Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ

Topic author
Maczas
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
Skąd: Wrocław

Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: Maczas »

Czołem. Zacznę od początku - jakieś 2 tygodnie temu zaświeciła mi się kontrolka Check engine. Po sprawdzeniu błędów okazało się, że to błąd czujnika dpfe. Dostałem się do dziada, wymieniłem i przy okazji wyczyściłem przepustnicę, choć nie wyglądała źle. Po tych zabiegach błąd już się nie pojawia, ale…i tu zaczynają się schody, bo auto od momentu naprawy ma problem z szarpaniem silnikiem tzn. odpala od strzała, zbiera się super, ale przy jeździe ze stałą prędkością szarpie silnikiem. Zauważyłem, że dzieje się to w zasadzie na 3 i 4 biegu. Skrzynia zmienia biegi bardzo ładnie, nie przeciąga, schodzi z biegów też super, także nie sądzę żeby nagle to z nią coś się stało. Pomyślałem, że może coś zrobiłem nie tak i dzisiaj jeszcze raz wszystko rozebrałem i złożyłem na nowo. Pooglądałem wężyki od podciśnień i nie znalazłem niczego niepokojącego. Czy mogłem coś źle podłączyć? Auto zaczęło też dużo palić, bo teraz ok 17-18 LPG w mieście. Druga sprawa, która się pojawiła po naprawie to falowanie napięcia i pojawiające się w związku z tym przygasanie świateł i oświetlenia wnętrza. Zmierzyłem miernikiem napięcie i pokazuje w zakresie 14,6-14,7 na włączonym silniku i przy włączonej klinie, światłach i ogrzewaniu tylnej szyby. Przedłużyłem sobie kable od multimetru i zrobiłem pomiar w trakcie jazdy - wtedy ładowanie waha się w granicach 14,6 - 14,9
Kurczę mam mega zagwozdkę, nie znam tego auta, bo niedawno je kupiłem i nawet nie zdążyłem się jeszcze dobrze nacieszyć a tu takie kwiatki.
Czy ktoś z Was miał podobny problem w 4,6 Forda, czy możecie mi coś doradzić?
Zastanawia mnie teraz, czy we właściwej kolejności podłączyłem dwa węże, które są podłączone do tej podstawy przepustnicy i znajdują się od strony kierowcy…hmmm…czy macie jakieś pomysły co się mogło wydarzyć, że tak się dzieje? Czy ewentualne podłączenie tych rurek, które idą do podstawy przepustnicy i są od strony kierowcy może mieć jakiś wpływ, może mieć znaczenie? A może siadł regulator napięcia w alternatorze i zbyt wysokie ładowanie powoduje, że układ zapłonowy głupieje? Może ktoś z Was ma schemat podłączenia podciśnień? Dodam, że dzieje się to bez względu na to czy jadę na LPG czy na benzynie. I jeszcze jedno pytanie, bo przestał mi naliczać kilometry licznik - nie działa przebieg dzienny i główny. Jak jest sterowany licznik? Czy mogła się ukruszyć jakaś zębatka? Proszę o pomoc i porady.
Pozdro

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 366
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: dżordż »

Ty ale 17-18 litrów w mieście to tak w miarę normalnie 😃
Masz jakiś program diagnostyczny?


Topic author
Maczas
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
Skąd: Wrocław

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: Maczas »

dżordż pisze: 20 lip 2024, 19:12 Ty ale 17-18 litrów w mieście to tak w miarę normalnie 😃
Masz jakiś program diagnostyczny?
Nawet nie o spalanie chodzi, auto szarpie i nie da rady jechać ze stałą prędkością bez szarpnięć. Mam car Scanner i nie pokazuje żadnych błędów🤷🏼‍♂️

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3307
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: cezar62 »

Z tym szarpaniem, to akurat miałem tak w moim Nitro. Co zrobiłem?... Odessałem do zera zbiornik LPG, wyłączyłem sterownik i jeżdżę tylko na benzynie. Jest OK, żadnego szarpania, żadnych "czek endżinów" i auto zachowuje się wspaniale na drodze (bo jeszcze jeżdżąc na LPG stale wyskakiwały mi błędy, które kasowałem skanerem, ale podnosiło mnie to ciśnienie jak cholera).

Może u Ciebie jest inna przyczyna, ale sprawdź, czy na benzynie masz tak samo jak na LPG, o ile jeszcze nie sprawdzałeś.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3307
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: cezar62 »

dżordż pisze: 20 lip 2024, 19:12 Ty ale 17-18 litrów w mieście to tak w miarę normalnie 😃
/.../
Też tak sądzę :)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 366
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: dżordż »

A jak tam w ogóle wygląda układ zapłonowy? Kable i cewki są w miarę świeże?


Topic author
Maczas
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
Skąd: Wrocław

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: Maczas »

dżordż pisze: 21 lip 2024, 12:51 A jak tam w ogóle wygląda układ zapłonowy? Kable i cewki są w miarę świeże?
Właśnie planuję kupić kable i cewki, ale tak nagle by się coś stało po tym, jak czyściłem przepustnicę i wymieniałem czujnik dpfe?


Topic author
Maczas
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
Skąd: Wrocław

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: Maczas »

cezar62 pisze: 21 lip 2024, 08:00 Z tym szarpaniem, to akurat miałem tak w moim Nitro. Co zrobiłem?... Odessałem do zera zbiornik LPG, wyłączyłem sterownik i jeżdżę tylko na benzynie. Jest OK, żadnego szarpania, żadnych "czek endżinów" i auto zachowuje się wspaniale na drodze (bo jeszcze jeżdżąc na LPG stale wyskakiwały mi błędy, które kasowałem skanerem, ale podnosiło mnie to ciśnienie jak cholera).

Może u Ciebie jest inna przyczyna, ale sprawdź, czy na benzynie masz tak samo jak na LPG, o ile jeszcze nie sprawdzałeś.
Tak jak napisałem, nie ma znaczenie czy jadę na benzynie czy na LPG.

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 366
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: dżordż »

Maczas pisze: 21 lip 2024, 21:04
dżordż pisze: 21 lip 2024, 12:51 A jak tam w ogóle wygląda układ zapłonowy? Kable i cewki są w miarę świeże?
Właśnie planuję kupić kable i cewki, ale tak nagle by się coś stało po tym, jak czyściłem przepustnicę i wymieniałem czujnik dpfe?
Wiesz co, generalnie zapłon zazwyczaj kończy się z dnia na dzień. Może to po prostu zbieg okoliczności.

Przy okazji jak już masz ten program diagnostyczny to pomimo, oz nie ma żadnych błędów odpal sobie jakieś live data egra, sond lambda, korekcji paliwa i zapłonu żebyśmy chociaż trochę danych mieli.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12266
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok

Post autor: RadAg! »

może masz niedopał na garze? żadnych błędów pending?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ