Auto całe "dygocze" kiedy silnik wchodzi na obroty

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 1992-1995
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Auto całe "dygocze" kiedy silnik wchodzi na obroty

Post autor: RadAg! »

Zwróciłem na to uwagę jakiś czas temu ale dziś jechalismy w 5 osób i wyraźnie to czułem. Auto jeździ dość równo, kiedy zjeżdża z górki np. nie ma problemu, nic nie lata, nie chałasuje, po prostu płynie. Natomiast kiedy auto gwałtownie rozpędzam, wprowadzając silnik na wyższe obroty całe auto zaczyna dygotać, drżeć, tak jakby na boki. Jak zdejmuję nogę z gazu to się uspokaja. Co to może być? Nic mi do głowy nie przychodzi...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Możliwe że poduszka/poduszki pod silnikiem??
A jak zmienia biegi? Jeśli mocno szarpie silnikiem przy przełączaniu 'P' na 'D', 'P' na 'R', 'R' na 'P' itd. to bardzo możliwe że poduszka (ojciec miał tak w SHO).

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Cała skrzynia pracuje bez zarzutu. Nie szarpie na żadnym biegu, zmienia bardzo płynnie...jak na 11letnią 8-)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

podejżewam że poduszki

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Jeżeli wasza diagnoza jest słuszna to z tego co słyszałem wymiana poduszek to droga sprawa??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Jeszze jedno. Jeżeli na N lub P wprowadzam silnik na obroty jest OK. Dzieje się to tylko w przypadku zapięcia biegu do jazdy co chyba zresztą jest oczywiste....
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Ja sciągałem kpl poduszek z USA - wyszło coś koło 900 PLN (z transportem, cłem). W polsce ceny poduszek za szt to ok 350 -450 PLN/szt ( są trzy poduszki ).


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

RadAg! pisze:Cała skrzynia pracuje bez zarzutu. Nie szarpie na żadnym biegu, zmienia bardzo płynnie...jak na 11letnią 8-)
Radek, to raczej chodzi o szarpanie silnikiem podczas zmian pozycji ('R' -> 'D', itp.).
Zapal silnik na postoju, otwórz maskę, poproś kogoś o pomachanie shifter'em w różne pozycje co kilka sekund (na hamulcu!) a sam popatrz czy przy zmianie nie rzuca silnikiem jakby chciał wyskoczyć z komory.

Oczywiście może to coś zupełnie innego, ale u nas było to.

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Silnik podczas wrzucania biegu zmienia pozycję, ale to jest od samego początku jak mam auto i myslałem że to normalne.Ale nie jest to szarpanie tylko po prostu poruszanie się silnika podczas zapinania biegu...Choć, być może właśnie tak nie powinno być a ja zawsze myslałem że to normalne.... Też jak zapnę bieg na postoju to mi w desce rozdzielczej coś chroboce...pewnie to jakiś rezonans od silnika...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


cofi7
Posty: 219
Rejestracja: 11 paź 2006, 21:28
Skąd: Zamość

Post autor: cofi7 »

panowie prawdopoodobnie wszyscy jestescie w bledzie, juz tlumacze dlaczego,
kiedys u siebie w chryslerze zauwazylem stopniowo nasilajace sie wibracje calej budy z przodu podczas dodawania troche bardziej ochoczo gazu podczas jazdy,na postoju nic sie nie dzialo, krotko mowiac tak samo jak nam opisal kolega, wkoncu sie zmobilizowalem i podjechalem do kolegi ktory ma telepafke zawieszenia, dalismy go do gory i eja, moim i jego oczom ukazal sie duzy luz prawej półosi, luz miala na przegubie wewnetrznym, do wymiany mialem cala półoś, te wyjscie okazalo sie duzo bardzie oplacalne niz mialbym kupowac kazdy element z osobna. sumujac wszystko jestem na 100% pewien ze u ciebie jest to samo, radze podjechac na kanal i poruszac reka lapiac za jedna i druga polos.
Ford Taurus 3.0V6 1988
Chrysler Intrepid 3.3V6 1994


Aandrzej3
Posty: 54
Rejestracja: 11 paź 2006, 18:31
Skąd: mazowieckie

Post autor: Aandrzej3 »

Raczej napewno jest to wina przegubów wewnętrznych żeby się upewnić należy wyjąć pułoś rozebrać przegób sprawdzić czy wewnątrz kielicha niema dołków od rolek , wyrobienie przegubów wewnętrznych tak się obiawia że przy przyspieszaniu auto dygocze na boki .Ponoć pomaga podłożenie podkładek pod przeguby te przy kole aby zmienić miejsce pracy przegubu. :roll:

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

A może i przeguby i poduszki??

P.S.
Jak jest po angielsku poduszka pod silnik bo na pewno nie "pillow"... Nie wiem gdzie tego szukać na rockauto.com
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Szukaj jako "engine mount" i "transmision mount"

Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

brolcio pisze:Szukaj jako "engine mount" i "transmision mount"
A przeguby, półosie??
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


michal_5000
Posty: 450
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
Skąd: Warszawa

Post autor: michal_5000 »

Diagnoza z przednim zawieszeniem jest niewykluczona, mieliśmy coś podobnego w zielonym ;-) .
Objawiało się to silnym (i pogłębiającym się) trzęsieniem/szarpaniem kierownicy, początkowo byłem pewien że wspomaganie wariuje. No i odczuwalne to było najpierw na zakrętach, potem podczas jazdy na wprost na niezbyt dobrej nawierzchni, na koniec również na drodze gładkiej jak stół.
Co się okazało? Po pierwsze wygięta felga, po drugie końcówki drążków kierowniczych do wymiany (człowiek który to robił powiedział, że samym drążkom też by nie zaszkodziło).

ODPOWIEDZ