Auto całe "dygocze" kiedy silnik wchodzi na obroty
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Auto całe "dygocze" kiedy silnik wchodzi na obroty
Zwróciłem na to uwagę jakiś czas temu ale dziś jechalismy w 5 osób i wyraźnie to czułem. Auto jeździ dość równo, kiedy zjeżdża z górki np. nie ma problemu, nic nie lata, nie chałasuje, po prostu płynie. Natomiast kiedy auto gwałtownie rozpędzam, wprowadzając silnik na wyższe obroty całe auto zaczyna dygotać, drżeć, tak jakby na boki. Jak zdejmuję nogę z gazu to się uspokaja. Co to może być? Nic mi do głowy nie przychodzi...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
- Skąd: Warszawa
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Cała skrzynia pracuje bez zarzutu. Nie szarpie na żadnym biegu, zmienia bardzo płynnie...jak na 11letnią 8-)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Jeżeli wasza diagnoza jest słuszna to z tego co słyszałem wymiana poduszek to droga sprawa??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Jeszze jedno. Jeżeli na N lub P wprowadzam silnik na obroty jest OK. Dzieje się to tylko w przypadku zapięcia biegu do jazdy co chyba zresztą jest oczywiste....
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
- Skąd: Warszawa
Radek, to raczej chodzi o szarpanie silnikiem podczas zmian pozycji ('R' -> 'D', itp.).RadAg! pisze:Cała skrzynia pracuje bez zarzutu. Nie szarpie na żadnym biegu, zmienia bardzo płynnie...jak na 11letnią 8-)
Zapal silnik na postoju, otwórz maskę, poproś kogoś o pomachanie shifter'em w różne pozycje co kilka sekund (na hamulcu!) a sam popatrz czy przy zmianie nie rzuca silnikiem jakby chciał wyskoczyć z komory.
Oczywiście może to coś zupełnie innego, ale u nas było to.
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Silnik podczas wrzucania biegu zmienia pozycję, ale to jest od samego początku jak mam auto i myslałem że to normalne.Ale nie jest to szarpanie tylko po prostu poruszanie się silnika podczas zapinania biegu...Choć, być może właśnie tak nie powinno być a ja zawsze myslałem że to normalne.... Też jak zapnę bieg na postoju to mi w desce rozdzielczej coś chroboce...pewnie to jakiś rezonans od silnika...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 219
- Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
- Skąd: Zamość
panowie prawdopoodobnie wszyscy jestescie w bledzie, juz tlumacze dlaczego,
kiedys u siebie w chryslerze zauwazylem stopniowo nasilajace sie wibracje calej budy z przodu podczas dodawania troche bardziej ochoczo gazu podczas jazdy,na postoju nic sie nie dzialo, krotko mowiac tak samo jak nam opisal kolega, wkoncu sie zmobilizowalem i podjechalem do kolegi ktory ma telepafke zawieszenia, dalismy go do gory i eja, moim i jego oczom ukazal sie duzy luz prawej półosi, luz miala na przegubie wewnetrznym, do wymiany mialem cala półoś, te wyjscie okazalo sie duzo bardzie oplacalne niz mialbym kupowac kazdy element z osobna. sumujac wszystko jestem na 100% pewien ze u ciebie jest to samo, radze podjechac na kanal i poruszac reka lapiac za jedna i druga polos.
kiedys u siebie w chryslerze zauwazylem stopniowo nasilajace sie wibracje calej budy z przodu podczas dodawania troche bardziej ochoczo gazu podczas jazdy,na postoju nic sie nie dzialo, krotko mowiac tak samo jak nam opisal kolega, wkoncu sie zmobilizowalem i podjechalem do kolegi ktory ma telepafke zawieszenia, dalismy go do gory i eja, moim i jego oczom ukazal sie duzy luz prawej półosi, luz miala na przegubie wewnetrznym, do wymiany mialem cala półoś, te wyjscie okazalo sie duzo bardzie oplacalne niz mialbym kupowac kazdy element z osobna. sumujac wszystko jestem na 100% pewien ze u ciebie jest to samo, radze podjechac na kanal i poruszac reka lapiac za jedna i druga polos.
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
- Skąd: mazowieckie
Raczej napewno jest to wina przegubów wewnętrznych żeby się upewnić należy wyjąć pułoś rozebrać przegób sprawdzić czy wewnątrz kielicha niema dołków od rolek , wyrobienie przegubów wewnętrznych tak się obiawia że przy przyspieszaniu auto dygocze na boki .Ponoć pomaga podłożenie podkładek pod przeguby te przy kole aby zmienić miejsce pracy przegubu.
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
A może i przeguby i poduszki??
P.S.
Jak jest po angielsku poduszka pod silnik bo na pewno nie "pillow"... Nie wiem gdzie tego szukać na rockauto.com
P.S.
Jak jest po angielsku poduszka pod silnik bo na pewno nie "pillow"... Nie wiem gdzie tego szukać na rockauto.com
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
A przeguby, półosie??brolcio pisze:Szukaj jako "engine mount" i "transmision mount"
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
- Skąd: Warszawa
Diagnoza z przednim zawieszeniem jest niewykluczona, mieliśmy coś podobnego w zielonym ;-) .
Objawiało się to silnym (i pogłębiającym się) trzęsieniem/szarpaniem kierownicy, początkowo byłem pewien że wspomaganie wariuje. No i odczuwalne to było najpierw na zakrętach, potem podczas jazdy na wprost na niezbyt dobrej nawierzchni, na koniec również na drodze gładkiej jak stół.
Co się okazało? Po pierwsze wygięta felga, po drugie końcówki drążków kierowniczych do wymiany (człowiek który to robił powiedział, że samym drążkom też by nie zaszkodziło).
Objawiało się to silnym (i pogłębiającym się) trzęsieniem/szarpaniem kierownicy, początkowo byłem pewien że wspomaganie wariuje. No i odczuwalne to było najpierw na zakrętach, potem podczas jazdy na wprost na niezbyt dobrej nawierzchni, na koniec również na drodze gładkiej jak stół.
Co się okazało? Po pierwsze wygięta felga, po drugie końcówki drążków kierowniczych do wymiany (człowiek który to robił powiedział, że samym drążkom też by nie zaszkodziło).