Regulacja zaworow

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Regulacja zaworow

Post autor: RadAg! »

Kumpel zwrocil mi uwage na lekkie klekotanie pod macha, jego zdanie to zawory. Trzeba je wyregulowac...Rozszerzcie mi temat bo nie mialem z tym nigdy do czynienia...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

Taaaa jak tu sa popychacze hydrauliczne i tzw. samoregulatory luzu :hah:

Jak troche klekocze to sie nie przejmuj. Jak zacznie naprawde mocno napierniczac to wtedy wymienic.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek

Awatar użytkownika

Taurus_GL
nasz człowiek z Chicago
Posty: 468
Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
Skąd: Chicago

Post autor: Taurus_GL »

Akurat w Taurusie jeśli nie ma ku temu większych powodów- nie ma po co się w to bawić- to nie Duży Fiat :D U mnie i chyba w każdym trochę klekocze, szczególnie zaraz po odpaleniu- widocznie ten typ tak ma...
Obrazek
Regulacja zaworów z grubsza wygląda tak, jak to robiliśmy na starym chewroletowskim silniku na warsztatach musisz zdjąć pokrywę zaworów i przy silniku pracującym na luzie wsłuchać się przy którym cylindrze zawory najbardziej klekoczą, nieco je poluzować [tą śrubą na środku popychacza] a następnie dokręcić aż do momentu kiedy przestanie klekotać plus jeszcze o dodatkowe pół obrotu- z tym że tutaj się zgodzę z Bombowcem, że tutaj jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych to właściwie nie trzeba się w to bawić :]
Pozdro
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX

Obrazek


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Jeśli masz olej syntetyk to będą klekotać, zmień na mineralny. A w kwestii regulacji jest to trochę bardziej skomplikowane :) Trzeba znać kolejność zapłonu na cylindrach, nie pamiętam jaki jest w 6 cylindrowym, posiadać szczelinomierz, obracać kołem zamachowym i w odpowiedniej kolejności regulować :) Regulujesz ten, który jest zamknięty, otwartego nie ruszysz bo jest podparty popychaczem :) Sposób Taurusa_GL jest taki ciut bandycki :D Jeśli przedobrzysz, to albo skrzywisz popychacz, albo coś innego.


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

To jeszcze może być łańcuch rozrządu, porozciągał się, zębatki się wyrobiły... Jęśłi to nie olej, to łańcuch, za jakiś czas czeka cię wymiana, w Wawie 5 lat temu komplet kosztował 700 zł, bez robocizny.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Hm....Czyli Taurus ma samoregulujace sie zawory? To ciekawe...Czytalem artykul ze generalnie wszystkie silniki 2-zaworowe musza byc regulowane mechanicznie..Ale to byl polski artykul traktujacy o markach europejskich i japonskich/koreanskich...Widac kolejny przyklad przewagi amerykanskiej mysli technicznej :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Ano tak ma :) Ale co się dziwić... Znajdź europejski samochód z 1990, który ma klimę, ABS, wspomaganie, poduchę, el. szyby, lusterka, fotele, szyber, rk i kilka innych bajerów, np digital cluster ;)

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

To prawda ale technologicznie to mi sie zawsze wydawalo ze amerykanie sa do tylu (kiepskie zawieszenie,kiepskie hample,duza usterkowosc)...Czyli musze teraz pomylsec. olej mam polsyntetyk. Wczesniej jezdzil na syntetyku, a wczesniej na mineralnym...Moze tu jest problem, moze teraz wychodzi to ze po mineralnym byl syntetyk...ale oleju nie bierze, wogle. Mam 5000mil zrobione na tym polsyntetyku i poziom oleju jest jak zaraz po wymianie...Mineralnego troche bral, z pol litra na rok...Moze to co innego halasuje...Pompa wody...cos w alternatorze...ten lancuch...Musze go osluchac, generalnie slychac lekkie chrobotanie, klekotanie od strony paska, tam gdzie alternator i pompa wspomagania...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Łańcuch też może od syntetyka szaleć, jest hydraulicznie sterowane napięcie łańcucha. Na początek zmieniłbym olej na mineralny :) Mi na syntetyku też nie brał oleju, ale zaczął robić to co u Ciebie :)


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

Taaaa heniowe podejscie - zmienic olej na mineralny i najlepiej jeszcze dolac jakis syf wyciszajacy...

Auto ma jezdzic na takim oleju jaki zalecil producent, ew. na lepszym.

Jesli klekotaja cicho na razie zostawic. Wymienic jak juz halas bedzie naprawde spory.

Lancuch rozrzdu raczej ciuchutko szumi i jest to inny dzwiek niz klekoczace popychacze. Lozysko alternatora czy kompresora terkocze i rowniez jest to troche inny dzwiek. Z reszta dokladne osluchanie powinno pokazac z ktorego miejsca jest halas.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Mi tam halasuje kilka rzeczy. Jest kilka dzwiekow, da sie je rozroznic ale oczywiscie opisac tu na forum - zapomnijcie :)
Halasuje pompa wspomagania - standard
Halasuje rolka od paska wielorowkowego - piszczy
i jest jeszcze takie elasnie nierownomierne chrobotanie, klekotanie, wydaje mi sie ze to zawory...ale to faktycznie trzeba osluchac...Wystarczyloby chyba jaka rurke metalowa czy co??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Post autor: piotrekzet »

Jeśli chodzi o heniowe podejście, to taurus ma jeździć na mineralnym zgodnie z opisem producenta, więc nie bardzo rozumiem...
RadAg!, byłem na tym szrocie, był 1 byczek, ale boczek czerwony i to tego poobłamywany, tylko od góry, nawet nie pytałem ile ta przyjemność :) W tym tygodniu jeszcze pośmigam w poszukiwaniach :)


BoMBowiec
Posty: 151
Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
Skąd: Małopolska

Post autor: BoMBowiec »

W innym temacie wkleilem zalecenia Forda - TSB - co do olejow i ma jezdzic na 5W30, a nawet na 5W20...
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
Obrazek


Andrzej
Posty: 52
Rejestracja: 22 lis 2006, 13:53
Skąd: Iława

Post autor: Andrzej »

RadAg! pisze:Hm....Czyli Taurus ma samoregulujace sie zawory? To ciekawe...Czytalem artykul ze generalnie wszystkie silniki 2-zaworowe musza byc regulowane mechanicznie..Ale to byl polski artykul traktujacy o markach europejskich i japonskich/koreanskich...Widac kolejny przyklad przewagi amerykanskiej mysli technicznej :)
Opel Kadet tez ma hydrauliczne popychacze.

Awatar użytkownika

Taurus_GL
nasz człowiek z Chicago
Posty: 468
Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
Skąd: Chicago

Post autor: Taurus_GL »

piotrekzet pisze:Łańcuch też może od syntetyka szaleć, jest hydraulicznie sterowane napięcie łańcucha. Na początek zmieniłbym olej na mineralny :) Mi na syntetyku też nie brał oleju, ale zaczął robić to co u Ciebie :)
Hahahaha najlepiej jak nieraz w Chicago murzyni jadą jakimś starszym Buickiem czy Oldsmobilem to łańcuch normalnie dzwoni z daleka ;( 8/
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX

Obrazek

ODPOWIEDZ