- Android Auto
- fabryczne przestrojenie radia na częstotliwości europejskie
- możliwość współpracy z fabrycznymi bajerami, takimi jak przyciski na kierownicy, kamerka cofania czy entertainment system w Town & Country
Udało mi się dopaść na wyprzedaży taką bestię, która spełnia wszystkie te warunki:
https://www.us.jvc.com/car/multimedia/kw_v950bw/
Z tego co widzę, wiele radyjek od JVC ma taką opcję.
Żeby spełnić ostatnie dwa, konieczny jest moduł Maestro RR
https://maestro.idatalink.com/product/p ... uct_id/102
Wraz z niezbędnymi wiązkami (harness).
Ten moduł jest fantastyczny! Nie tylko pozwala cieszyć się wieloma fabrycznymi funkcjami, ale także pokaże parametry pracy silnika oraz odczyta kody błędów dzięki podłączeniu do gniazda serwisowego.
Nie jestem biegły w samodzielnym montażu takich wynalazków (zwykle kończy się rozgrzebaniem i nie działaniem miesiącami...), więc zostawiłem tą robotę profesjonalistom. W zakresie montażu, mogę się podzielić wrażeniami z odbioru, ale też i problemami, na które mój specjalista natrafił.
Najpierw 2012 Challenger. Tutaj poszło bez problemu - wszystkie przyciski działają, chociaż niektóre inaczej niż fabrycznie. W trybie Andoid Auto przycisk "VR" wywołuje asystenta google, natomiast przycisk ze słuchawką wywołuje aplikację do dzwonienia "na dotyk", a nie "na głos". To, co straciłem, to integrację nawigacji z konsolą kierowcy - fabryczne navi wyświetlało następny zakręt oraz ściszało tylko głośnik kierowcy. Dołożyłem przy okazji kamerkę cofania. Nie udało się zachować fabrycznego gniazda USB - poświęciłem gniazdko elektryczne w podłokietniku, które teraz ma dwa gniazda USB-A. Specjaliście montaż zajął mniej więcej 3 godziny.
Chrysler Town&Country - tutaj największym wyzwaniem okazało się zachowanie fabrycznego blu-ray'a. Z tego co widziałem, za radiem robi się totalne spaghetti, więc łatwo się pomylić. Najpierw dostałem telefon, że z blu-ray'a jest obraz, ale nie ma dźwięku i absolutnie nie da się z tym nic zrobić, bo nie ma więcej wejść. Po godzinie dostałem telefon, że jednak się da, ale obraz nie jest idealny. To znaczy jest w czasie postoju, ale po odpaleniu pojawia się "duch" kamerki cofania. Tutaj nic więcej nie udało się zrobić, ale czekamy jeszcze na odpowieć wsparcia technicznego. Jeśli coś ruszy w temacie, to dopiszę. Poza tym - uwagi takie jak powyżej z tą różnicą, że kamerka cofania fabryczna już była i wciąż działa. Tutaj też nie udało się zachować fabrycznego gniazda USB w schowku, ale IMHO to dosyć głupie miejsce - poświęciłem jedno z dwóch gniazdek elektrycznych w zamykanym schowku między fotelami - jak w Challengerze - też 2 gniazda USB-A. Specjalista męczył się mniej więcej 3,5 godziny.
Wspomnę jeszcze o jednym minusie - fabryczne radyjka są nieco szersze niż standard DIN2, więc potrzebne były nieduże zaślepki po bokach. Muszę coś wymyśleć, żeby tak się nie rzucały w oczy.
Nie będę pisał, ile to kosztowało (dużo za dużo

Jakby było jakieś zainteresowanie tematem, to mogę zrobić zdjęcia albo jakiś filmik jak to wszystko działa.
Jestem kiepski w opisywaniu/recenzowaniu takich rzeczy, ale jakby były pytania, to chętnie odpowiem
