Silnik obsługa awarie
: 12 paź 2006, 09:25
#
Rozwiazywanie problemow
[center]Zawarte tu wskazowki dotycza czesto zdarzajacych sie problemow, ktorych usuniecie zwykle jest banalnie proste nawet dla niedoswiadczonego mechanika - amatora. Dotycza w szczegolnosci najpopularniejszego silnika 3.0 V6 ale i posiadacze innych maszyn moga sie tu czegos dowiedziec. Oczywiscie nie jest to kompletna lista mogacych wystapic usterek, zawiera glownie problemy szczegolnie czesto wystepujace w Taurusach.[/center]
Silnik
1 Po przekreceniu kluczyka rozrusznik sie nie obraca
# Nalezy sprawdzic akumulator, kable przylaczeniowe, kable prowadzace do rozrusznika (znajduje sie na dole bloku silnika z przodu samochodu)
# W samochodach z automatyczna skrzynia biegow rozrusznik wlacza sie tylko przy ustawieniu Park lub Neutral. Przyczyna moze byc bledna regulacja linki wskaznika biegu zobacz: skrzynia biegow
2 Rozrusznik dziala ale silnik nie chce zapalic
# To glupie ale sie zdarza: moze masz pusty bak!
# Sprawdz swiece (odstep elektrod 2.5l i 3.0l : 0.044in, 3.8l : 0.054in) - cena ok. 12 - 16 zl/szt.
# Zapchany filtr powietrza (kosztuje ok. 35zl.)
# Brudny filtr paliwa (znajduje sie przy zbiorniku, koszt ok. 40 zl.). Przy wymianie nalezy uwazac na plastikowe klipsy mocujace przewody do filtra (jesli nowych nie ma w komplecie trzeba bardzo ostroznie wyjmowac stare - sa latwo lamliwe)
# Uszkodzony rozdzielacz lub przewody.
3 Silnik zapala dopiero po kilku probach
# To samo co powyzej oraz:
# Czesto uszkodzeniu ulega zawor w korku wlewu paliwa. Jesli po krotkim postoju silnik zapala a po dluzszym nie byc moze to on jest przyczyna. Jesli przy odgrecaniu baku slychac syczenie zasysanego powietrza to nalezy rozebrac korek i zakonserwowac jego wnetrze.
# Pompie paliwa moze byc uszkodzona. Pompa znajduje sie w gornej czesci zbiornika i jest dostepna dopiero po jego zdjeciu.
# Moze byc uszkodzony zawor w regulatorze cisnienia paliwa (maly chromowany walec przy wtrysku paliwa). Nalezy tez sprawdzic czy regulator jest dobrze przykrecony (przykreca sie go szesciokontnym kluczem, np. takim jak do skrecania szafy, nie trzeba przy tym demontowac wtrysku). Przed zdjeciem zaworu TRZEBA oproznic uklad z paliwa.
# Uszkodzone moga byc przewody podcisnieniowe (osluchac czy nie dobiega z nich swist)
# Silnik moze byc przegrzany (zdarza sie) - odczekac ok. pol godziny,
# Brudne wtryskiwacze
4 Silnik pracuje nierowno
# Uszkodzone przewody podcisnieniowe
# Zanieczyszczony filtr powietrza
# Zuzyte swiece
# Brudne wtryskiwacze
# Niewlasciwy rodzaj oleju
# Zuzycie lancucha rozrzadu (zwykle wytrzymuje bardzo dlugo - nawet kilkaset tys. mil) lub uszkodzony wtrysk paliwa
# Uszkodzony zawor PCV (znajduje sie na pokrywie zaworow),
Rozwiazywanie problemow
[center]Zawarte tu wskazowki dotycza czesto zdarzajacych sie problemow, ktorych usuniecie zwykle jest banalnie proste nawet dla niedoswiadczonego mechanika - amatora. Dotycza w szczegolnosci najpopularniejszego silnika 3.0 V6 ale i posiadacze innych maszyn moga sie tu czegos dowiedziec. Oczywiscie nie jest to kompletna lista mogacych wystapic usterek, zawiera glownie problemy szczegolnie czesto wystepujace w Taurusach.[/center]
Silnik
1 Po przekreceniu kluczyka rozrusznik sie nie obraca
# Nalezy sprawdzic akumulator, kable przylaczeniowe, kable prowadzace do rozrusznika (znajduje sie na dole bloku silnika z przodu samochodu)
# W samochodach z automatyczna skrzynia biegow rozrusznik wlacza sie tylko przy ustawieniu Park lub Neutral. Przyczyna moze byc bledna regulacja linki wskaznika biegu zobacz: skrzynia biegow
2 Rozrusznik dziala ale silnik nie chce zapalic
# To glupie ale sie zdarza: moze masz pusty bak!
# Sprawdz swiece (odstep elektrod 2.5l i 3.0l : 0.044in, 3.8l : 0.054in) - cena ok. 12 - 16 zl/szt.
# Zapchany filtr powietrza (kosztuje ok. 35zl.)
# Brudny filtr paliwa (znajduje sie przy zbiorniku, koszt ok. 40 zl.). Przy wymianie nalezy uwazac na plastikowe klipsy mocujace przewody do filtra (jesli nowych nie ma w komplecie trzeba bardzo ostroznie wyjmowac stare - sa latwo lamliwe)
# Uszkodzony rozdzielacz lub przewody.
3 Silnik zapala dopiero po kilku probach
# To samo co powyzej oraz:
# Czesto uszkodzeniu ulega zawor w korku wlewu paliwa. Jesli po krotkim postoju silnik zapala a po dluzszym nie byc moze to on jest przyczyna. Jesli przy odgrecaniu baku slychac syczenie zasysanego powietrza to nalezy rozebrac korek i zakonserwowac jego wnetrze.
# Pompie paliwa moze byc uszkodzona. Pompa znajduje sie w gornej czesci zbiornika i jest dostepna dopiero po jego zdjeciu.
# Moze byc uszkodzony zawor w regulatorze cisnienia paliwa (maly chromowany walec przy wtrysku paliwa). Nalezy tez sprawdzic czy regulator jest dobrze przykrecony (przykreca sie go szesciokontnym kluczem, np. takim jak do skrecania szafy, nie trzeba przy tym demontowac wtrysku). Przed zdjeciem zaworu TRZEBA oproznic uklad z paliwa.
# Uszkodzone moga byc przewody podcisnieniowe (osluchac czy nie dobiega z nich swist)
# Silnik moze byc przegrzany (zdarza sie) - odczekac ok. pol godziny,
# Brudne wtryskiwacze
4 Silnik pracuje nierowno
# Uszkodzone przewody podcisnieniowe
# Zanieczyszczony filtr powietrza
# Zuzyte swiece
# Brudne wtryskiwacze
# Niewlasciwy rodzaj oleju
# Zuzycie lancucha rozrzadu (zwykle wytrzymuje bardzo dlugo - nawet kilkaset tys. mil) lub uszkodzony wtrysk paliwa
# Uszkodzony zawor PCV (znajduje sie na pokrywie zaworow),