pompa paliwowa

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
ODPOWIEDZ

Topic author
featuren

pompa paliwowa

Post autor: featuren »

Witam wszystkich.
Posiadam Taurusa 1992 3.0 V6. Mam problem z jego uruchomieniem. rozrusznik kreci ale slinik ani troche nie łapie. Lecz zauwazylem ze przy właczaniu zapłonu nie słychac pompy paliwowej. Bezpieczniki wszystkie posprawdzalem. Mysle ze po prostu padła. W baku benzyny pyło moze z kilka litrow. całkiem mozliwe ze sie zatarla bo samochod stal rok czasu odpalany co jakis czas. Wyjąłem tylną kanape ale pompy tam nie widac. Czy musze wyjmowac bak zeby dostac sie do pompy?


oicmoh
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
Skąd: Warszawa

Post autor: oicmoh »

Niestety, aby wymienić pompę paliwa musisz zdjąć zbiornik.
Pompa paliwa jest dość czułym elementem - nie można włączć stacyjki gdy nie ma paliwa - pompa jest "chłodzona" praktycznie paliwem i jej praca na sucho powoduje jej spalenie/zatarciem - z autopsji wystarczy 15 minut pracy na sucho (częsty przypadek, gdy jeździ się na gazie).
Warto sprawdzić jeszcze "wyłącznik bezpieczeństwa" pompy paliw (znajduje się na tylnym lewym błotniku - wystarczy odkryć boczną wykładzinę w bagażniku - jeśli masz kombi to boczny plastik) - zobaczysz czarną kostkę przykręconą jedną srubą do wzmocnieni, na górze jest taki czrwony "bolczyk" - trzeba go wcisnąć. jeśli to nie pomoże to pozostaje zdjąć zbiornik i wymienić pompę paliwa (możesz ją dostać dość niedrogo na Allegro.
A tak dla pewności sprawdź jeszcze czy masz ciśnienie w układzie paliwowym - na początku listwy wtrysków jest taki zaworek (jak wentyl w kołach) - wściśnij zaworek (na włączonym zapłonie) - jeśli tryśnie strumień paliwa to pompa jest OK, jeśli natomiast nie będzie takiego efektu, to wracamy do początku moich wypocim :)

Pozdrawiam
Robert


Topic author
featuren

Post autor: featuren »

'Wyłącznik bezpieczeństwa' sprawdzalem i jest wcisniety.
Zeby było cisnienie w układzie paliwowym to pompa musi pracowac.. u mnie nie pracuje czyli cisnienia tez nie bedzie.
Dzieki za odpowiedz.
A tak jeszcze sie zapytam z ciekawosci..ciezko zdjąć ten bak?


oicmoh
Posty: 83
Rejestracja: 13 paź 2006, 19:00
Skąd: Warszawa

Post autor: oicmoh »

W sumie nic trudnego - odkęcasz dwie śruby nana opaskach podtrzymujacych bak i już - najlepiej robić to na podnośniku w warsztacie, można z kanału, gorzej pod domem :).
trzeba tylko uważac - bak z paliwem trochę waży i jest dość spory.
Warto wymienić przy okazji filtr paliwa

Pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

Heh, mam identyczny przypadek, tylko dodatkowo coś mi się to dziwnie połączyło ze sterownikiem od gazu. Mianowicie pod kierownicą mam przełącznik gazownika ;-) Pozycja I to zawsze była benzyna. Na pozycji 0 nie podawał nigdy nic. Na pozycji II był gaz. Teraz od miesiąca nie działa pompa paliwowa, bo tak jak kolega wspomniał nic spod maski nie słychać, jak było wcześniej, a żeby było ciekawiej cały ten czas jeżdżę na pozycji 0 (czyli tej, co nigdy nic nie podawał nic). Ledwo pali, za drugim razem zazwyczaj. Ale jak już odpali, to jedzie bez problemu. Czy to może być wina sterowania gazem? Bezpieczniki sprawdzałem, przycisku nad wlewem paliwa jeszcze nie, dziś to zrobię. Przyznam się bez bicia, że zdażyło mi się czasem chwilę z pustym bakiem pojechać, więc możliwe, że to i pompa. Ale co z tym gazem? :?

Dodam, że na pozycji I (benz) nie pali i nie jeździ wogóle, jak i na pozycji II (gaz)
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)


Topic author
piotrekzet

Pompa

Post autor: piotrekzet »

To masz dziwnie... Powinieneś mieć w poz. 1 tylko benzyna, w poz. 2 najpierw benzyna, potem automatycznie gaz, w poz. 3 tylko gaz. Oczywiście kolejność pozycji to tylko sugestia :) Ale jak jechałeś z pustym bakiem, to pompa mogła paść, jest chłodzona paliwem, dlatego najlepiej albo mieć ok. 1/4 baku, albo zrobić odcięcie pompy przy przełączaniu na gaz. W nowych instalacjach gazowych tak robią, kiedyś tylko odcinali wtryskiwacze i uważali, że jest dobrze :) Pozdro :)

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

A no właśnie, a czy to możliwe, żeby zatarcie pompy/przycisk bezpieczeństwa (daj Bóg, aby to było to drugie) miało wpływ na to, że to się poprzestawiało?
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)


Topic author
piotrekzet

pompa

Post autor: piotrekzet »

W sumie zależy jak to było połączone, teoretycznie jest taka możliwość :)

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

Weźmy go sposobem. Komputer gazu wykrywa awarię pompy i na I nie działa. To jasne. Na II jest domyślnie benz, ale chodzi na gazie, tylko czemu do cholery nie pali na II gdzie jest gaz. Muszę sprawdzić ten przycisk zabezpieczający od pompy, bo nie wysiedzę :) A nie chce mi się iść na parking :/ Ale to może być wszystko. Jakiś przewód mógł się odłączyć, czy od gazu, czy od pompy. Oddam go do jakiegoś pana Mietka na przedmieściu, to mi powie, że pierwszy raz takie samochód widzi, oddam do Grand Auto, to jak mnie skasują, to będę musiał pół chałupy oddać
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)


Topic author
piotrekzet

Na wszystko jest sposób :)

Post autor: piotrekzet »

Pojedź na Mlądzką 19(?), to jest na pradze, wejdż do pierwszego warsztatu po lewej, spytaj o Maniego to może Ci coś podpowie :) Pracuje do 17.00, to mój kumpel, powołaj się na Piotrka od Mercurego sableeee - słowo klucz: "sableeeeee" :)

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

Ooo, super, dzięki wielkie :) A ten znak zapytania oznacza, że nie pamiętasz, czy to 19? ;D Postaram się znaleźć, tylko ja tak pracuję, że nijak się nie wyrobię do 17 :( Najwyżej po weekendzie
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)


Topic author
piotrekzet

Nie pamiętam :)

Post autor: piotrekzet »

Chyba 19. ale to jedyny warsztat na Mlądzkiej, jakieś 300-400 m. od Grochowskiej. A z której części Wawy jesteś? Ja z Wesołej :)

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

No to ja całkiem niedaleko, w Józefowie mieszkam :) Wpadnę tam w wolnej chwili, mam nadzieję, że coś poradzi. Idę powoli spać, bo całą noc oznaczenia roboczego żarówek szukałem do przednich lamp, a na 15 do pracy idę. Dzięki za pomoc :)
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)


Topic author
piotrekzet

A kumpel w Falenicy :D

Post autor: piotrekzet »

Ale ten świat mały :D Chyba się jakoś spikniemy któregoś dnia :) Do zobaczyska :)

Awatar użytkownika

Fiskuzz
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2007, 06:42
Skąd: Warszawa - Grochów

Post autor: Fiskuzz »

oicmoh pisze:Warto sprawdzić jeszcze "wyłącznik bezpieczeństwa" pompy paliw (znajduje się na tylnym lewym błotniku - wystarczy odkryć boczną wykładzinę w bagażniku - jeśli masz kombi to boczny plastik) - zobaczysz czarną kostkę przykręconą jedną srubą do wzmocnieni, na górze jest taki czrwony "bolczyk" - trzeba go wcisnąć
Hmmm... ja mam czarną kostkę ale pod prawym plastikiem w bagażniku, tylko tam nie ma żadnego bolczyka. Pod lewym plastikiem mam zapas. Ta czarna kostka u mnie jest koło wlewu paliwa. To jest to?
EX :( '94 Ford Taurus 3.0 V6 St. Wagon GL
'97 Peugeot 406 1.8 ST 16v HKS Turboed (118kW, 230Nm)

ODPOWIEDZ