Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Ok...temat juz przerabiany czesciowo na FW ale dzisiaj sie wkurzylem. Potrzebuje jakich wskazowek, od czego zaczac identyfikowac sprawce problemu.
Zimne auto rano. Wsiadam, zapalam silnik wrzucam D lub R - gasnie. Obroty ida w dol co jest normalne jak sie zapnie bieg w automacie ale moj silnik nie wytrzymuje obciazenia i gasnie. Czasami jak odczekam powiedzmy 30s co jest za krotko jednak to obroty spadna prawie do zera ale nie zgasnie, zatrzesie nim ale nagle daje rpm z powrotem na 800 i jest ok. Jezeli odczekam ok 1minuty to nie ma problemu. Zapinam bieg, obroty spadaja ale silnik utrzymuje 'stabilnosc'. Jezeli odpalam auto pierwszy raz np. po poludniu gdzie auto stalo sobie na sloneczku, troche sie wygrzalo nie ma problemu przy pierwszym nawet odpaleniu.
Od czego zaczac? Olej w skrzyni? Moze blokujace wydech katalizatory? Piston na FW napisal ze to zawor na skrzyni. Co to za zawor???
Druga sprawa to juz bardziej pytania do Karlone chyba bo dosc szczegolowo dotyczace CV. W jakim zakresie masz obroty na cieplym silniku? Czy falowanie obrotow w granicach 780-830rpm jest normalne?
I jeszcze kwestia temp. silnika. Wentylator w ukladzie chlodzenia wlacza sie dokladnie przy 100* C (bawilem sie dzisiaj scan toolem). Czy to troche nie za pozno?
Zimne auto rano. Wsiadam, zapalam silnik wrzucam D lub R - gasnie. Obroty ida w dol co jest normalne jak sie zapnie bieg w automacie ale moj silnik nie wytrzymuje obciazenia i gasnie. Czasami jak odczekam powiedzmy 30s co jest za krotko jednak to obroty spadna prawie do zera ale nie zgasnie, zatrzesie nim ale nagle daje rpm z powrotem na 800 i jest ok. Jezeli odczekam ok 1minuty to nie ma problemu. Zapinam bieg, obroty spadaja ale silnik utrzymuje 'stabilnosc'. Jezeli odpalam auto pierwszy raz np. po poludniu gdzie auto stalo sobie na sloneczku, troche sie wygrzalo nie ma problemu przy pierwszym nawet odpaleniu.
Od czego zaczac? Olej w skrzyni? Moze blokujace wydech katalizatory? Piston na FW napisal ze to zawor na skrzyni. Co to za zawor???
Druga sprawa to juz bardziej pytania do Karlone chyba bo dosc szczegolowo dotyczace CV. W jakim zakresie masz obroty na cieplym silniku? Czy falowanie obrotow w granicach 780-830rpm jest normalne?
I jeszcze kwestia temp. silnika. Wentylator w ukladzie chlodzenia wlacza sie dokladnie przy 100* C (bawilem sie dzisiaj scan toolem). Czy to troche nie za pozno?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 1246
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
- Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
- Skąd: Bielsko-Biala
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Może jest za zimny - daj mu trochę popyrkać na N zanim ruszysz. Ja od pierwszego auta jakie miałem tak robię. Bez przeciążeń silnikowi daje się"rozruszać" przed startem - zawsze to olej jest rzadszy i silnik ma mniejsze opory.
Ja teraz mam starego diesla i w tym przypadku to jest bardzo odczuwalne jak jest zimny i od razu chce jechać - muli go
Ja teraz mam starego diesla i w tym przypadku to jest bardzo odczuwalne jak jest zimny i od razu chce jechać - muli go
Pozdrówka
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@
Henryk Pająk
Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Ja mu daje zawsze te minutke na rozbujanie ale mimo wszystko to chyba nie jest normalne. W Taurusie nigdy tak nie mialem...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
A sprawdzałeś na swoim komputerze ? Pokazuje coś ?
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Taaa...pokazuje mi caly czas P0401, co skasuje to wyskakuje na nowo:
http://www.obd-codes.com/p0401
Ale to raczej nie ma zwiazku...Innych bledow nie ma.
http://www.obd-codes.com/p0401
Ale to raczej nie ma zwiazku...Innych bledow nie ma.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Jeśli chodzi o zawór w skrzyni, to wiem, że jak miałem problemy, to mój mechanik od skrzynek właśnie mierzył jakieś ciśnienia na elektrozaworach w skrzynce. Wyszło, że jest OK. Tyle wiem na ten temat ale nie wiem czy Pistonowi dokładnie o to chodziło.RadAg! pisze: Olej w skrzyni? Moze blokujace wydech katalizatory? Piston na FW napisal ze to zawor na skrzyni. Co to za zawor???
Druga sprawa to juz bardziej pytania do Karlone chyba bo dosc szczegolowo dotyczace CV. W jakim zakresie masz obroty na cieplym silniku? Czy falowanie obrotow w granicach 780-830rpm jest normalne?
I jeszcze kwestia temp. silnika. Wentylator w ukladzie chlodzenia wlacza sie dokladnie przy 100* C (bawilem sie dzisiaj scan toolem). Czy to troche nie za pozno?
Jeśli chodzi o drugą sprawę czyli obroty, to dzisiaj rano podpinałem kompa ale nie zwracałem zbytnio uwagi na obroty. Z tego co pamiętam, to miałem średnie 833 ale myślę, że wachanie +-20 obr jest w normie.
Jeśli chodzi o wentylator to u mnie jest podobnie.
Zainstaluj PCMscan będzie łatwiej porównać z moim no i ma tam jakieś skrypty, np obliczające chwilowe zużycie paliwa itp.
Radek, a powiedz ile masz paliwa w zbiorniku i kiedy ostatnio tankowałeś?
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
PCM scana zainstalowalem ale albo przeoczylem cracka albo taka wersje mi podeslales ze sporo funcji mi nie dziala. Przyjze sie jeszcze temu PCM scanowi. Jest u zony na lapku, rzadko tam zagladam, zazwyczaj jak wlasnie pozyczam do skanowania bledow.
Paliwka mam niewiele ponizej 1/2 zbiornika wg wskazan wskazowki Tankowalem 15 lutego ostatnio.
Paliwka mam niewiele ponizej 1/2 zbiornika wg wskazan wskazowki Tankowalem 15 lutego ostatnio.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Powiem ci, że ja miałem problemy z rozuchem na zimno, nie wiem do końca czy to pochodzi pod ten temat ale sprawa wyglądała następująco:
Próba uruchomiania auta na zimnym silniku - trzeba było kręcić dobrych kilka sekund zanim zaczął załapywać ale wciąż trzeba było kręcić, żeby go rozkręcić i wtedy nie gasł.
Próba uruchomiania na ciepłym - o wiele łatwiej ale wciąż dało się wyczuć że zapłon nie jest zdecydowany.
Było to u mechanika i nie mógł stwierdzić co jednoznacznie było przyczyną. Kazał mi wlać świeżej benzyny i powiem, że pomogło. Zazwyczaj po ok 2-3 tygodniach zaczynało się to pojawiać, tankowałem świeżej i problem znika. Pali na dotyk. Zawsze tankowałem do pełna benzyny i tak sobie jeździłem, po prostu lubiłem mieć zapas mimo, że jeżdżę na gazie. To wtedy mi mechanik powiedział, że benzyna traci swe właściwości, bo w baku zbiera się wilgoć i tak może się dziać. Hmm sam nie wiem co tym sądzić ale od ponad roku tankuję świeżej benzyny co dwa tygodnie i nie wiem o istnieniu tego problemu, nie wiem czy się naprawiło, czy to właśnie była przyczyna ale jest ok.
Zaobserwuj jak się sprawy mają po zatankowaniu świeżego paliwa, tylko tak żeby nie było za dużo starej benzyny.
Próba uruchomiania auta na zimnym silniku - trzeba było kręcić dobrych kilka sekund zanim zaczął załapywać ale wciąż trzeba było kręcić, żeby go rozkręcić i wtedy nie gasł.
Próba uruchomiania na ciepłym - o wiele łatwiej ale wciąż dało się wyczuć że zapłon nie jest zdecydowany.
Było to u mechanika i nie mógł stwierdzić co jednoznacznie było przyczyną. Kazał mi wlać świeżej benzyny i powiem, że pomogło. Zazwyczaj po ok 2-3 tygodniach zaczynało się to pojawiać, tankowałem świeżej i problem znika. Pali na dotyk. Zawsze tankowałem do pełna benzyny i tak sobie jeździłem, po prostu lubiłem mieć zapas mimo, że jeżdżę na gazie. To wtedy mi mechanik powiedział, że benzyna traci swe właściwości, bo w baku zbiera się wilgoć i tak może się dziać. Hmm sam nie wiem co tym sądzić ale od ponad roku tankuję świeżej benzyny co dwa tygodnie i nie wiem o istnieniu tego problemu, nie wiem czy się naprawiło, czy to właśnie była przyczyna ale jest ok.
Zaobserwuj jak się sprawy mają po zatankowaniu świeżego paliwa, tylko tak żeby nie było za dużo starej benzyny.
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Paliwa mam jednak mniej 1/4 baku dokladnie. U mnie problem odpalania silnika nie istnieje praktycznie. Na 100 startow jeden sie nie uda. Dzisiaj rano zapalil jak pszczolka ale na bieg go od razu nie dawalem bo by zgasl.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
czyli chodzi na P lub N jak należy?
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Na P i na N o na kazdym innym biegu tez o ile odczekam chwilke po zapaleniu zimnego silnika.
Karol powiedz mi jeszcze przy jakiej temp. wlacza ci sie wentylator?
P.S.
wlasnie przyszly do mnie dzisiaj z USA specjalne sruby do kol wiec bede mogl zalozyc center capsy
Karol powiedz mi jeszcze przy jakiej temp. wlacza ci sie wentylator?
P.S.
wlasnie przyszly do mnie dzisiaj z USA specjalne sruby do kol wiec bede mogl zalozyc center capsy
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
wentylator przy ok 100 st C.
Wrzuć foty centercapsów. Ja mam na razie zwykłe kołpaki na zimę, z czego jednego ostanio zgubiłem, bo w taką polską dziurę wpadłem, że myślałem, że już po oponie. Na szczęście tylko kołpak straciłem
Wrzuć foty centercapsów. Ja mam na razie zwykłe kołpaki na zimę, z czego jednego ostanio zgubiłem, bo w taką polską dziurę wpadłem, że myślałem, że już po oponie. Na szczęście tylko kołpak straciłem
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Jasne ze wrzuce. Alusy masz tylko na lato rozumiem?
Co masz za kolpaki? Chcesz moje?
Co masz za kolpaki? Chcesz moje?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
kopłaki mam zwykłe ch...e. Miałem oryginalne chromowane, ładne, ale też jednego zgubiłem i zostawiłem gdzieś w stanach w garażu. Poza tym jak złapałem kapcia to nie mogłem ich ściągnąć, żeby zmienic koło. K.... ale się wtedy naszarpałem, one mają takie zęby i tak mocno siedziały, że bez łomu nie dało by rady. Te co mam teraz to już całe spękane są, przypuszczam, że ten co odpadł, właśnie pękł mocniej od tej dziury w drodze i dlatego odpadł. A jakie ty masz?
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Vic - gasnie po wrzucenie D/R kiedy zimny
Ja mam te oryginalne dla CV 16''
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<