Strona 1 z 1

Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 16 cze 2021, 21:56
autor: emilianox
Witam,
Wczoraj zmieniałem statycznie olej w automatycznej skrzyni w moim Fordzie. Pierwszą wymianę zrobiłem ponad 3 lata temu zaraz po zakupie auta, po wymianie oleju, skrzynia bez problemów. Zalany olej Valvoline ATF wcześniej jak i obecnie. Po wczorajszej wymianie, na zimnym oleju, na pierwszym biegu jak by się ślizga, na rozgrzanym bez problemu.
Wygląda to tak:
Odpalam, wbijam DRIVE, puszczam sprzęgło auto rusza bez dodawania gazu, po jakiś 3-5 sekundach jak by się zaczyna ślizgać, auto nie jedzie, po kolejnych kilku sekundach znowu zaczyna się toczyć, a jak dodam gazu na tym ślizganiu to jest szarpnięcie. Biegi 2, 3, 4 na zimnym wchodzą bez problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów jak olej trochę się rozgrzeje to ruszanie następuje bez problemów, nic się nie ślizga. Autem od wczoraj zrobiłem już dwa kursy, problem się powtarza wczoraj jak i dziś.
Panowie, macie jakieś pomysły?

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 17 cze 2021, 06:08
autor: Arkadi
Może za niski poziom oleju. Jak się zagrzeje to się podnosi poziom i dlatego objaw zanika.

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka


Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 20 cze 2021, 21:12
autor: emilianox
Problem z szarpnięciem występował po wymianie oleju jak na bagnecie było zaznaczone olejem pomiędzy górną a dolną kreską na zimnym. Dolałem jeszcze pół litra oleum, bagnet na rozgrzanym umoczony ze trzy cm ponad stan na bagnecie. Testuję od kilku dni i skrzynia na zimnym jak i rozgrzanym przełącza biegi płynnie. Nic nie rozumiem o co tu chodzi :| Wszędzie piszą że problemy bo olej ponad stan to się pieni, może wyrzucić przez odpowietrznik, itp. U mnie jak na razie miska od spodu sucha, skrzynia nie ulana, wydaje się ok.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 20 cze 2021, 23:43
autor: cezar62
Czyli po dolaniu tego pół litra już nie ma problemu z szarpaniem?... I na bagnecie 3 cm ponad stan?!... Cuda jakieś...

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 21 cze 2021, 21:36
autor: Wojtek
Nie koniecznie cuda.
Emilianox sprawdź w książce serwisowej jak ma odbywać się kontrola poziomu oleju w skrzyni.
Bardzo często trzeba przejść przez każdy bieg prnd1 i wrócić na p i dopiero sprowadzać poziom.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 21 cze 2021, 21:52
autor: Barth79
Własnie to przerabiam.U mnie instrukcja mówi że najpierw trzeba zrobic 30km żeby wszystko się nagrzało jak trzeba.Potem przejść przez wszystkie biegi (PRND21) ustaiwć na P i sprawdzać poziom na pracującym silniku.W tej chwili na bagnecie przy zimnym(auto stoi ponad dobę) silniku mam ok 3cm ponad stan "na gorąco".Wszystko działa normalnie,olej jest czerwony i bezwonny.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 21 cze 2021, 22:41
autor: emilianox
Wojtek pisze: 21 cze 2021, 21:36 Nie koniecznie cuda.
Emilianox sprawdź w książce serwisowej jak ma odbywać się kontrola poziomu oleju w skrzyni.
Bardzo często trzeba przejść przez każdy bieg prnd1 i wrócić na p i dopiero sprowadzać poziom.
Wiem jak się sprawdza stan oleju w automacie :) Explorera przerabiam już czwarty rok. Po pierwszej wymianie kilka lat temu na bagnecie jak był stan książkowo, skrzynia nie sprawiała problemów na zimnym, tym bardziej na gorącym oleju. Obecnie po wymianie jak było prawidłowo na bagnecie na zimnym to szarpało przy ruszaniu, jak dolałem ponad stan to jest wszystko ok.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 21 cze 2021, 22:42
autor: emilianox
Barth79 pisze: 21 cze 2021, 21:52 Własnie to przerabiam.U mnie instrukcja mówi że najpierw trzeba zrobic 30km żeby wszystko się nagrzało jak trzeba.Potem przejść przez wszystkie biegi (PRND21) ustaiwć na P i sprawdzać poziom na pracującym silniku.W tej chwili na bagnecie przy zimnym(auto stoi ponad dobę) silniku mam ok 3cm ponad stan "na gorąco".Wszystko działa normalnie,olej jest czerwony i bezwonny.
Kolega ma podobnie ;)

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 27 lip 2021, 18:57
autor: emilianox
No i problem po ponad miesiącu się rozwiązał, tzn winny filtr oleju.

Obrazek

Obrazek

Ten na pierwszym foto zamontowany ponad miesiąc temu, marki NTY różni się dwoma szczegółami co widać na drugim foto filtr marki PTC, oby dwa dedykowane przez producentów do skrzyni 4R55E. Do czego zmierzam, a mianowicie filtr NTY nie posiada dwóch wytłoczek na krawędziach metalowej obudowy filtra przez co najwidoczniej większy króciec nie przylegał jak należy w otwór sterownika hydraulicznego przez co prawdopodobnie zasysał powietrze zamiast oleju. Większa ilość oleju ponad stan likwidowała problem z szarpaniem gdyż oleju było zalane aż do poziomu sterownika hydraulicznego.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 27 lip 2021, 20:39
autor: Charon
Czyli sprawdza się stara prawda, że kupując nową część najlepiej zabrać starą do porównania. U mnie dotyczyło to prawie każdego samochodu, nieważne czy USA czy japończyk.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 27 lip 2021, 21:07
autor: RadAg!
NTY polecam omijać z daleka, to są najtańsze zamienniki, zero jakości.

Re: Problem z automatyczną skrzynią po wymianie oleju.

: 27 lip 2021, 22:41
autor: emilianox
Charon pisze: 27 lip 2021, 20:39 Czyli sprawdza się stara prawda, że kupując nową część najlepiej zabrać starą do porównania. U mnie dotyczyło to prawie każdego samochodu, nieważne czy USA czy japończyk.
Wszystkie części zamawiam online, więc nie było jak porównać, nawet jak rozpakowałem filtr to nie zwróciłem uwagi na taki szczegół :) pierwszy raz zdarzyło mi się że część nie pasuje a jest dedykowane do danego modelu auta.