FORD
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
FORD
Historia Ford Motor Company zaczęła się w roku 1903. Wprawdzie Henry Ford wcześniej kilkakrotnie próbował rozwinąć samochodowy biznes, lecz wszystkie próby zakończyły się fiaskiem. Henry nie dawał jednak za wygraną i z uporem forsował nowe przedsięwzięcia. Z Ford Motor Company wreszcie się udało! Henry Ford szybko doszedł do wniosku, że powodzenie zapewni mu produkcja samochodów tanich, dostepnych mniej zamożnym Amerykanom. Urzeczywistnieniem tej ideii była produkcja taśmowa i samochód Ford T. Z tego okresu pochodzi słynne powiedzenie: "samochód dostepny jest w każdym kolorze, pod warunkiem, że bedzie to czarny". Jedynie czarna farba schła wystarczająco szybko. W krótkim czasie Ford zdominował rynek USA. Czasem warto być upartym...
Zdjęcia z lat '30. Taśma produkcyjna oraz Henry i Edsel Ford świetujący wyprodukowanie milionowego Forda V8
Na wystawie światowej w Nowym Jorku 1940 roku pokazano 28-milionowy samochód
Fordów chętnie używała policja i inne służby państwowe
Zdjęcia z lat '30. Taśma produkcyjna oraz Henry i Edsel Ford świetujący wyprodukowanie milionowego Forda V8
Na wystawie światowej w Nowym Jorku 1940 roku pokazano 28-milionowy samochód
Fordów chętnie używała policja i inne służby państwowe
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 3673
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: FORD
kiedyś, jak co niektórzy użytkownicy na forach, też nie znosiłem tej marki samochodów. Wynikało to z tego, że były brzydkie, miały twarde siedzenia i mało przytulne wnętrza. Wszystko się zmieniło po podróży do Stanów, tam tak na prawdę poznałem prawdziwego Forda. Tani, niezawodny, często muskularny wygląd i dobre silniki. Myślę, że nasze niepochlebne opinie biorą się z tego, że mamy sporo importowanych z zachodu kit karów, w których przebiegi były już kilkakrotnie cofane. Wróćmy jednak do tematu, czyli historii. Kiedyś na zlocie w USA widziałem Crown Victorię z lat 50 tych (wtedy jeszcze nie byłem posiadaczem mojego obecnego) urzekło mnie to auto,

do dzisiaj mam na nie miejsce w sercu, może któregoś dnia wpadnie mi w łapy coś takiego. Z ciekawych modeli chętnie bym też przygarnął Skylinera - hehe marzyć sobie można...

do dzisiaj mam na nie miejsce w sercu, może któregoś dnia wpadnie mi w łapy coś takiego. Z ciekawych modeli chętnie bym też przygarnął Skylinera - hehe marzyć sobie można...

-
- Sheriff
- Posty: 12281
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: FORD
Ford to auto dla mas i to zalozenie Henryego moim zdaniem jest aktualne takze dzis w dobrym znaczeniu tego slowa.
To Ford wyprodukowal najpopularniejsze i najslynniejsze auta ktore zostana zapamietane jako swietne konstrukcje o przystepnej dla masowego klienta cenie.
Ford T, Ford Mustang, Ford Crown Victoria.
To Ford wyprodukowal najpopularniejsze i najslynniejsze auta ktore zostana zapamietane jako swietne konstrukcje o przystepnej dla masowego klienta cenie.
Ford T, Ford Mustang, Ford Crown Victoria.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
Bardzo ładny samochód i ten szklany dach! Auta z czasów 'szaleństwa stylistycznego', powiedzmy okres 1955-60, są fantastyczne. Nie sposób przejść obok nich obojetnie. Fakt, ceny niektórych modeli są równie kosmiczne jak ich kształty, ale np. 4-dr sedan mozna kupić za rozsądne pieniadze. Marzenia warto spełniać! Proszę bardzo - Skyliner do sprzedania w PL http://www.bujal78.pl/na-sprzedaz/3/0/14/1959.html
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: FORD
Tempo, Escort, Aerostar, PintoRadAg! pisze:Ford T, Ford Mustang, Ford Crown Victoria.

żart...prosze się nie obrażać

http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
Wracając do historii; rok 1949 - nowy samochód na nowe czasy
Na pierwszym zdjeciu bracia Ford (od lewej) Benson, William i Henry II
Na pierwszym zdjeciu bracia Ford (od lewej) Benson, William i Henry II
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2011, 18:20 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
Od poczatku lat '40 XXw inżynierowie i styliści pracowali nad koncepcja nowego samochodu. Prace zintensyfikowano w 1946 roku, wyznaczając trzy-miesieczny termin na przedstawienie makiet. Oto niektóre propozycje :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
W latach 1949-51 samochody zmieniały się nieznacznie, można zorganizować konkurs z cyklu: znajdź 5 elementów którymi różnią się te obrazki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
Rocznik 1952 otrzymał całkowicie nowe nadwozie. Rozstaw osi i długość całkowita zostały nieznacznie zwiększone, zastosowano gięte, jednoczęsciowe szyby oraz nowe nazwy serii. Na tym samym nadwoziu bazowały roczniki 1953 i 1954.
W biurach stylistów praca szła pełną parą, wkrótce kształty karoserii miały wywoływać zachwyt...
W biurach stylistów praca szła pełną parą, wkrótce kształty karoserii miały wywoływać zachwyt...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
Klimatyzacja to dodatkowy koszt przy kupnie samochodu, nabywcę trzeba przekonać o jej skuteczności i zachęcić do zakupu....
Na zdjęciach Ford Customline rocznika 1952.
Na zdjęciach Ford Customline rocznika 1952.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: FORD
Rok 1955 - stylistyka stawała się coraz bardziej odważna, ofertę wzbogacono o sportowy dwuosobowy samochód o nazwie Thunderbird. Była to odpowiedź Forda na wprowadzona przez General Motors dwa lata wcześniej Corvette. T-birda wyposazona w nowy widlasty silnik osmiocylindrowy o pojemności 292 cali sześc. i mocy 193/198 hp zasilany czterogardzielowym gaźnikiem Holley. W pierwszym roku produkcji sprzedano ponad 16 tys egz.
Te same lekko zmodyfikowane nadwozia oferowano też w 1956 roku. W połowie lat '50 zbudowano nową fabryke w Mahwah, NJ. Zajmowała sie ona także produkcją Edsela. Została zamknięta w latach '80. Na zdjeciu: pierwszy samochód opuszcza linię produkcyjną. ...i rok 1956 Oprócz aut osobowych Ford oferował również bardzo udane pick-upy... ...i wersje dostawcze Rodzinka w komplecie Test z użyciem manekinów, szkoda że brak zdjęcia po...
Te same lekko zmodyfikowane nadwozia oferowano też w 1956 roku. W połowie lat '50 zbudowano nową fabryke w Mahwah, NJ. Zajmowała sie ona także produkcją Edsela. Została zamknięta w latach '80. Na zdjeciu: pierwszy samochód opuszcza linię produkcyjną. ...i rok 1956 Oprócz aut osobowych Ford oferował również bardzo udane pick-upy... ...i wersje dostawcze Rodzinka w komplecie Test z użyciem manekinów, szkoda że brak zdjęcia po...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2011, 20:06 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs