Już za 59 dni na aukcji w Palm Beach zostanie wystawiony do sprzedarzy niesamowity egzemplaż DeSoto rocznik 1958.
http://seeyouontheblock.com/
Rok 1958 nie był najlepszym momentem do sprzedawania drogich zabawek. Krótkotrwałe załamanie rynku skutecznie ostudziło zapędy kupujących. Korporacja Chryslera ograniczyła się do niewielkiego przestylizowania swoich samochodów, rewolucyjne zmiany odkładając na później. Czy naprawdę? Wszak rok wcześniej wprowadzono do sprzedaży samochody o wywrotowej wręcz stylizacji i ciekawych rozwiązaniach technicznych. Kolejny przełom miał nadejść w raz z rokiem 1960, tymczasem w 1958 zaoferowano wtrysk paliwa. Urządzenie opracowane przez firmę Bendix Aviation z Elmira, New York nazwane "Electrojector", stosowane było w silnikach lotniczych. Inzynierowie Bendixa podjęli się przeprojektowania systemu na potrzeby przemysłu samochodowego. Szczerze trzeba przyznać – nie do końca się to udało. Najwiekszym problemem systemu okazały się kondensatory zamontowane w skrzynce sterownika. Na skutek przegrzewania się ulegały uszkodzeniu na tyle często, że Chrysler zdecydował się na wycofanie wozów i przebudowanie ich na własny koszt na konwencjonalny system gaźnikowy (dwa czterogardzielowe gaźniki). Postapiono tak ze wszystkimi sprzedanymi samochodami wyposażonymi we wtrysk paliwa. Skąd więc wziął się oferowany na aukcji Adventurer Electrojector? Jego ówczesny właściciel Tom White, zakupił (ponoć od jednego z inżynierów Chryslera) cudem ocalały kompletny system, poddał go restauracji i zamontował w samochodzie. Jest to jedyny znany DeSoto z działającym systemem wtrysku paliwa, a ponieważ samochód ten został zamówiony z tym systemem, jego unikalność jest nieprawdopodobna. Tym bardziej, że powstało jedynie 5 sztuk Adventurer ‘ów wyposażonych we wtrysk Electrojector. Z 82 wybudowanych kabrioletów Adventurer, znanych jest 11 istniejących.
Według firmy Bendix w 1958 roku z wtryskiem paliwa sprzedano ;
Chrysler 300D – 16 szt
DeSoto Adventurer – 5 szt
Dodge D-500 – 12 szt
Plymouth Fury -2 szt
Dane Chryslera mówią o 35 wozach wyposazonych w ten system (wszystkie marki łacznie)
Ten wyjatkowy egzemplaż DeSoto został sprzedany przez salon w Liberty Dormont w Pittsburgu panu Williamowi Dickson. Samochód został zarejestrowany 21 stycznia 1958 roku w stanie Pennsylwania. Był w jednych rękach aż do 1975 roku, kiedy został pozostawiony w rozliczeniu w salonie Huffy w Harrisburgu. Ponieważ nie znalazł nowego nabywcy został schowany w magazynie. Pan White dowiedział się o nim w czerwcu 1998 roku. Samochód mimo iż zachował się w dobrym stanie, przeszedł pieczołowitą restaurację. Co ciekawe uzywano jedynie części NOS.
Samochód jest wyposażony w silnik 361-cu.in. V-8, automatyczna skrzynię biegów TorqueFlite sterowaną przyciskami, wspomaganie kierownicy i hamulców, elektryczne szyby, elektrycznie regulowane siedzenia , trzytonowy klakson, kły na zderzakach, zdalnie regulowane lusterko kierowcy , lusterko pasażera, podwójne anteny, zegar, zegarek w kole kierownicy, lusterko wsteczne Prismatic, mechanizm różnicowy Sure Grip oraz gramofon Highway Hi-Fi.
Po zakończeniu odbudowy w 2003 roku wóz zdobył wiele nagród, w tym w Meadow Brook Concours d'Elegance oraz Daimler Chrysler Greenwich Concours i the AACA's Grand National meet in Buffalo, New York.
Jeśli ktoś z was ma na koncie wystarczającą liczbę zer, w krótce może mieć okazję postawienia w garazu jednego z najwspanialszych wozów świata
DeSoto
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: DeSoto
Kilka ciekawych zdjęć z załadunku wozów rocznika 1949
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: DeSoto
A tu podczas premiery w salonie
Hernando de Soto
Dzisiaj na Allegro pojawil sie do sprzedania wóz z 1950 roku w całkiem atrakcyjnej cenie.
Wóz rocznika 1950 promowany przez samego Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs