Strona 1 z 1

[TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

: 28 lis 2021, 21:48
autor: vOOytas
Witam Was serdecznie.

Muszę się zmierzyć z problemem nierównego rozkładu siły hamowania osi.
Tył hamuje zdecydowanie za słabo ( hamowanie na szlag na żwirze, tylne koła nie blokują się nic a nic)
Starałem się wyregulować luz na szczękach. Nic to nie wniosło. W tylnych hamulcach jest porządek, cylinderki wypychają szczęki, sprężynki, okładziny w stanie dobrym. Wszystko suche, niezatłuszczone.

Warunki pogodowe nie pozwalają mi na większe grzebanie ale chciałem się Was poradzić co sprawdzić i jakie kroki poczynić.

Generalnie samochód jest wyposażony w ABS. ABS jest nie sprawny. Kilka przyczyn to pewnie pourywane czujniki na tylnej osi oraz brak "wieńca" na jednej z półosi.

Nie zależy mi bardzo na przywróceniu sprawności ABSu (zbyt duże nakłady jak na ten moment).

Czy winą za zły rozkład może być:

1. Sama pompa hamulcowa? Ma dwie sekcje, przypuszczam tył/przód. W jaki sposób mogę sprawdzić sprawność sekcji tylnej?
czy można podpiąć jakiś manometr? czy zamienić wężyki (tył z przodem) i sprawdzić czy po zamianie przód będzie hamował? dobry trop? Jakieś inne pomysły?

2. Pompa ABS. Czy pompa może w jakiś sposób zaburzać tą "równowagę" i blokować przepływ płynu do kół tylnych? Jak to wykluczyć?

3. Korektor siły hamowania? Czy taki w ogóle występuje w tym modelu jeżeli tył auta jest "pompowany"? Jeżeli jest to w jaki sposób jest regulowany? Bo chyba z odległości mostu od karoserii nie?

Będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi. Jazda na hamującej w 90% tylko osi przedniej jest stresująca.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Re: [TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

: 02 gru 2021, 13:03
autor: vOOytas
witam ponownie.

Szukam informacji, czy nieczynna pompa ABS może ograniczać hamowanie tylnych kół?

Jak pompę próbnie ominąć.

Mam z pompy hamulcowej dwa wyjścia (sekcje). Z pompy hamulcowej biegną dwa wężyki do pompy ABS (podpięte z "frontu" pompy).

Z pompy ABS wychodzą 4 wezyki. Czy są to wyjścia na 4 odrębne koła?

Nie mam doświadczenia z ABSem żadnego :(

Mam jeszcze pytanie, w jednym z trójników mam coś wkręcone. Wygląda na nieczynny czujnik ciśnienia. Może ktoś wkręcił w trójnik żeby zaślepić jedno z wyjść?

Re: [TC 5.0 EFI 1990] nierówny rozkład siły hamowania osi

: 02 gru 2021, 20:57
autor: Wojtek
Tak jak myślisz z pompy hamulcowej idą dwa przewody: przednia sekcja i tylna sekcja.
Na pompie od abs jest rozdzielenie na koła przód lewe, przód prawe itd..
Pompa jeśli nie działa a zaworki stoją może dawać mniejszy przepływ stąd niższa siłę hamowania.
Zmierz jakie masz końcówki, pewnie 3/8 cała, można pominąć pompe na próbę, zakładając łącznik np z jeepa XJ/ZJ trójnik jest mocowany na moście.

Np
https://sklep.regmot.com.pl/trojnik-ham ... 14850,6924