[Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
[Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
http://www.roadrunners.pl/ford-t-prosty ... -lat-temu/
Zapraszam do dyskusji. Od siebie dodam ze to jest bardzo ciekawa historia i warta przypomnienia. Trudno mi uwierzyc ze Ford sprzedal az 15 mln fordow T. Czy ten rekord zostal kiedykolwiek pobity przez inny model auta?
Zapraszam do dyskusji. Od siebie dodam ze to jest bardzo ciekawa historia i warta przypomnienia. Trudno mi uwierzyc ze Ford sprzedal az 15 mln fordow T. Czy ten rekord zostal kiedykolwiek pobity przez inny model auta?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Usiłowałem wyobrazić sobie jak jechać tym fordem... Dobrze, że odzwyczaiłem się od manualnej skrzyni biegów, może miałbym jakąś szansę
Szkoda, że teraz nie ma takich samochodów, o których ktoś będzie pamiętać za 100 lat. No, może o mustangu. A przede wszystkim takich, które za 100 lat będą mogły pojechać o własnych siłach.
Szkoda, że teraz nie ma takich samochodów, o których ktoś będzie pamiętać za 100 lat. No, może o mustangu. A przede wszystkim takich, które za 100 lat będą mogły pojechać o własnych siłach.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Od razu nasuwają mi się na myśl porównania do naszego poczciwego malucha, szczególnie w kwestii, które auto zmotoryzowało Polskę. Teraz jakby widać jak daleko byliśmy za motoryzacją USA. Dzięki niemieckim programom złomowania trochę dogoniliśmy zachód a czasami kupujemy nawet nowe. Problem jaki teraz widzę, to to, że nowe auta są zbyt drogie jak na nasze możliwości. Jak pamiętam, właśnie maluch w latach 96-99 bił rekordy popularności sprzedaży właśnie ze względu na cenę, potem wszyscy zachłysnęli "prezentami" zza zachodniej granicy i zabrakło miejsca dla malca. Teraz TATA, wskrzesza tą samą ideę, ciekawe jak to będzie wyglądać w praktyce, zainteresowanie jest ogromne. Mi osobiście się wydaje, że ostatnimi czasy już nikt nie produkuje aut dla ludzi, aut które łatwo naprawić, a nawet aut w których możemy sami zmienić głupią żarówkę...
Odnośnie samego Forda T, to miałem okazję widzieć na własne oczy, z resztą jeśli się nie mylę, to jedna fotek jest mojego autorstwa Życzę wszystkim, żeby idea Henrego nie została zapomniana, żeby auta były tanie i proste w naprawach
Odnośnie samego Forda T, to miałem okazję widzieć na własne oczy, z resztą jeśli się nie mylę, to jedna fotek jest mojego autorstwa Życzę wszystkim, żeby idea Henrego nie została zapomniana, żeby auta były tanie i proste w naprawach
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Ja widzę inny problem. Obecnie samochody są produkowane jak jednorazowe maszynki do golenia. Producenci modlą się, żeby tylko dotrwały do końca gwarancji. Są niedopracowane i awaryjne. Co robię w moim taurusie - który, przyznajmy, nie jest autem "z górnej półki"? Wymieniam klocki hamulcowe i olej. Tak, mam problem z chłodnicą, plastik pękł po 18 latach eksploatacji, niewątpliwie miała na to wpływ uszkodzona poduszka pod silnikiem - w tym samym wieku. Jest jeszcze jedna różnica - za swój samochód zapłaciłem 1500 zł. Stąd pewnie ambiwalentne uczucia związane z inwestowaniem w samochód - tankowanie do pełna już zwiększa jego wartość o 1/3
A maluszka można było odpalić przy pomocy nogi od krzesła... aż się łezka w oku kręci...
A maluszka można było odpalić przy pomocy nogi od krzesła... aż się łezka w oku kręci...
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Niestety ja juz jestem z pokolenia ktore uniknelo jakims cudem rozpoczynania swojej edukacji motoryzacyjnej od malucha...Jestem za to, niestety, pokoleniem, ktore swoj potencjal marnuje za granica zamiast w kraju. Az lezka sie w oku kreci
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Ja rozpoczynałem karierę motoryzacyjną - swoją - od forda tempo, ale jeździłem i maluszkiem, i dużym fiatem, i polonezem.. Nawet żukiem I skodą 105, której prędkość spadała o jakieś 10-15 km/h na każdego pasażera
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Oczywiście pisałem o komunistycznej myśli technicznej Bo trochę zgniłego zachodu też się przewinęło pode mną
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Ja zaczynałem od malucha właśnie i tę przysłowiową nogę od krzesła woziłem na stałe w komorze silnika
Ale Fordem T chciałbym kiedyś osobiście pokierować.
Z zadumą, z uczuciem podziwu, ze świadomością tych ponad 100 lat, które minęły...
Ale Fordem T chciałbym kiedyś osobiście pokierować.
Z zadumą, z uczuciem podziwu, ze świadomością tych ponad 100 lat, które minęły...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 gru 2009, 20:19
- Skąd: Śląska wioska
- Kontakt:
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie...
Kiedyś na zlot KPUC w Czechach przyjechał pan Dodge'm z 1923 roku. Myśleliśmy że nie ściągnie go z lawety i ma go tylko do pokazów ale nie, rozłożył najazdy, wsiadł do autka, odpalił i zjechał. A zdziwienie nasze było większe gdy wziął udział w paradzie ulicami miasta:) Nie odważyłem się zapytać czy mogę się przejechać ale posiedziałem za kierownicą.... miałem wrażenie że wróciłem do dzieciństwa i siedzę w snopowiązałce (jeśli ktoś wie o czym piszę) mojego dziadka, tam też były takie dziwne wajchy:)
Pozdrawiam
duke
Pozdrawiam
duke
American Eagle's Car Club
Ford Galaxie Police Interceptor 1972 - spalanie koło 30 PB/100
Dodge Ram 150 1987- spalanie koło 18 PB/100
Hudson Hornet 1950 - nie wiem:)
Packard Clipper 1946 - leje się bezpośrednio do gaźnika i tak jedzie:)
Ford Galaxie Police Interceptor 1972 - spalanie koło 30 PB/100
Dodge Ram 150 1987- spalanie koło 18 PB/100
Hudson Hornet 1950 - nie wiem:)
Packard Clipper 1946 - leje się bezpośrednio do gaźnika i tak jedzie:)
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie..
Dodalem do galerii fotki ze spotkania wlascicieli Fordow T na wyspie Man!
http://www.roadrunners.pl/galeria/categ ... ord-t.html
http://www.roadrunners.pl/galeria/categ ... ord-t.html
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie..
Witam
Polecam W. Rychter - "Dzieje samochodu", Warszawa 1987 jest tam opisana masa szczegółów ,których chociażby z racji objętości nie ma w tym artykule. Książka z resztą rewelacyjna ,można się dowiedzieć z niej że OTTO nie był pierwszy i że Diesel tak nie do końca wynalazł silnik wysokoprężny .............. no i autor był właścicielem takiego forda T
Polecam W. Rychter - "Dzieje samochodu", Warszawa 1987 jest tam opisana masa szczegółów ,których chociażby z racji objętości nie ma w tym artykule. Książka z resztą rewelacyjna ,można się dowiedzieć z niej że OTTO nie był pierwszy i że Diesel tak nie do końca wynalazł silnik wysokoprężny .............. no i autor był właścicielem takiego forda T
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 24 wrz 2012, 20:44
- Samochód: '94 ZJ 5.2; '90 Skylark 3.3; '89 Ford Taurus
- Skąd:
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie..
Chyba mnie nie zabijecie, że odkopię, swoją drogą przybyło wielu nowych użytkowników i może nawet nie wiedzą o tych artykułach.
Jestem zszokowany tym, że Model T był, hm...obsługiwany w ten sposób, zawsze myślałem, że tak "normalnie" Chciałbym kiedyś spróbować takiego poprowadzić
Jestem zszokowany tym, że Model T był, hm...obsługiwany w ten sposób, zawsze myślałem, że tak "normalnie" Chciałbym kiedyś spróbować takiego poprowadzić
Knight Rider. A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist. Michael Knight, a young loner on a crusade to champion the cause of the innocent, the helpless, the powerless, in a world of criminals who operate above the law.
-
- Posty: 1423
- Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
- Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
- Skąd: Kanie
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie..
Niebawem będziesz miał wykład z historii techniki - jeden z nich będzie prowadzony przez takiego pana z brodą. I on poza tym, że pokaże Ci zdjęcie Cadillaca z 1960 wmawiając, że to 1959 (albo odwrotnie - nie pamiętam) to przyniesie też ze sobą oryginalną instrukcję obsługi Forda T (polską) - strasznie świetne rzeczy tam są!
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 24 wrz 2012, 20:44
- Samochód: '94 ZJ 5.2; '90 Skylark 3.3; '89 Ford Taurus
- Skąd:
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie..
Kłóciłeś się o rocznik?
To już się nie mogę doczekać w takim razie
To już się nie mogę doczekać w takim razie
Knight Rider. A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist. Michael Knight, a young loner on a crusade to champion the cause of the innocent, the helpless, the powerless, in a world of criminals who operate above the law.
-
- Posty: 1423
- Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
- Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
- Skąd: Kanie
Re: [Artykuł] Ford T - prosty w budowie, prosty w naprawie..
Nie, bo ja to miałem jako różnicę programową na IV semestrze - a wtedy już mi się odechciało zwracać prowadzącym uwagę, między innymi dlatego, że doświadczenie mnie nauczyło, że i tak zazwyczaj nie rozumieją. Chociaż właściwie załapanie, że '59 ma okrąglejsze zderzaki nie jest może jakoś bardzo wymagające umysłowo
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8