Czołem. Zacznę od początku - jakieś 2 tygodnie temu zaświeciła mi się kontrolka Check engine. Po sprawdzeniu błędów okazało się, że to błąd czujnika dpfe. Dostałem się do dziada, wymieniłem i przy okazji wyczyściłem przepustnicę, choć nie wyglądała źle. Po tych zabiegach błąd już się nie pojawia, ale…i tu zaczynają się schody, bo auto od momentu naprawy ma problem z szarpaniem silnikiem tzn. odpala od strzała, zbiera się super, ale przy jeździe ze stałą prędkością szarpie silnikiem. Zauważyłem, że dzieje się to w zasadzie na 3 i 4 biegu. Skrzynia zmienia biegi bardzo ładnie, nie przeciąga, schodzi z biegów też super, także nie sądzę żeby nagle to z nią coś się stało. Pomyślałem, że może coś zrobiłem nie tak i dzisiaj jeszcze raz wszystko rozebrałem i złożyłem na nowo. Pooglądałem wężyki od podciśnień i nie znalazłem niczego niepokojącego. Czy mogłem coś źle podłączyć? Auto zaczęło też dużo palić, bo teraz ok 17-18 LPG w mieście. Druga sprawa, która się pojawiła po naprawie to falowanie napięcia i pojawiające się w związku z tym przygasanie świateł i oświetlenia wnętrza. Zmierzyłem miernikiem napięcie i pokazuje w zakresie 14,6-14,7 na włączonym silniku i przy włączonej klinie, światłach i ogrzewaniu tylnej szyby. Przedłużyłem sobie kable od multimetru i zrobiłem pomiar w trakcie jazdy - wtedy ładowanie waha się w granicach 14,6 - 14,9
Kurczę mam mega zagwozdkę, nie znam tego auta, bo niedawno je kupiłem i nawet nie zdążyłem się jeszcze dobrze nacieszyć a tu takie kwiatki.
Czy ktoś z Was miał podobny problem w 4,6 Forda, czy możecie mi coś doradzić?
Zastanawia mnie teraz, czy we właściwej kolejności podłączyłem dwa węże, które są podłączone do tej podstawy przepustnicy i znajdują się od strony kierowcy…hmmm…czy macie jakieś pomysły co się mogło wydarzyć, że tak się dzieje? Czy ewentualne podłączenie tych rurek, które idą do podstawy przepustnicy i są od strony kierowcy może mieć jakiś wpływ, może mieć znaczenie? A może siadł regulator napięcia w alternatorze i zbyt wysokie ładowanie powoduje, że układ zapłonowy głupieje? Może ktoś z Was ma schemat podłączenia podciśnień? Dodam, że dzieje się to bez względu na to czy jadę na LPG czy na benzynie. I jeszcze jedno pytanie, bo przestał mi naliczać kilometry licznik - nie działa przebieg dzienny i główny. Jak jest sterowany licznik? Czy mogła się ukruszyć jakaś zębatka? Proszę o pomoc i porady.
Pozdro
Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
Ty ale 17-18 litrów w mieście to tak w miarę normalnie
Masz jakiś program diagnostyczny?
Masz jakiś program diagnostyczny?
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
-
- Posty: 3307
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
Z tym szarpaniem, to akurat miałem tak w moim Nitro. Co zrobiłem?... Odessałem do zera zbiornik LPG, wyłączyłem sterownik i jeżdżę tylko na benzynie. Jest OK, żadnego szarpania, żadnych "czek endżinów" i auto zachowuje się wspaniale na drodze (bo jeszcze jeżdżąc na LPG stale wyskakiwały mi błędy, które kasowałem skanerem, ale podnosiło mnie to ciśnienie jak cholera).
Może u Ciebie jest inna przyczyna, ale sprawdź, czy na benzynie masz tak samo jak na LPG, o ile jeszcze nie sprawdzałeś.
Może u Ciebie jest inna przyczyna, ale sprawdź, czy na benzynie masz tak samo jak na LPG, o ile jeszcze nie sprawdzałeś.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3307
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
Też tak sądzę
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
A jak tam w ogóle wygląda układ zapłonowy? Kable i cewki są w miarę świeże?
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
Tak jak napisałem, nie ma znaczenie czy jadę na benzynie czy na LPG.cezar62 pisze: ↑21 lip 2024, 08:00 Z tym szarpaniem, to akurat miałem tak w moim Nitro. Co zrobiłem?... Odessałem do zera zbiornik LPG, wyłączyłem sterownik i jeżdżę tylko na benzynie. Jest OK, żadnego szarpania, żadnych "czek endżinów" i auto zachowuje się wspaniale na drodze (bo jeszcze jeżdżąc na LPG stale wyskakiwały mi błędy, które kasowałem skanerem, ale podnosiło mnie to ciśnienie jak cholera).
Może u Ciebie jest inna przyczyna, ale sprawdź, czy na benzynie masz tak samo jak na LPG, o ile jeszcze nie sprawdzałeś.
-
- Posty: 366
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
Wiesz co, generalnie zapłon zazwyczaj kończy się z dnia na dzień. Może to po prostu zbieg okoliczności.
Przy okazji jak już masz ten program diagnostyczny to pomimo, oz nie ma żadnych błędów odpal sobie jakieś live data egra, sond lambda, korekcji paliwa i zapłonu żebyśmy chociaż trochę danych mieli.
-
- Sheriff
- Posty: 12266
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnika Ford Crown Victoria 1995 rok
może masz niedopał na garze? żadnych błędów pending?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<