WILLYS-OVERLAND
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
WILLYS-OVERLAND
John North Willys był dobrze prosperującym sprzedawcą rowerów. Kiedy pojawiły się pierwsze amerykańskie samochody J.Willys zobaczył w nich szansę na zrobienie doskonałego interesu. Próbował sprzedawać samochody Pierce i Rambler, w końcu zdecydował się na Overlanda. Sprzedaż samochodów szła wyśmienicie, aż pewnego razu mimo wpłaconej gotówki nie otrzymał zakupionej partii samochodów. Nie mogąc skontaktować się z właścicielem, udał się do fabryki. Widok jaki tam zastał przeraził go – niedokończone pojazdy, opuszczone miejsca pracy, nieopłaceni robotnicy i ogromny dług. Chcąc odzyskać pieniądze postarał się o błyskawiczną pożyczkę na wznowienie produkcji. Jego działania były skuteczne, czym zdobył duże uznanie w branży. Wkrótce podjął decyzję o zakupie Overland Company. Tak powstała Willys-Owerland Company. W krótkim czasie zakupiono nowe zakłady i zwiększono produkcję. Z biegiem lat imperium Willysa rozrastało się, tak było do roku 1919, kiedy na skutek decyzji zarządu o wydłużeniu dnia pracy i równoczesnym obniżeniu wynagrodzenia wybuchł strajk. Firma popadła w olbrzymie długi, większość aktywów i nieruchomości została sprzedana, a o ratowanie firmy został poproszony Walter Chrysler. W ciagu dwuch lat Chryslerowi udało się postawić W-O na nogi. W tym czasie trzej zdolni inżynierowie Zeder, Skelton i Breer, opracowywali nowy, zaawansowany technicznie samochód. Miał się nazywać Chrysler Six. W.Chrysler miał ambicję wprowadzenia na rynek auta pod własnym nazwiskiem i przejęcia kontroli nad firmą. John Willys chcąc temu zapobiec podjął skuteczne kroki aby pozbyć się Chryslera. W 1925 roku Willys kupił zakłady Stearnsa, który posiadał prawa do produkcji rozrządu Knighta. Dzięki temu w dość tani sposób unowocześniono konstrukcje silników. Wkrótce wprowadzono nową markę tańszych samochodów Whippet, która szybko osiągnęła sukces na rynku. W 1927 roku Whippeta wyposażono w nowy mocny silnik, będący protoplastą słynnego Go-Devil. W 1929 John North Willys zrezygnował z funkcji prezesa i w 1930 objął funkcję pierwszego ambasadora USA w Polsce. W ciągu trzech lat w wyniku błędnych decyzji zarządu firma znowu znalazła się na krawędzi bankructwa. W 1933 J.Willys wrócił do USA by ratować przedsiębiorstwo. W 1935 zmarł na atak serca.
W 1936 roku został przyjęty upadłościowy plan naprawczy. Nowa Willys-Overland Motors Inc stanęła przed wielką szansą kiedy armia amerykańska ogłosiła przetarg na mały samochód terenowy. Jedną z ofert była oferta Willysa, jednak nie był on w stanie w wymaganym terminie 49 dni dostarczyć prototypu. Mimo odpadnięcia z przetargu, willys skonstruował prototyp na własny koszt, przedstawiając go armii w 1940 roku. W następnym roku podpisano umowę na dostarczenie 1500 pojazdów. Tak w historii motoryzacji pojawił się Willys MA, napędzany silnikiem GO-Devil był szybki i zwrotny. Willys wygrał przetarg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2011, 12:22 przez BOB, łącznie zmieniany 1 raz.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: WILLYS-OVERLAND
W wojskowych testach Fort Benning samochód okazał się bezkonkurencyjny. Konkurenci Ford i Bantam nie dawali rady. Ponieważ fabryki Willisa nie miały wystarczających mocy, administracja podjęła decyzję o równoległej produkcji zunifikowanego pojazdu w fabrykach Willysa i Forda. Tu pojawia się model MB.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: WILLYS-OVERLAND
Po zakończeniu wojny samochody zmodyfikowano do potrzeb cywilnych, serię nazwano CJ. W 1944 roku prezesem został Charles Sorenson, który nakazał przerwanie prac nad wznowieniem produkcji modeli osobowych i skoncentrowaniu się na unikalnych cechach Jeepa. Tak powstał All-Steel Wagon i jego rozmaite rozwinięcia.
Do prac nad autem osobowym powrócono w 1952 roku po zmianie na stanowisku prezesa. Aero, jak nazwano pojazd, nie cieszył się wielkim zainteresowaniem.
W 1953 roku Willys-Overland zostaje wy kupiony przez Kaiser-Frazer Corporation. Nazwa zostaje zmieniona na Willys Motors Company. W 1955 produkcja Aero zostaje przeniesiona do Ameryki Południowej. W 1962 r. firma przechodzi reorganizacje, stając się Kaiser-Jeep Corporation, a nazwa Willys całkowicie znikna.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: WILLYS-OVERLAND
Bardzo ciekawy watek z tym, ze Willys byl ambasadorem w PL
Pierwszy raz widze samochody w skrzyniach popakowane
Ten Aero bardzo fajny. Wiesz co bylo powodem ze nie byl on zbyt popularny?
Pierwszy raz widze samochody w skrzyniach popakowane
Ten Aero bardzo fajny. Wiesz co bylo powodem ze nie byl on zbyt popularny?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: WILLYS-OVERLAND
Samochody pakowane w skrzynie zajmowały mniej miejsca i były łatwiejsze w transporcie morskim. Tą metodę stosowali różni producenci exportujący swoje wyroby za ocean. Wśród miłośników militariów jest wiecznie żywa legenda o Jeppie w skrzyni schowanym w pewnym miejscu, o którym wiedzą pewne osoby, i który za chwilę zostanie odnaleziony. Mam też zdjęcie Packarda w skrzyni - umieszczę za jakiś czas.
Aero nie trafił na swój czas. To było małe auto - rozstaw osi 104 cale. Czas kiedy sprzedawało się wszystko właśnie mijał, a moda na mniejsze auta jeszcze nie nadeszła. Poza tym mali producenci zawsze byli mniej popularni, choćby ze względu na słabo rozwiniętą sieć serwisową.
Aero nie trafił na swój czas. To było małe auto - rozstaw osi 104 cale. Czas kiedy sprzedawało się wszystko właśnie mijał, a moda na mniejsze auta jeszcze nie nadeszła. Poza tym mali producenci zawsze byli mniej popularni, choćby ze względu na słabo rozwiniętą sieć serwisową.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: WILLYS-OVERLAND
Powojenny pomysł na wykorzystanie Jeepa w rolnictwie zaowocował powstaniem wersji CJ-2 AGRIJEEP. Wczesne modele posiadają charakterystyczne mosiężne tabliczki z napisem JEEP. Więcej w artykule jeep-to-legenda
Te wersje powstały już pod szyldem Kaisera, ale doskonale wpisują się w nastrój poprzednich fotografii więc mysle, że nie będzie błędem umieszczenie ich w tym miejscu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: WILLYS-OVERLAND
Podlinkuje ten watek do artykulu, te zdjecia sa swietne
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: WILLYS-OVERLAND
w zeszłym tygodniu udało mi się zobaczyć takiego w Rybniku. Totalny zbieg okoliczności daty publikacji artykułu i spotkania z tym autem. Ponoć któryś z moich dalszych kuzynów też jest wielkim fanem i posiada w swojej szopie takiego Willysa. Niestety nigdy go nie poznałem ale gdzieś miał na naszej klasie fotki z odbudowy
Egzemplarz widoczny na zdjęciu trochę spętany ale za to z oryginalną przyczepką. Trochę mam wątpliwości co do homologacji tej przyczepy na przewożenie pojazdów. Jednak zawsze większy szacunek mam do aut które jadą na zlot o własnych siłach w końcu auto w ruchu to coś naturalnego.
Egzemplarz widoczny na zdjęciu trochę spętany ale za to z oryginalną przyczepką. Trochę mam wątpliwości co do homologacji tej przyczepy na przewożenie pojazdów. Jednak zawsze większy szacunek mam do aut które jadą na zlot o własnych siłach w końcu auto w ruchu to coś naturalnego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: WILLYS-OVERLAND
Teraz trochę namieszam, ale już się tłumaczę Ponizsze zdjęcia przedstawiają montaż Forda GP w fabryce River Rouge. Dlaczego trafiły tutaj, a nie do wątku Forda? Bo stanowią dobre uzupełnienie artykułu autorstwa Cezarego, a dzieki unifikacji produkcji wojennej pojazdy Willysa i Forda są ze sobą bardzo blisko spokrewnione. I tak te nieco naciągane argumenty przeważyły w konkursie o miejscu zamieszczenia fotografii.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: WILLYS-OVERLAND
no przecież Ford GP to tylko tu, w tym wątku, bo gdzieżby indziej?...
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 630
- Rejestracja: 11 gru 2010, 10:42
- Skąd:
Re: WILLYS-OVERLAND
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MOPAR - My Old Plymouth Always Runs
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: WILLYS-OVERLAND
Mam nadzieję, że kierowca był w nieprzemakalnym kombinezonie
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<