Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Dział poświęcony zagadnieniom technicznym w samochodach. Mechanika i elektryka mają swoje miejsce. Poruszamy tutaj tematy dotyczące ogólnych zagadnień dotyczących wszystkich samochodów bez podziału na marki.
Regulamin forum
Prosimy o rzeczową dyskusję. Posty nie wnoszące nic do tematu będą usuwane lub przenoszone. Wątki dotyczące konkretnej marki lub modelu także będą przenoszone do działów tematycznych. To jest forum OGÓLNO-TECHNICZNE.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: emilianox »

Witam,
Wczoraj zmieniałem statycznie olej w automatycznej skrzyni w moim Fordzie. Pierwszą wymianę zrobiłem ponad 3 lata temu zaraz po zakupie auta, po wymianie oleju, skrzynia bez problemów. Zalany olej Valvoline ATF wcześniej jak i obecnie. Po wczorajszej wymianie, na zimnym oleju, na pierwszym biegu jak by się ślizga, na rozgrzanym bez problemu.
Wygląda to tak:
Odpalam, wbijam DRIVE, puszczam sprzęgło auto rusza bez dodawania gazu, po jakiś 3-5 sekundach jak by się zaczyna ślizgać, auto nie jedzie, po kolejnych kilku sekundach znowu zaczyna się toczyć, a jak dodam gazu na tym ślizganiu to jest szarpnięcie. Biegi 2, 3, 4 na zimnym wchodzą bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów jak olej trochę się rozgrzeje to ruszanie następuje bez problemów, nic się nie ślizga. Autem od wczoraj zrobiłem już dwa kursy, problem się powtarza wczoraj jak i dziś.
Panowie, macie jakieś pomysły?
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Arkadi
Posty: 268
Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
Samochód: Ford CV
Skąd: okolice Bielska

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: Arkadi »

Może za niski poziom oleju. Jak się zagrzeje to się podnosi poziom i dlatego objaw zanika.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

FORD PROBE II V6
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: emilianox »

Problem z szarpnięciem występował po wymianie oleju jak na bagnecie było zaznaczone olejem pomiędzy górną a dolną kreską na zimnym. Dolałem jeszcze pół litra oleum, bagnet na rozgrzanym umoczony ze trzy cm ponad stan na bagnecie. Testuję od kilku dni i skrzynia na zimnym jak i rozgrzanym przełącza biegi płynnie. Nic nie rozumiem o co tu chodzi :| Wszędzie piszą że problemy bo olej ponad stan to się pieni, może wyrzucić przez odpowietrznik, itp. U mnie jak na razie miska od spodu sucha, skrzynia nie ulana, wydaje się ok.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: cezar62 »

Czyli po dolaniu tego pół litra już nie ma problemu z szarpaniem?... I na bagnecie 3 cm ponad stan?!... Cuda jakieś...
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Wojtek
Posty: 243
Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
Samochód: Cadillac Seville
Skąd: Łęczyca - ELE

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: Wojtek »

Nie koniecznie cuda.
Emilianox sprawdź w książce serwisowej jak ma odbywać się kontrola poziomu oleju w skrzyni.
Bardzo często trzeba przejść przez każdy bieg prnd1 i wrócić na p i dopiero sprowadzać poziom.
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8


Barth79
Posty: 328
Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
Skąd: Elbląg
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: Barth79 »

Własnie to przerabiam.U mnie instrukcja mówi że najpierw trzeba zrobic 30km żeby wszystko się nagrzało jak trzeba.Potem przejść przez wszystkie biegi (PRND21) ustaiwć na P i sprawdzać poziom na pracującym silniku.W tej chwili na bagnecie przy zimnym(auto stoi ponad dobę) silniku mam ok 3cm ponad stan "na gorąco".Wszystko działa normalnie,olej jest czerwony i bezwonny.

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: emilianox »

Wojtek pisze: 21 cze 2021, 21:36 Nie koniecznie cuda.
Emilianox sprawdź w książce serwisowej jak ma odbywać się kontrola poziomu oleju w skrzyni.
Bardzo często trzeba przejść przez każdy bieg prnd1 i wrócić na p i dopiero sprowadzać poziom.
Wiem jak się sprawdza stan oleju w automacie :) Explorera przerabiam już czwarty rok. Po pierwszej wymianie kilka lat temu na bagnecie jak był stan książkowo, skrzynia nie sprawiała problemów na zimnym, tym bardziej na gorącym oleju. Obecnie po wymianie jak było prawidłowo na bagnecie na zimnym to szarpało przy ruszaniu, jak dolałem ponad stan to jest wszystko ok.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: emilianox »

Barth79 pisze: 21 cze 2021, 21:52 Własnie to przerabiam.U mnie instrukcja mówi że najpierw trzeba zrobic 30km żeby wszystko się nagrzało jak trzeba.Potem przejść przez wszystkie biegi (PRND21) ustaiwć na P i sprawdzać poziom na pracującym silniku.W tej chwili na bagnecie przy zimnym(auto stoi ponad dobę) silniku mam ok 3cm ponad stan "na gorąco".Wszystko działa normalnie,olej jest czerwony i bezwonny.
Kolega ma podobnie ;)
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: emilianox »

No i problem po ponad miesiącu się rozwiązał, tzn winny filtr oleju.

Obrazek

Obrazek

Ten na pierwszym foto zamontowany ponad miesiąc temu, marki NTY różni się dwoma szczegółami co widać na drugim foto filtr marki PTC, oby dwa dedykowane przez producentów do skrzyni 4R55E. Do czego zmierzam, a mianowicie filtr NTY nie posiada dwóch wytłoczek na krawędziach metalowej obudowy filtra przez co najwidoczniej większy króciec nie przylegał jak należy w otwór sterownika hydraulicznego przez co prawdopodobnie zasysał powietrze zamiast oleju. Większa ilość oleju ponad stan likwidowała problem z szarpaniem gdyż oleju było zalane aż do poziomu sterownika hydraulicznego.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8


Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: Charon »

Czyli sprawdza się stara prawda, że kupując nową część najlepiej zabrać starą do porównania. U mnie dotyczyło to prawie każdego samochodu, nieważne czy USA czy japończyk.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: RadAg! »

NTY polecam omijać z daleka, to są najtańsze zamienniki, zero jakości.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

Post autor: emilianox »

Charon pisze: 27 lip 2021, 20:39 Czyli sprawdza się stara prawda, że kupując nową część najlepiej zabrać starą do porównania. U mnie dotyczyło to prawie każdego samochodu, nieważne czy USA czy japończyk.
Wszystkie części zamawiam online, więc nie było jak porównać, nawet jak rozpakowałem filtr to nie zwróciłem uwagi na taki szczegół :) pierwszy raz zdarzyło mi się że część nie pasuje a jest dedykowane do danego modelu auta.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

ODPOWIEDZ