanów opisujące dany egzemplarz, relacje video, no wszystko wszystko). Tak jak piszecie, najpierw trzeba trochę się naczytać, obejrzeć, potem trzeba to zrozumieć (są słowa klucze których nawet native może nie rozumieć), w czasie pisania wrócić do źródeł i tak pisać. Parę dni temu znalazłem nigdy nie opublikowany tekst o Pontiacu, ogólnie, przekrojowo i historycznie. Jak dla mnie szalenie ciekawy, materiałów i tekstu jest tak dużo, że ciężko to nawet opublikować, trzeba będzie podzielić na części, a i tak jeszcze wiele jest do napisania w samej ogólnej historii. Może z tekstem Elcamino i Ranchero jest podobnie, i znajdę niedokończoną drugą część. To było tak dawno temu, że nie pamiętam na czym to stanęło. Żebyście wiedzieli ile to pracy, to sam surowy tekst, który mi udawało się czytać, wysyłałem do Cezara, ono to przeglądał, myślał i poprawiał, żeby moja radosna twórczość w ogóle była do strawienia, po edycji przychodził czas na Radka, który ubierał to szaty wizualne i rozplanowywał tekst i zdjęcia, co również pochłaniało mnóstwo czasu. Samo napisanie niezbyt obszernego artykułu, to było 3 tygodnie pracy. Kiedy pracujesz, masz rodzinę, dłubiesz przy aucie i w nosie, i jeszcze chodzisz na fuchy to praktycznie nie masz szans by coś stworzyć. Nie zaraz, zaraz - Seba4x4 mimo tego wszystkiego ma zawsze mnóstwo czasu :D :D :D takie odnoszę wrażenie.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ford Ranchero vs Chevrolet El Camino

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:Nie zaraz, zaraz - Seba4x4 mimo tego wszystkiego ma zawsze mnóstwo czasu :D :D :D takie odnoszę wrażenie.
No ale on jest wyjątkiem potwierdzającym regułę, który chodzi spać o 2.00 a wstaje o 4.00 :D

Tekst o Pontiacu mam u siebie też. Stanęło na tym że miałeś jakieś foty podesłać i nie wiem czy podesłałeś czy nie ale to był nasz ostatni materiał, który niestety nie trafił na stronę, a po nim już nikt z nas nic nie napisał nowego...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ