Regulacja zaworow
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Regulacja zaworow
Kumpel zwrocil mi uwage na lekkie klekotanie pod macha, jego zdanie to zawory. Trzeba je wyregulowac...Rozszerzcie mi temat bo nie mialem z tym nigdy do czynienia...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
- Skąd: Małopolska
Taaaa jak tu sa popychacze hydrauliczne i tzw. samoregulatory luzu
Jak troche klekocze to sie nie przejmuj. Jak zacznie naprawde mocno napierniczac to wtedy wymienic.
Jak troche klekocze to sie nie przejmuj. Jak zacznie naprawde mocno napierniczac to wtedy wymienic.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
-
- nasz człowiek z Chicago
- Posty: 468
- Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
- Skąd: Chicago
Akurat w Taurusie jeśli nie ma ku temu większych powodów- nie ma po co się w to bawić- to nie Duży Fiat U mnie i chyba w każdym trochę klekocze, szczególnie zaraz po odpaleniu- widocznie ten typ tak ma...
Regulacja zaworów z grubsza wygląda tak, jak to robiliśmy na starym chewroletowskim silniku na warsztatach musisz zdjąć pokrywę zaworów i przy silniku pracującym na luzie wsłuchać się przy którym cylindrze zawory najbardziej klekoczą, nieco je poluzować [tą śrubą na środku popychacza] a następnie dokręcić aż do momentu kiedy przestanie klekotać plus jeszcze o dodatkowe pół obrotu- z tym że tutaj się zgodzę z Bombowcem, że tutaj jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych to właściwie nie trzeba się w to bawić
Pozdro
Regulacja zaworów z grubsza wygląda tak, jak to robiliśmy na starym chewroletowskim silniku na warsztatach musisz zdjąć pokrywę zaworów i przy silniku pracującym na luzie wsłuchać się przy którym cylindrze zawory najbardziej klekoczą, nieco je poluzować [tą śrubą na środku popychacza] a następnie dokręcić aż do momentu kiedy przestanie klekotać plus jeszcze o dodatkowe pół obrotu- z tym że tutaj się zgodzę z Bombowcem, że tutaj jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych to właściwie nie trzeba się w to bawić
Pozdro
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
Jeśli masz olej syntetyk to będą klekotać, zmień na mineralny. A w kwestii regulacji jest to trochę bardziej skomplikowane Trzeba znać kolejność zapłonu na cylindrach, nie pamiętam jaki jest w 6 cylindrowym, posiadać szczelinomierz, obracać kołem zamachowym i w odpowiedniej kolejności regulować Regulujesz ten, który jest zamknięty, otwartego nie ruszysz bo jest podparty popychaczem Sposób Taurusa_GL jest taki ciut bandycki Jeśli przedobrzysz, to albo skrzywisz popychacz, albo coś innego.
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Hm....Czyli Taurus ma samoregulujace sie zawory? To ciekawe...Czytalem artykul ze generalnie wszystkie silniki 2-zaworowe musza byc regulowane mechanicznie..Ale to byl polski artykul traktujacy o markach europejskich i japonskich/koreanskich...Widac kolejny przyklad przewagi amerykanskiej mysli technicznej
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
To prawda ale technologicznie to mi sie zawsze wydawalo ze amerykanie sa do tylu (kiepskie zawieszenie,kiepskie hample,duza usterkowosc)...Czyli musze teraz pomylsec. olej mam polsyntetyk. Wczesniej jezdzil na syntetyku, a wczesniej na mineralnym...Moze tu jest problem, moze teraz wychodzi to ze po mineralnym byl syntetyk...ale oleju nie bierze, wogle. Mam 5000mil zrobione na tym polsyntetyku i poziom oleju jest jak zaraz po wymianie...Mineralnego troche bral, z pol litra na rok...Moze to co innego halasuje...Pompa wody...cos w alternatorze...ten lancuch...Musze go osluchac, generalnie slychac lekkie chrobotanie, klekotanie od strony paska, tam gdzie alternator i pompa wspomagania...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
- Skąd: Małopolska
Taaaa heniowe podejscie - zmienic olej na mineralny i najlepiej jeszcze dolac jakis syf wyciszajacy...
Auto ma jezdzic na takim oleju jaki zalecil producent, ew. na lepszym.
Jesli klekotaja cicho na razie zostawic. Wymienic jak juz halas bedzie naprawde spory.
Lancuch rozrzdu raczej ciuchutko szumi i jest to inny dzwiek niz klekoczace popychacze. Lozysko alternatora czy kompresora terkocze i rowniez jest to troche inny dzwiek. Z reszta dokladne osluchanie powinno pokazac z ktorego miejsca jest halas.
Auto ma jezdzic na takim oleju jaki zalecil producent, ew. na lepszym.
Jesli klekotaja cicho na razie zostawic. Wymienic jak juz halas bedzie naprawde spory.
Lancuch rozrzdu raczej ciuchutko szumi i jest to inny dzwiek niz klekoczace popychacze. Lozysko alternatora czy kompresora terkocze i rowniez jest to troche inny dzwiek. Z reszta dokladne osluchanie powinno pokazac z ktorego miejsca jest halas.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Mi tam halasuje kilka rzeczy. Jest kilka dzwiekow, da sie je rozroznic ale oczywiscie opisac tu na forum - zapomnijcie
Halasuje pompa wspomagania - standard
Halasuje rolka od paska wielorowkowego - piszczy
i jest jeszcze takie elasnie nierownomierne chrobotanie, klekotanie, wydaje mi sie ze to zawory...ale to faktycznie trzeba osluchac...Wystarczyloby chyba jaka rurke metalowa czy co??
Halasuje pompa wspomagania - standard
Halasuje rolka od paska wielorowkowego - piszczy
i jest jeszcze takie elasnie nierownomierne chrobotanie, klekotanie, wydaje mi sie ze to zawory...ale to faktycznie trzeba osluchac...Wystarczyloby chyba jaka rurke metalowa czy co??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Jeśli chodzi o heniowe podejście, to taurus ma jeździć na mineralnym zgodnie z opisem producenta, więc nie bardzo rozumiem...
RadAg!, byłem na tym szrocie, był 1 byczek, ale boczek czerwony i to tego poobłamywany, tylko od góry, nawet nie pytałem ile ta przyjemność W tym tygodniu jeszcze pośmigam w poszukiwaniach
RadAg!, byłem na tym szrocie, był 1 byczek, ale boczek czerwony i to tego poobłamywany, tylko od góry, nawet nie pytałem ile ta przyjemność W tym tygodniu jeszcze pośmigam w poszukiwaniach
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
- Skąd: Małopolska
W innym temacie wkleilem zalecenia Forda - TSB - co do olejow i ma jezdzic na 5W30, a nawet na 5W20...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 22 lis 2006, 13:53
- Skąd: Iława
Opel Kadet tez ma hydrauliczne popychacze.RadAg! pisze:Hm....Czyli Taurus ma samoregulujace sie zawory? To ciekawe...Czytalem artykul ze generalnie wszystkie silniki 2-zaworowe musza byc regulowane mechanicznie..Ale to byl polski artykul traktujacy o markach europejskich i japonskich/koreanskich...Widac kolejny przyklad przewagi amerykanskiej mysli technicznej
-
- nasz człowiek z Chicago
- Posty: 468
- Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
- Skąd: Chicago
Hahahaha najlepiej jak nieraz w Chicago murzyni jadą jakimś starszym Buickiem czy Oldsmobilem to łańcuch normalnie dzwoni z dalekapiotrekzet pisze:Łańcuch też może od syntetyka szaleć, jest hydraulicznie sterowane napięcie łańcucha. Na początek zmieniłbym olej na mineralny Mi na syntetyku też nie brał oleju, ale zaczął robić to co u Ciebie
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX