Ford 4.6 windsor czy romeo

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Economan
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
Skąd:

Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: Economan »

Witam, mam pewien problem :

W moim aucie znajduje się obecnie silnik 4.6 V8 (Romeo) czyli na elektronicznym zapłonie ( cewki na każdym cylindrze ) i pytanie z tym zwiazane to czy silnik również 4.6 V8 (Windsor) ale na dwóch cewko-modułach i tradycyjnych przewodach WN. Która opcja jest lepsza? Według numeru VIN różnica wynosi około 30KM na korzysc tego drugiego. Niechodzi mi jedynie o zapłon ale również o budowe, z tego co znalazłem poczytać to Romeo ( aktualnie posiadany ) ma jakby troche słabszą konstrukcję, np. koło zamachowe na 6 śrub VS 8 śrub i wiele innych szczegółów na korzyść Windsor-a. Jezeli chodzi o spalanie to aktualnie w miescie około 18 litrów (LPG) bez wygłupów, czy te silniki moga miec rozne spalanie?
V8

Full-Size Van

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: RadAg! »

No wiec z moich przemyslen wydaje mi sie ze modular czyli Romeo bedzie lepszy bo jest po prostu nowszy konstrukcyjnie. Kazdy silnik ma swoje lepsze i gorsze momenty. Moj np. wymagal wymiany slizgow lancucha rozrzadu bo te szybko sie zuzywaly - po 100k mil w wiekszosci Modularow z lat 2001-2003 pojawialo sie ryzyko ze kawalki zezartych przez lancuchy slizgow trafia do cylindrow.
Ja jestem zwolennikiem Coil on Plug (COP) czyli tych nowoczesnych cewek. Mimo ze w Taurusie mialem przewody, cewke, kopulke, palec i generalnie nic sie nie dzialo a w Crown Vic mialem ostatnio missfire na 5-tym garze i musialem wymienic cewke to caly system wydaje sie solidniejszy, bardziej zywotny i mniej upierdliwy bo poza cewkami nie ma praktycznie czego wymieniac a w tradycyjnym ukladzie a to cewka, a to palec, a to przewody...
Co do mocy nie jestem pewien czy CV P71 czyli policyjne crown vici nie mialy innego, agresywniejszego pradu na swiece dzieki zastowosaniu cewek COP ale gdzies mi tylko mignela taka informacja i szczerze mowiac nie znam sie na tym. Watpie jednak zeby dzieki zastosowaniu COP moznabylo uzyskac 30KM wiecej.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: KARLone »

Economan, jak na taki kawał auta to uważam, że spalanie masz całkiem przyzwoite. Odnośnie cewek na świecy (COP) to jest to bardziej niezawodne rozwiązanie, ja miałem tak, że nie palił mi na jeden cylinder i nawet nie było tego czuć. Dopiero jak zaczęły się problemy z dwoma następnymi to skrzynia zaczęła dziwnie pracować a silnik wciąż palił i kręcił się normalnie, gdyby to był tradycyjny uklad to pewnie bym go nie umiał nawet zapalić. Brak przewodów WN to znacząca zaleta, gdyż rozdział napięcia na cewki odbywa się na napięciu 12V co znacząco wydłuża życie układu zapłonowego. Oczywiście jest to o wiele droższe rozwiązanie, z którym do tej pory nigdzie poza moim fordem się nie spotkałem. Komplet cewek do mojego kosztuje ok 1000 zł po sprowadzeniu z USA, znaczy się kosztował 2 lata temu, teraz pewnie zdziebko wiecej trzeba dać, bo dolar droższy. Jeśli chodzi o śruby to wcale nie muszą być słabsze, te 6 śrub może być równie mocne jak te 8, na śrubach raczej nie da się oszczędzić, przypuszczam, że to raczej "improvement" ;)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: RadAg! »

Hmmm, a jednak jest roznica
http://www.crownvic.net/drock96marquis/COPconv.htm
Z artykulu ktorego nie rozumiem w 100% wynika ze w tradycyjnym ukladzie gdzie iskre na swiece dostarcza przewod WN jest tak ze jedna cewka daje iskre na 2 siwiece w jednym momencie z tym ze jedna iskra jest marnowana bo tylko jeden cylinder dostaje 'fire'. W zwiazku z tym nowszy system, gdzie cewka jest bezposrednio na kazdej ze swiec eliminuje ten blad. Dalej jednak wyraznie pisze (jest napisane) ze system ten nie daje zadnego przyrostu mocy.
You won't notice any power increase from this modification, other than being new(er) coils versus old. This is really just for aesthetics and to gain some clearance
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: KARLone »

Dokładnie tak jest jak pisze Radek. Zapłon jest tylko na jednej świecy, więc energia nie jest marnowana na zapalanie w czasie suwu wydechu cylindra. Poza tym świece będą miały dwa razy większy przebieg zanim się wypalą bo dwa razy rzadziej są zapalane, przez to elektrody się nie upalają.

Awatar użytkownika

Macianowa
Posty: 233
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
Skąd: Koszalin / England

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: Macianowa »

moge tylko dodac od siebie ze rozwiazanie COP jest w miare kosztowne , ostatnio V8 mi sie kołysała fakt jakis czas byla nie używana no i musialem wymienic swiece i dwie cewki , które tanie nie są :( , no ale już wsjo wparjatkie i bestia ryczy jak trzeba :viva:
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: RadAg! »

Cewki sa drogie srednio 30$za sztuke ale warto kupic czasem tylko coil boots czyli same sprezynki. Ja ostatnio wymienilem u siebie wszystkie sprezynki i jedna cewke. Sprezynka AC Declo kosztuje 4$ wiec 10x mniej.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Macianowa
Posty: 233
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
Skąd: Koszalin / England

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: Macianowa »

u mnie niestety byly pekniecia na cewkach na gorze więc nie było innej opcji no i trzeba było szybko zareagowac a w Polsce cewka to koszt mniej wiecej 250 zł z przesyłka , musze sie kiedy skusic na Rockauto bo to istotne różnice cenowe !
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: RadAg! »

Najlepiej ciagnac do UK. Dolicza VAT i tyle. Jakby ktos zamawial lekkie rzeczy zawsze mozna do mnie a ja przesle dalej do PL.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Economan
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
Skąd:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: Economan »

Witajcie ponownie po długiej przerwie, odnośnie tematu to spotkałem się z opinią że cewki są bardziej awaryjne w przypadku zasilania LPG, większa temperatura spalania wpływa druzgocąco na ich trwałość? Czy się myle? Jeszcze mi około miesiąca batalii został z samochodem a narazie jeżdże z COP, kupiłem sobie nawet serwisówke do ECO w stanach ;) ale taką wiecie 4300stron a nie tam jakiś haynes :what:
V8

Full-Size Van

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: RadAg! »

Nie wiem jak gaz wplywa na COPy, ale Karlone zapewne wie bo jezdzi na gazie.
Skad masz taka serwisowke???? Tez chce...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Economan
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
Skąd:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: Economan »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2002-For ... Literature


taki zestaw powinien składać się z 2 tomów i schematów elektrycznych ( wirning diagrams ). Polecam wytężyć się i poszukać całego kompletu bo kupując osobno zapłacisz drożej a po drugie czasem można znaleźć komplet w cenie jednej tylko wypatrywać ;)
V8

Full-Size Van

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford 4.6 windsor czy romeo

Post autor: RadAg! »

Hej, dzieki wielki. nie wiedzialem ze poza Chiltonem i Haynesem sa takie publikacje...Juz szukam :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ