[TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
vOOytas
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
Samochód: Lincoln Town Car
Skąd: Mikołów

[TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

Post autor: vOOytas »

Witam Was serdecznie.

Muszę się zmierzyć z problemem nierównego rozkładu siły hamowania osi.
Tył hamuje zdecydowanie za słabo ( hamowanie na szlag na żwirze, tylne koła nie blokują się nic a nic)
Starałem się wyregulować luz na szczękach. Nic to nie wniosło. W tylnych hamulcach jest porządek, cylinderki wypychają szczęki, sprężynki, okładziny w stanie dobrym. Wszystko suche, niezatłuszczone.

Warunki pogodowe nie pozwalają mi na większe grzebanie ale chciałem się Was poradzić co sprawdzić i jakie kroki poczynić.

Generalnie samochód jest wyposażony w ABS. ABS jest nie sprawny. Kilka przyczyn to pewnie pourywane czujniki na tylnej osi oraz brak "wieńca" na jednej z półosi.

Nie zależy mi bardzo na przywróceniu sprawności ABSu (zbyt duże nakłady jak na ten moment).

Czy winą za zły rozkład może być:

1. Sama pompa hamulcowa? Ma dwie sekcje, przypuszczam tył/przód. W jaki sposób mogę sprawdzić sprawność sekcji tylnej?
czy można podpiąć jakiś manometr? czy zamienić wężyki (tył z przodem) i sprawdzić czy po zamianie przód będzie hamował? dobry trop? Jakieś inne pomysły?

2. Pompa ABS. Czy pompa może w jakiś sposób zaburzać tą "równowagę" i blokować przepływ płynu do kół tylnych? Jak to wykluczyć?

3. Korektor siły hamowania? Czy taki w ogóle występuje w tym modelu jeżeli tył auta jest "pompowany"? Jeżeli jest to w jaki sposób jest regulowany? Bo chyba z odległości mostu od karoserii nie?

Będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi. Jazda na hamującej w 90% tylko osi przedniej jest stresująca.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Awatar użytkownika

Topic author
vOOytas
Posty: 47
Rejestracja: 26 sie 2021, 19:27
Samochód: Lincoln Town Car
Skąd: Mikołów

Re: [TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

Post autor: vOOytas »

witam ponownie.

Szukam informacji, czy nieczynna pompa ABS może ograniczać hamowanie tylnych kół?

Jak pompę próbnie ominąć.

Mam z pompy hamulcowej dwa wyjścia (sekcje). Z pompy hamulcowej biegną dwa wężyki do pompy ABS (podpięte z "frontu" pompy).

Z pompy ABS wychodzą 4 wezyki. Czy są to wyjścia na 4 odrębne koła?

Nie mam doświadczenia z ABSem żadnego :(

Mam jeszcze pytanie, w jednym z trójników mam coś wkręcone. Wygląda na nieczynny czujnik ciśnienia. Może ktoś wkręcił w trójnik żeby zaślepić jedno z wyjść?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

Wojtek
Posty: 243
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: [TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

Post autor: Wojtek »

Tak jak myślisz z pompy hamulcowej idą dwa przewody: przednia sekcja i tylna sekcja.
Na pompie od abs jest rozdzielenie na koła przód lewe, przód prawe itd..
Pompa jeśli nie działa a zaworki stoją może dawać mniejszy przepływ stąd niższa siłę hamowania.
Zmierz jakie masz końcówki, pewnie 3/8 cała, można pominąć pompe na próbę, zakładając łącznik np z jeepa XJ/ZJ trójnik jest mocowany na moście.

Np
https://sklep.regmot.com.pl/trojnik-ham ... 14850,6924
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8

ODPOWIEDZ