Edsel - największa porażka motoryzacyjna w historii
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Edsel - największa porażka motoryzacyjna w historii
Życie auta zaczyna się w pracowni projektów. Przed erą komputerów wyglądało to tak...
... takie auta opuszczały fabryki Forda w 1952 roku:
... do salonów sprzedażya dowoziły je oczywiście ciężarówki Forda:
o wygladzie aut decydował m.in. ten człowiek
... takie auta opuszczały fabryki Forda w 1952 roku:
... do salonów sprzedażya dowoziły je oczywiście ciężarówki Forda:
o wygladzie aut decydował m.in. ten człowiek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 13:57 przez BOB, łącznie zmieniany 6 razy.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Jaki Edsel ten na koncu.... Ostatnio czytalem historie Edsela, moze tez poskanuje te prototypy co tam nawymyslali. Generalnhie to chyba najwieksza wpadka w historii motoryzacji...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: KAWAŁEK HISTORII
Ostatnio ford wyprzedawal swoje prototypy:) widzialem ze na handel byl prototyp mustanga 4gen(wygladal jak stara cobra-ten roadster)
-
- Posty: 3671
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: KAWAŁEK HISTORII
trochę, zazdroszczę ówczesnym inżynierom. Praktycznie wszystko co wymyślali było nowe. Myślę, też że ręczny proces tworzenia gwarantował tak piękne linie jak widzimy na fotkach. Dzisiaj prawie każde auto na standardowo "bad look" i maksymalną aerodynamikę, byle tylko 0,5L na 100 więcej nie spalał.
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Tak, tamte auta działały na wyobraźnię. Jednak okres dominacji stylistów był dość krótki. Już na początku lat '60 widać wyraźne wyciszenie a lata '70 to rządy księgowych (jak zwykło sie to nazywać)KARLone pisze:trochę, zazdroszczę ówczesnym inżynierom. Praktycznie wszystko co wymyślali było nowe. Myślę, też że ręczny proces tworzenia gwarantował tak piękne linie
Jeśli masz jakieś materiały to chetnie zobaczę! Marka Edsel to bardzo ciekawa historia. Wszystko było tak dopracowane, doskonale przygotowane... To nie mogło się nie udać! A jednak...RadAg! pisze:Jaki Edsel ten na koncu.... Ostatnio czytalem historie Edsela, moze tez poskanuje te prototypy co tam nawymyslali. Generalnhie to chyba najwieksza wpadka w historii motoryzacji...
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Hejka! Jak sie dorwe dzis do skanera to poskanuje ci fotki, chyba ze chcesz caly art, jak smigasz po angielsku.
Ja, natchniony prze twoje fotki i zapal do odkopywania historii pisze aktualnie artykul o Motoramie na strone. Jak masz jakies fajne anegdoty i foty z motoramy wrzuc do dzialu GM to moglbym je uzyc w publikacji
Ja, natchniony prze twoje fotki i zapal do odkopywania historii pisze aktualnie artykul o Motoramie na strone. Jak masz jakies fajne anegdoty i foty z motoramy wrzuc do dzialu GM to moglbym je uzyc w publikacji
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lut 2011, 09:55
- Samochód: brak
- Skąd:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Ja czytałęm gdzieś że Edsel się nie przyjął bo był droższy od konkurencji a oferował mniej.W zasadzie ludzie widzieli w nich zwykłe fordy tylko że z kosmicznym przodem i tyłem.To nie były nowo opracowane auta tylko pozmieniane stylistycznie Fordy oferowane za dziwne pieniądze.Niewypał od samego początku.Marka generowała od startu same straty i w chwili zamkniecia kwota w plecy opiewała na jakies 350 milionów dolarów a był rok zdaje sie 1959.
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Na początku lat '50 ktoś w koncernie Forda zauważył, że trudno konkurować z GM i Chrysler Corp. mając do dyspozycji trzy marki na tle pięciu posiadanych przez konkurentów. Stwierdzono brak propozycji w średniej klasie cenowej (Oldsmobile/ DeSoto) Przygotowano więc program nowej marki oznaczonej "E" (experimental). Przeprwadzono badania rynku, powstała ogromna ilość szkiców, zbudowano wiele makiet, nazwę wybierano z 18000 propozycji! Podpisano umowy z 1200 dealerami. Przeprowadzono wielką kampanię reklamową. "E-car" to była operacja na ogromną skalę. To nie był pozmieniany Ford. Nadzór nad projektem i stylistą Royem Brownem odpowiedzialnym za kształt wozu prowadził osobiście szef działu George Walker. Opracowano nowe silniki V-8 361 i 410 cali sześć. Do tańszych modeli używano płyty podłogowej Forda, a do droższych Mercurego. Zamierzano wprowadzić sposób budowy wzorowany na GM, używającej wspólnej bazy dla tej samej klasy aut, co dawało znaczne oszczędności. Pierwszy model zbudowano na rok 1958, premiera w sierpniu 1957.
Edsel nie był gorzej wyposażony od konkurencji i oferował bogatą listę dodatków. Cenowo także wypadał bardzo dobrze, najtańszy Ranger kosztował 2484$, najdroższy Citation 3766$ ,podczas gdy Oldsmobile 2772$-4300$ ,a DeSoto 2890$-4369$.
Elementem sprawiającym duże problemy było elektryczne sterowanie skrzyni biegów umieszczone w piaście kierownicy.
W modelach na rok 1959 wprowadzono silniki Forda V-8 292 i 332 oraz R-6 223, nieco zmienioną deskę rozdzielczą Forda itd, co było przysłowiowym gwoździem do trumny. Teraz Edsel mógł być postrzegany jako przestylizowany Ford.
Jesienią 1959 roku pojawił się jeszcze Edsel 1960, który rzeczywiście był już tylko przestylizowanym Fordem. Produkcja trwała miesiąc i zbudowano tylko 2846 szt.
Dla Edsela przygotowano także auto klasy compact, które weszło do sprzedaży jako Mercury Comet.
Edsel nie był gorzej wyposażony od konkurencji i oferował bogatą listę dodatków. Cenowo także wypadał bardzo dobrze, najtańszy Ranger kosztował 2484$, najdroższy Citation 3766$ ,podczas gdy Oldsmobile 2772$-4300$ ,a DeSoto 2890$-4369$.
Elementem sprawiającym duże problemy było elektryczne sterowanie skrzyni biegów umieszczone w piaście kierownicy.
W modelach na rok 1959 wprowadzono silniki Forda V-8 292 i 332 oraz R-6 223, nieco zmienioną deskę rozdzielczą Forda itd, co było przysłowiowym gwoździem do trumny. Teraz Edsel mógł być postrzegany jako przestylizowany Ford.
Jesienią 1959 roku pojawił się jeszcze Edsel 1960, który rzeczywiście był już tylko przestylizowanym Fordem. Produkcja trwała miesiąc i zbudowano tylko 2846 szt.
Dla Edsela przygotowano także auto klasy compact, które weszło do sprzedaży jako Mercury Comet.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Zdjęcia z testów i salonów sprzedaży rocznika 1958
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Re: KAWAŁEK HISTORII
Dla oka - wnętrza epokowych aut
http://autozine.com.br/fotos/paineis-de-carros-antigos
mieli pomysły na kształty nieziemskie
http://autozine.com.br/fotos/paineis-de-carros-antigos
mieli pomysły na kształty nieziemskie
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Tak te dawne wnętrza miały klasę (zewnetrza też). Jazda takim autem jest bardzo przyjemna
Wracając do Edsela, jeszcze kilka zdjęć. Na pierwszym Roy Brown, drugie pojawiło się już na początku tego wątku, ale tu widać makietę w całej okazałości. Na zdjęciu prawdopodobnie także Roy Brown w towarzystwie G. Walkera. Dalej ciekawe zdjęcie z taśmy montażowej i testowego zderzenia.
Wracając do Edsela, jeszcze kilka zdjęć. Na pierwszym Roy Brown, drugie pojawiło się już na początku tego wątku, ale tu widać makietę w całej okazałości. Na zdjęciu prawdopodobnie także Roy Brown w towarzystwie G. Walkera. Dalej ciekawe zdjęcie z taśmy montażowej i testowego zderzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: KAWAŁEK HISTORII
Radek, jeśli mogę prosić zmień nazwę tego wątku z KAWAŁEK HISTORII na EDSEL. Po czasie doszedłem do wniosku, że miałeś rację z pomysłem dzielenia na marki. Ponieważ dyskusja skierowała się na Edsela, myślę dla Forda stworzyć nowy wątek.
W ten sposób nazwa KAWAŁEK HISTORII pozostanie tylko tytułem działu.
I oczywiście czekam na Twoje materiały
W ten sposób nazwa KAWAŁEK HISTORII pozostanie tylko tytułem działu.
I oczywiście czekam na Twoje materiały
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Edsel - największa porażka motoryzacyjna w historii
Zmotywowales mnie
Pierwsza czesc artykulu z Classic American:
Pierwsza czesc artykulu z Classic American:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: Edsel - największa porażka motoryzacyjna w historii
Oczekiwanie na drugą część artykułu umilę zdjeciami ambulansów zbudowanych na bazie Edsela
Fot.1 i 2 - '58 Edsel adaptowany przez firme Amblewagon.
Fot.3 - '58 Edsel przebudowany przez Memphian Company. Ciekawostką jest fakt wykorzystania nadwozia 4-dr hardtopa, a nie powszechnie wykorzystywanego kombi.
Fot.4 - '59 Edsel Amblewagon
Fot. 5 -'59 Edsel w wykonaniu firmy Siebert
oraz dodatkowo na fot.6 oryginalne zdjęcie radiowozu Mississippi Highway Patrol
Fot.1 i 2 - '58 Edsel adaptowany przez firme Amblewagon.
Fot.3 - '58 Edsel przebudowany przez Memphian Company. Ciekawostką jest fakt wykorzystania nadwozia 4-dr hardtopa, a nie powszechnie wykorzystywanego kombi.
Fot.4 - '59 Edsel Amblewagon
Fot. 5 -'59 Edsel w wykonaniu firmy Siebert
oraz dodatkowo na fot.6 oryginalne zdjęcie radiowozu Mississippi Highway Patrol
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Edsel - największa porażka motoryzacyjna w historii
Ech...gdyby nie ta wagina z przodu
Niektóre auta w tamtych czasach były dziełami sztuki. Ja powinienem był się urodzić w latach 50tych w usa
Niektóre auta w tamtych czasach były dziełami sztuki. Ja powinienem był się urodzić w latach 50tych w usa
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum