Dzwięki wydechów

Tu rozmawiamy o autach ogólnie. Wszystkie marki, modele, kraje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11959
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2003 Subaru Forester 2.0 N/A
Skąd: Kaszuby
Kontakt:

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: RadAg! »

Albo glasspack..
2003 Subaru Forester 2.0 N/A
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 (12lat)
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 128
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: ARON »

Najprawdopodobniej bez rezonatorów (tłumików końcowych) albo Flowmastery z serii Aggressive (Super 44 i poniżej), tudzież tłumiki firmy Thrush.
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 400
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: pietia30 »

to ja też coś wrzucę :)

Awatar użytkownika

Shakin_Bacon
Posty: 408
Rejestracja: 24 paź 2010, 11:58
Samochód: Dodge Viper Burago
Skąd: Bielsko-Biała

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: Shakin_Bacon »

Potęga!


Hetman
Posty: 13
Rejestracja: 29 cze 2010, 09:52
Samochód: Vandura 85'/ RoadMaster 93' / SeVille 84'
Skąd: 3jmiasto/Białystok

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: Hetman »

Mam nadzieje że się komuś spodoba, mój diabeł - DeVille
Jazda -


Start zimnego silnika -


Pozdr

Awatar użytkownika

krzemien323
Posty: 716
Rejestracja: 23 cze 2011, 20:55
Samochód: Grand Prix '88, Camaro '94 i 125p
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: krzemien323 »

Dźwięk fajny, ale można sobie szyje uszkodzić oglądając ten filmik ;)

Awatar użytkownika

Shakin_Bacon
Posty: 408
Rejestracja: 24 paź 2010, 11:58
Samochód: Dodge Viper Burago
Skąd: Bielsko-Biała

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: Shakin_Bacon »

Bardzo fajny diabelski dźwięk :).

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 559
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: grusiak »

Też kiedyś nagrywałem dźwięk swojego auta :)




A to Miskowy Mercury

http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11959
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2003 Subaru Forester 2.0 N/A
Skąd: Kaszuby
Kontakt:

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: RadAg! »

Niestety musze przyznac ze silniki OHV brzmia po protu lepiej :/
2003 Subaru Forester 2.0 N/A
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 (12lat)
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1662
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: jadaniel »

bardzo ładnie brzmi ten twój były carpiak :) i to na pojedyńczym wydechy tak :)
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 559
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: grusiak »

Tak. Pojedynczy do tego tłumik flowmaster 40 oraz na końcu mega wielgachna końcówka o średnicy chyba około 15cm, która dodatkowo powodowała takie dudnienie
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 128
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: ARON »

Szczerze to wątpię, by sama końcówka powodowała takie różnice w dudnieniu (chyba, że coś źle zrozumiałem) - to zależy od konstrukcji tłumików oraz ew. rezonatorów (tł. końcowych), tudzież średnicy rur wydechu. Najbardziej kształtuje słyszany dźwięk akurat tłumik końcowy (ofkoz bez niego "najciekawiej") oraz oczywiście sama konstrukcja silnika tj. ilość cylindrów oraz gaźnik/wtrysk.
Btw. tak między nami to nawet nie wiedziałem, że Caprice/Impala miały pojedynczy wydech na wyprowadzeniu, no może pominąwszy SS, ale i tak ciekawe, że głos wydobywa się skądś tam spod spodu, bo wydech jest całkowicie schowany - ma to dziś już mało aut.
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 559
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: grusiak »

Takie dudnienie pojawiło się po zdemontowaniu ostatniego rezonatora i zamontowaniu końcówki. Miała około 15cm średnicy i 40cm długości.
Takie gulgotanie gardłowe to dzięki flowmasterowi zdecydowanie.
Co do Caprice. Podwójny wydech był w wersjach 5.7 oraz właśnie w SS (tak pojemnośc ta sama ale inne silniki).
Nie było nigdy fabrycznie rozdzielonych gdzieś w połowie na dwa układy. To się wiąże z konstrukcją auta tj z sankami. W nich jest po prostu otwór dodatkowy na wydech. Dlatego tez albo ludzie rozdzielali je za sankami, albo gdy chcieli mieć od kolektorów dwa, musieli albo wyborować dziurę, albo zmienić całe sanki.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1662
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: jadaniel »

grusiak pisze:To się wiąże z konstrukcją auta tj z sankami. W nich jest po prostu otwór dodatkowy na wydech. Dlatego tez albo ludzie rozdzielali je za sankami, albo gdy chcieli mieć od kolektorów dwa, musieli albo wyborować dziurę, albo zmienić całe sanki.
a tego to nie wiedziałem , myślalem o przerobieniu w moim caprice wydechu na podwojny , a widze że wiąże się to powazniejszymą przeróbką ;)
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

ARON
Posty: 128
Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
Samochód: I've got a HEMI
Skąd:

Re: Dzwięki wydechów

Post autor: ARON »

Niektóre firmy wydechów oferują gotowe układy przerobione specjalnie na dwie końcówki zamiast fabrycznych pojedynczych - np. Flowmaster, ale to tyczy się bodaj pickupów lub SUV, więc alternatywą może być założenie/dostosowanie układu (dedykowanego) do wersji np. SS. Ta akurat miała silnik z Corvette (LT1), z kolei standardowy 5.7 to L05 (zdławiony LT1), za wyjątkiem kombi i wybranych 9C1/radiowozów. Po odpowiednich, nawet niezaawansowanych modyfikacjach to są naprawdę niezłe sleeper-y! ;)
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com

Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live

ODPOWIEDZ