LINCOLN
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
LINCOLN
Lincoln Motor Company - firma założona przez Henrego M. Lelanda w 1917 roku, nazwana na cześć prezydenta Abrahama Lincolna, już w 1922 została wykupiona przez Ford Motor Company. W związku z szybkim rozwojem branży motoryzacyjnej pożądane było posiadanie w ofercie także marki luksusowej. Lincoln bardzo dobrze uzupełnił lukę, która w tej klasie aut miał w koncern Forda. Ponieważ stary Henry nie zawracał sobie głowy takimi drobiazgami jak stylizacja nadwozia, opieki nad Lincolnem podjął się jego syn Edsel. W marka otrzymała nowy emblemat w psiej postaci. W 1932 przedstawiono limuzynę napędzaną ogromnym silnikiem V12. Poniżej schemat ewolucji Lincolna do postaci, która przypuszczam, znana jest forumowiczom
Luksus i prezydencki rodowód sprawiły, że Lincoln stał się idealnym pojazdem dla głowy państwa Lincoln był podobno jednym z ulubionych samochodów Marilyn Monroe
przy tej okazji nie sposób nie wspomnieć także prezydenta Kennedyego
Za zmianami sylwetki postępowały zmiany logo marki
Rzeczywistych rozmiarów model samochodu - propozycja na rok 1949 - wykonany w roku 1947
Skoro fotografia przedstawia model Continental, warto wspomniec pochodzenie nazwy. Jak wiadomo lata '30 XX w nie sprzyjały sprzedaży dóbr luksusowych, kryzys nie oszczędził także branzy motoryzacyjnej. Koncern Forda chcąc ratować sprzedaż Lincolnów wprowadził tańszy model Zephyr. W 1939 roku samochód pozbawiony dachu, z kilkoma dodatkami i kołem zapasowym umieszczonym przed tylnym zderzakiem nazwano Continental. Ten charakterystyczny szczegół stał później symbolem marki i upragnionym dodatkiem w latach '50, nazywanym nie bez powodu continental kit.Luksus i prezydencki rodowód sprawiły, że Lincoln stał się idealnym pojazdem dla głowy państwa Lincoln był podobno jednym z ulubionych samochodów Marilyn Monroe
przy tej okazji nie sposób nie wspomnieć także prezydenta Kennedyego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Luksusowe samochody nie wzbudzaja skojarzeń sportowych, jednak Lincoln ma na tym polu sukcesy. W morderczym wyścigu Carrera Panamericana samochody Lincolna królowały w klasie turystycznej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
jeszcze kilka zdjęć z wyscigu, lata 1953-54
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Gdyby ktoś chciał lepiej poczuć klimat rajdu, zapraszam na film. Znajomość hiszpańskiego nie jest wymagana
Wrażenia i klimat niesamowite! Jak oni panowali nad tymi samochodami przy takich prędkościach?!
Wrażenia i klimat niesamowite! Jak oni panowali nad tymi samochodami przy takich prędkościach?!
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:38
- Samochód: Oldsmobile Cutlass 79'
- Skąd: WrocLove ( Tel: 661-219-855 )
Re: LINCOLN
Coś rewelacyjnego BOB jeżeli masz dalszy ciąg historii tej Marki tak od lat 70'tych w górę to bardzo chętnie poczytam Ja dużo szukałem i niestety nic....
Oldsmobile Cutlass Calais 5.0 V8 79'
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Miło mi, że się podoba! Niestety, jako że moje zainteresowania skupiają się na latach '50 i '60, nie mam materiałów dotyczących okresu, który podałeś. Mimo to zachęcam do zaglądania do tego działu, i oczywiście do dzielenia się posiadanymi materiałami.
Kolejna porcja zdjęć, dziś prawdziwy rarytas! Przedpremierowa, plenerowa sesja filmowa modelu na rok 1956. Intrygujące jest zdjęcie nr 4, na którym widoczne są dwa zamaskowane samochody, podczas gdy na pozostałych pojawia się tylko jeden.
Miłego oglądania!
... i jeszcze fotka z sesji studyjnej rocznika 1957
Kolejna porcja zdjęć, dziś prawdziwy rarytas! Przedpremierowa, plenerowa sesja filmowa modelu na rok 1956. Intrygujące jest zdjęcie nr 4, na którym widoczne są dwa zamaskowane samochody, podczas gdy na pozostałych pojawia się tylko jeden.
Miłego oglądania!
... i jeszcze fotka z sesji studyjnej rocznika 1957
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
6 października 1955 na Paris Auto Show zadebiutował nowy model Lincolna oznaczony Mark II. Karoseria Marka II była całkowicie odmienna od karoserii zwykłych Lincolnów. Luksusowe dwudrzwiowe coupe Mark II kosztowało 9966 $, za tą kwotę można było kupić dwa kabriolety Lincoln Premiere. Nie dziwi więc mała liczba sprzedanych egz. - 2550. Jedynym dostępnym opcjonalnym wyposażeniem była klimatyzacja, kosztująca 740 $. Rok modelowy 1966 przyniósł jeszcze jedną nowość - 12V system elektryczny. W roku modelowym 1967 dodano nową wersję nadwozia - kabriolet, którego łączna produkcja to ...dwa egz. Coupe wyprodukowano 444 sztuki. Całkowicie autonomiczna karoseria okazała się zbyt kosztowna i już w 1958 roku nowy Mark III otrzymał takie samo nadwozie jak pozostałe auta Lincolna.
Prace nad Markiem II rozpoczęto na przełomie 1952/53 roku zlecając opracowanie karoserii pięcu zespołom; ekipie fabrycznej oraz firmom zewnetrznym. Ostateczną formę karoserii wybrano spośród 13 przedstawionych propozycji, a produkcję powierzono nowo powstałej Dywizji Produktów Specjalnych. Oto niektóre rezultaty prac:
Projekt datowany na kwiecień 1953, wykonany przez grupę 1 (Walter Buell Ford's Group). Zdjęcie przedstawia przód samochodu B Również projekt z kwietnia 1953, ale wykonany przez grupę 2, która tworzyli byli pracownicy Kaisera - Buzz Grisinger i Rhys Miller, mający teraz własne biuro projektowe. Projekt B inne rozwiązanie tyłu zaproponowane przez tych samych projektantów, projekt A Rozwiązania zaproponowane przez grupe 3,Vince Gardner Group, kwiecień 1953. Projekt B Projekt C Grupa 4 to zespół Special Product Operations, w skład którego wchodzili: John Reinhart, Robert Thomas, Harley Copp i Gordon Buehrig. Był to zespół fabryczny Forda.
Projekt A Projekt B, ten projekt jest najbliższy wersji produkcyjnej.
Prace nad Markiem II rozpoczęto na przełomie 1952/53 roku zlecając opracowanie karoserii pięcu zespołom; ekipie fabrycznej oraz firmom zewnetrznym. Ostateczną formę karoserii wybrano spośród 13 przedstawionych propozycji, a produkcję powierzono nowo powstałej Dywizji Produktów Specjalnych. Oto niektóre rezultaty prac:
Projekt datowany na kwiecień 1953, wykonany przez grupę 1 (Walter Buell Ford's Group). Zdjęcie przedstawia przód samochodu B Również projekt z kwietnia 1953, ale wykonany przez grupę 2, która tworzyli byli pracownicy Kaisera - Buzz Grisinger i Rhys Miller, mający teraz własne biuro projektowe. Projekt B inne rozwiązanie tyłu zaproponowane przez tych samych projektantów, projekt A Rozwiązania zaproponowane przez grupe 3,Vince Gardner Group, kwiecień 1953. Projekt B Projekt C Grupa 4 to zespół Special Product Operations, w skład którego wchodzili: John Reinhart, Robert Thomas, Harley Copp i Gordon Buehrig. Był to zespół fabryczny Forda.
Projekt A Projekt B, ten projekt jest najbliższy wersji produkcyjnej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 18:39 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Projekt C tego samego zespołu
Dwa z projektów grupy Georga Walkera
A oto efekt finalny prac, który trafił do salonów sprzedaży
Świąteczna promocja
Rozważano wprowadzenie kilku rodzajów nadwozia. Jednym z nich miał być kabriolet z automatycznie otwieranym sztywnym dachem chowanym w bagażniku. Tak to jest rozwiązanie zastosowane w Fordzie Skyliner. Ostatecznie zbudowano jedynie prototyp Marka II z takim dachem, a wprowadzenie do produkcji seryjnej tego rozwiązania powierzono Fordowi.
Rozważane zmiany stylistyczne dla modeli 1958 roku
Cztero-drzwiowa limuzyna oparta o Mark II - pełnowymiarowy model
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Oto oryginalne rysunki przygotowane dla wydłużonej, cztero-drzwiowej wersji Mark II
Istniejacy samochód wyposażony w podwójne reflektory. Można zauważyć różnicę w stosunku do wersji z wcześniejszego zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 21:55 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12269
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: LINCOLN
Bardzo fajne te rysunki, pokazuja jak latwo wydluza sie auta zbudowane na ramie
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Rzeczywiscie, wygląda to na dosyć łatwe zadanie dla fabryki.
Po odrzuceniu koncepcji wydłuzania nadwozia Mark II, oraz podjęciu decyzji o zaprzestaniu produkcji coupe, przystapiono do opracowania Marka III. drewniany szkielet służący do zbudowania glinianego modelu pełnowymiarowy model inne rozwiązanie reflektorów Alternatywna propozycja, nadwozie przypomina późniejszą wersję produkcyjną
Po odrzuceniu koncepcji wydłuzania nadwozia Mark II, oraz podjęciu decyzji o zaprzestaniu produkcji coupe, przystapiono do opracowania Marka III. drewniany szkielet służący do zbudowania glinianego modelu pełnowymiarowy model inne rozwiązanie reflektorów Alternatywna propozycja, nadwozie przypomina późniejszą wersję produkcyjną
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Pokazowy model Lincoln Diplomat został stworzony przez Johna Najjar i Elwooda Engela w Advanced Studio at the Ford Design and Styling Center. Zaprezentowano go w roku 1956, kiedy były opracowywane modele na rok 1958. Była to wprawka stylistyczna, mająca zaprezentować nowe terndy i pomysły stylistów. Nie był to pojazd jeżdzący, ale jedynie makieta z włókna szklanego. prawa i lewa strona makiety róznią się od siebie. Była to zwyczajowa praktyka, mozliwość prezentacji większej ilości pomysłów z zachowaniem niższych kosztów. Na trzecim zdjęciu przy samochodzie George Walker.
Podobny pojazd, datowany na rok 1961
Inne propozycje, druga datowana 1958
Podobny pojazd, datowany na rok 1961
Inne propozycje, druga datowana 1958
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Model wozu na rok 1964 opracowany przez Elwooda Engela, makiety powstały w 1959. Wstepnie zaakceptowany projekt nie został wprowadzony w życie, już w 1961 roku Engel zastapił Virgila Exnera, obejmując posadę głównego stylisty w Chryslerze.
Projekt zabrał ze sobą, podobno widać podobieństwo w Imperialu 1967-68
Propozycja przy wozie z rocznika 1961
Projekt zabrał ze sobą, podobno widać podobieństwo w Imperialu 1967-68
Propozycja przy wozie z rocznika 1961
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 lip 2013, 09:00
- Samochód: Lincoln Continental 3.8
- Skąd:
Re: LINCOLN
wszystko pieknie ladnie ale co z reszta klasyki?!
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: LINCOLN
Nie widzę przeciwwskazań byś kontynuował temat. Też chętnie poczytam.Duzy32 pisze:wszystko pieknie ladnie ale co z reszta klasyki?!
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs