Oszukanie komputera silnika/Field Replacement Module

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ

Topic author
Poochacz
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2021, 17:24
Samochód: Chrysler LeBaron
Skąd: Mogielnica

Oszukanie komputera silnika/Field Replacement Module

Post autor: Poochacz » 28 kwie 2021, 18:56

Wysiadł mi w LeBaronie regulator napięcia znajdujący się w module komputera silnika i został założony zastępczy regulator. Kable idące od komputera zostały odłączone. I tu zaczyna się cyrk. W LeBaronie mam skrzynię A604 i niestety komputer nie dostając sygnału wyrzuca błąd i prawdopodobnie wrzucił skrzynię w tryb awaryjny. Jednym z rozwiązań jest oszukanie komputera żeby myślał że jest podłączony do alternatora. Znalazłem w necie coś takiego jak Field Replacement Module - chyba jakiś opornik z radiatorem.

https://fostertruck.com/products/altern ... r-and-jeep

Czy ktoś widział coś takiego w Polsce? Chętnie podłączyłbym go zanim wywiozę auto do warsztatu a sama laweta będzie mnie kosztować ze 4 stówy
1991 Chrysler LeBaron 3.0 V6
2003 Chrysler PT Cruiser 2.2CRD

Awatar użytkownika

Wojtek
Posty: 59
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Oszukanie komputera silnika/Field Replacement Module

Post autor: Wojtek » 28 kwie 2021, 20:58

Są firmy co naprawia Ci kompa. Może powrót do oryginału?
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8


Topic author
Poochacz
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2021, 17:24
Samochód: Chrysler LeBaron
Skąd: Mogielnica

Re: Oszukanie komputera silnika/Field Replacement Module

Post autor: Poochacz » 28 kwie 2021, 21:04

Jeśli nie będzie opcji to będę musiał nad tym pomyśleć. Niestety koszt całej operacji przekroczy tysiaka (używany PCM kosztuje 600-700, nowy 1200 + cło + VAT) a widzę po amerykańskich forach że sposób z takimi opornikami często się sprawdza i błąd znika.
1991 Chrysler LeBaron 3.0 V6
2003 Chrysler PT Cruiser 2.2CRD

Awatar użytkownika

Wojtek
Posty: 59
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Oszukanie komputera silnika/Field Replacement Module

Post autor: Wojtek » 29 kwie 2021, 21:32

Źle mnie zrozumiałeś. Są ludzie co naprawiają sterowniki. Więc może naprawa regulatora i powrót do ori wiazki
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

ODPOWIEDZ