Czołem. Mam problem, otóż przedwczoraj zaświecił sie check engin, nagle jak to zwykle bywa. Sprawdziłem błędy i okazuje się, że pojawia się błąd P0401 czyli najprawdopodobniej dpfe sensor, albo coś z egr. I tu dwa pytania - czy muszę to zrobić jak najszybciej, bo coś wysiądzie i lepiej nie jeździć? I drugie pytanie - gdzie jest to cholerne ustrojstwo dpfe, bo za cholerę nie mogę go zlokalizować? Czy ktoś z Was czyścił/wymienial egr lub dpfe sensor? Proszę o pomoc, bo jestem zielony w temacie a auto mam dopiero kilka tygodni
Przykro mi, że dopadły mnie pierwsze problemy tak szybko. Choć auto normalnie jeździ to martwi mnie ta usterka. Z tego co zdążyłem już wyczytać to jest to jedna z bolączek pierwszej serii CV. Poprzedni właściciel mówił, że czyścił egr i wymieniał ten sensor?! Pomogłoby na tak krótko?
Liczę na Waszą pomoc
Może ktoś ma manual jak to zrobić samemu? A może lepiej się nie zabierać samemu, tylko poszukać warsztatu? Co sądzicie?
Załączam zdjęcie mojej Viki.
Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
To z pewnością Ci pomoże: https://www.justanswer.com/ford/4fal3-f ... model.html
a czujnik DPFE kupisz na Rockauto : https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 88&jsn=936
a czujnik DPFE kupisz na Rockauto : https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 88&jsn=936
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
1971 r. LTD - 351 W V8
Razem około 1 800 koni.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
1971 r. LTD - 351 W V8
Razem około 1 800 koni.
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
DziękiWidziałem ten opis, ale dalej mam kłopot ze zlokalizowaniem sensora. Chyba muszę pościągać przewody od LPG, bo zasłaniają dostęp. Czy części lepiej kupować w Rockauto czy może w PL? W razie niesprawności łatwiej wymienić w PL. Ale cenowo pewnie lepiej wychodzi kupić w USA czy Kanadzie. A powiedz mi, Ty wymieniałeś może sam ten sensor?Marko pisze: ↑03 lip 2024, 21:41 To z pewnością Ci pomoże: https://www.justanswer.com/ford/4fal3-f ... model.html
a czujnik DPFE kupisz na Rockauto : https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... 88&jsn=936
Pamiętam jak kiedyś miałem Audi a6 c4 2.5 TDi i w ogóle zaślepiłem EGR, bo tylko się syfił i błędy wywalało. Po zaślepieniu problem zniknął. Tu pewnie takiej opcji nie ma
-
- Sheriff
- Posty: 12266
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
DPFE ja wymieniałem u siebie, siedzi zaraz obok EGR, taka kostka plastikowa, groszowe sprawy, tak jak EGR. Kupisz na RA i sam wymienisz (pamiętaj żeby do EGR wziąć nową uszczelkę) i temat z głowy.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Sheriff
- Posty: 12266
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... ensor,5088
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... valve,4968
https://www.rockauto.com/en/catalog/for ... valve,4968
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
Dzięki. Kupiłem moją z LPG i przewody zasłaniają dostęp, więc będę musiał je zdjąć. Łapska mam duże i martwię się , czy tam się w ogóle dostanę. Wszystko podpatrzone a i tak mam problem, żeby zlokalizować DPFE, ale to może przez przewody od LPG właśnie. Coś trzeba demontować żeby się do niego dostać? Podciśnienia, które do niego idą spokojnie od góry zdejmę i założę czy lepiej od spodu auta?
-
- Sheriff
- Posty: 12266
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
Robiłem to z 11-12 lat temu, ale z tego co pamiętam to było do ogarnięcia sprawnymi łapkami i nic nie demontowałem.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
-
Topic author - Posty: 18
- Rejestracja: 22 cze 2024, 16:00
- Samochód: Ford Crown Victoria 1995 rok
- Skąd: Wrocław
Re: Błąd P0401 Ford CV 1995 rok
Wymieniłem czujnik dpfe i check engine już nie świeci, ale…auto zaczęło szarpać przy jeździe ze stałą prędkością. Być może coś nie tak z podciśnieniami. Czy ma ktoś z Was schemat podciśnień w CV z 1995 roku? Plus jeszcze jedna rzecz się pojawiła, otóż mam wahania napięcia i lekko mi mrugają światła. Sprawdzałem mikrometrem według zaleceń i napięcie waha się między 14,6v a 14,7v. Czy to nie za dużo? Bo niby powinno być 14,5v.